Moderator: Redaktörer
Mmm, du kommer inte upp i 17Kkr hur du än fraktar den. Möjligen med privatplanadzer skrev:Jag även med tull och moms pålagt så är det ju sannslöst mycket mer.
MagnusÖstberg skrev:Du kommer inte upp i 17Kkr hur du än fraktar den.adzer skrev:Jag även med tull och moms pålagt så är det ju sannslöst mycket mer.
Alexi skrev:Denon 4311 kostar 8700kr (US$1299) inkl frakt i USA och hifiklubben tar 17kkr. Hifiklubben har ju inte längre monopol på Denon så vi borde ju iaf. se dem för 12-13kkr eller?
MagnusÖstberg skrev:Alexi skrev:Denon 4311 kostar 8700kr (US$1299) inkl frakt i USA och hifiklubben tar 17kkr. Hifiklubben har ju inte längre monopol på Denon så vi borde ju iaf. se dem för 12-13kkr eller?
Vad kostar den i Tyskland då?
Verkar vara samma peng..
Alexi skrev:Denon 4311 kostar 8700kr (US$1299) inkl frakt i USA och hifiklubben tar 17kkr. Hifiklubben har ju inte längre monopol på Denon så vi borde ju iaf. se dem för 12-13kkr eller?
filiphag skrev:vet inte hur det är med garanti i USA men dom har väl bara typ 90dagar där.
på hajfaj-klubben brukar dom ge 2,5 år
o det e jag tacksam för då min har börjat strula med att den går in i protection mode när jag spelar högt med vissa filmscener. i övrigt tycker jag att det är en kanon reciver som är väl värd hajfajklubbens pris
petersteindl skrev:filiphag skrev:vet inte hur det är med garanti i USA men dom har väl bara typ 90dagar där.
o det e jag tacksam för då min har börjat strula med att den går in i protection mode när jag spelar högt med vissa filmscener. i övrigt tycker jag att det är en kanon reciver som är väl värd hajfajklubbens pris
Var får du det ifrån? Amerikanska produkter bruka ha längre garantitid i USA än utanför.
filiphag skrev:petersteindl skrev:filiphag skrev:vet inte hur det är med garanti i USA men dom har väl bara typ 90dagar där.
Var får du det ifrån? Amerikanska produkter bruka ha längre garantitid i USA än utanför.
bara som jag uppfattat det då det står så på vissa amerikanska webshopar och att dom säljer till 1 alt. 2 års garanti till ganska saftiga priser.
Denon är väl ingen Amerikansk produkt?
jag tvivlar inte på att du har bättre koll på den amerikanska marknaden än mig.
(jag har köpt till 5års garantin på hifiklubben, vilket jag tycker är värt på en så pass dyr produkt.)
/filip
Laila skrev:Ity jag som "god amerikan" hört säljtugget förut så skulle jag
nog utan tvekan få/ha störst förtroende för typ Denon . . .![]()
petersteindl skrev:Laila skrev:Ity jag som "god amerikan" hört säljtugget förut så skulle jag
Du är ingen good ol american. Du vet inte ens vad som menas med denna traditionalism. Iof kan du vara glad för det.
MvH
Peter
Laila skrev:petersteindl skrev:Laila skrev:Ity jag som "god amerikan" hört säljtugget förut så skulle jag
Du är ingen good ol american. Du vet inte ens vad som menas med denna traditionalism. Iof kan du vara glad för det.
MvH
Peter
Å dä kan du va helt å hållet säker på . . .![]()
petersteindl skrev:Laila skrev:petersteindl skrev:Laila skrev:Ity jag som "god amerikan" hört säljtugget förut så skulle jag
MvH
Peter
Japp, det är jag helt och hållet bergsäker på![]()
MvH
Peter
petersteindl skrev:filiphag skrev:petersteindl skrev:filiphag skrev:vet inte hur det är med garanti i USA men dom har väl bara typ 90dagar där.
bara som jag uppfattat det då det står så på vissa amerikanska webshopar och att dom säljer till 1 alt. 2 års garanti till ganska saftiga priser.
(jag har köpt till 5års garantin på hifiklubben, vilket jag tycker är värt på en så pass dyr produkt.)
/filip
Denon är ingen amerikansk produkt men om stora utländska märken vill konkurrera med amerikanska märken i Amerika så går det knappast att ge 60-90 dagars garanti då de amerikanska ger 5 års garanti. Tänk dig själv om du skulle vara en good ol american trustworthy guy och gå in i en butik i USA för att handla. Då är det lätt för säljaren att säga. These superb amerikan builthigh quality products
have 5 looong years of warranty
and support while the cheapo
ricecocker products
![]()
only have very short 60 to 90 days
of mickey mouse warranty
![]()
![]()
![]()
![]()
and there is a very good reason for this
. Vilken produkt skulle du som god amerikan få störst förtroende för?
MvH
Peter
Laila skrev:petersteindl skrev:Laila skrev:petersteindl skrev:Laila skrev:Ity jag som "god amerikan" hört säljtugget förut så skulle jag
MvH
Peter
Japp, det är jag helt och hållet bergsäker på![]()
MvH
Peter
Tycker mig ana ett stänk av styv omnipotens här . . .
filiphag skrev:petersteindl skrev:filiphag skrev:petersteindl skrev:filiphag skrev:vet inte hur det är med garanti i USA men dom har väl bara typ 90dagar där.
/filip
Denon är ingen amerikansk produkt men om stora utländska märken vill konkurrera med amerikanska märken i Amerika så går det knappast att ge 60-90 dagars garanti då de amerikanska ger 5 års garanti. Tänk dig själv om du skulle vara en good ol american trustworthy guy och gå in i en butik i USA för att handla. Då är det lätt för säljaren att säga. These superb amerikan builthigh quality products
have 5 looong years of warranty
and support while the cheapo
ricecocker products
![]()
only have very short 60 to 90 days
of mickey mouse warranty
![]()
![]()
![]()
![]()
and there is a very good reason for this
. Vilken produkt skulle du som god amerikan få störst förtroende för?
MvH
Peter
vet inte varifrån jag fått intrycket av att garantin är kortare i amerika. kanske har varit refurbished products.
det är ju inte så vanligt här.
det är väl helt enkelt pga. att USA är en så mycket större marknad som dom har så mycket bättre pris.
/filip
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 16 gäster