Moderator: Redaktörer
janixa skrev:Vad är egentligen sanningen om hur bra olika högtalarkablar låter,är det bara skitsnack eller är dyra kablar mycket bättre än billiga?
janixa
MagnusÖstberg skrev:Du blev medlem på forumet 2007 och ställer den frågan?
Beakungen skrev:janixa skrev:Vad är egentligen sanningen om hur bra olika högtalarkablar låter,är det bara skitsnack eller är dyra kablar mycket bättre än billiga?
janixa
Min erfarenhet är att dyra kablar tillför skillnad och att det oftast blir bättre. Dock inte enorma skillnader utan ganska små.
Det viktigaste för mig är att jag inte tycker det är värt pengarna utan lägger hellre de på något annat skoj.
Jocke skrev:Beakungen skrev:janixa skrev:Vad är egentligen sanningen om hur bra olika högtalarkablar låter,är det bara skitsnack eller är dyra kablar mycket bättre än billiga?
janixa
Min erfarenhet är att dyra kablar tillför skillnad och att det oftast blir bättre. Dock inte enorma skillnader utan ganska små.
Det viktigaste för mig är att jag inte tycker det är värt pengarna utan lägger hellre de på något annat skoj.
Jag tycker precis tvärt om - hör du skillnad på kablar är det fel på dem...!!! Tror det var IÖ som skrev det i Musik och Ljudteknik på 80-talet!
Köp musik för pengarna i stället eller de högtalare du egentligen vill ha!
Kalejdokom skrev:Man blir så frestad att göra inlägg i sådana här trådar, men för helgfridens skull låter jag bli.
Dessvärre är det väl sannolikt så att det sitter ett hänglås på tråden, senast på påskdagens morgon - trevlig helg!
Jocke skrev:Jag tycker precis tvärt om - hör du skillnad på kablar är det fel på dem...!!! Tror det var IÖ som skrev det i Musik och Ljudteknik på 80-talet!
janixa skrev:Vad är egentligen sanningen om hur bra olika högtalarkablar låter,är det bara skitsnack eller är dyra kablar mycket bättre än billiga?
janixa
paa skrev:Varför valde du rubriken "Högtalarkabelhysteri", samtidigt som du ställer frågan till synes förutsättningslöst?
sprudel skrev:Det är alldeles för sällan som konstruktören av högtalaren ger rekommendationer av den kabel han räknat in i konstruktionen, endast IÖ vad jag vet.
sprudel skrev:...Det är alldeles för sällan som konstruktören av högtalaren ger rekommendationer av den kabel han räknat in i konstruktionen, endast IÖ vad jag vet. ...
Nefilim skrev:"Undrar hur jag ska kunna ordna mat till mina barn denna och
kommande veckor"?
(Somalisk mor).
janixa skrev:Jag valde den rubriken av anledning att priserna är ju sanslöst höga för många av kablarna.
janixa
meanmachine skrev:Svindyra kablar är som en gulddildo. Det är lika skönt men känslan av lyx ger den fåfänge mer njutning till egot.
Nog kan man ha saker för det egna egot utan behov av att visa upp dem.hifikg skrev:meanmachine skrev:Svindyra kablar är som en gulddildo. Det är lika skönt men känslan av lyx ger den fåfänge mer njutning till egot.
Utgår från att du testat... båda föremålen e ju sådana som sällan visas upp, inte som en flashig bil eller guldsmycken runt halsen.
MagnusÖstberg skrev:Nog kan man ha saker för det egna egot utan behov av att visa upp dem.hifikg skrev:meanmachine skrev:Svindyra kablar är som en gulddildo. Det är lika skönt men känslan av lyx ger den fåfänge mer njutning till egot.
Utgår från att du testat... båda föremålen e ju sådana som sällan visas upp, inte som en flashig bil eller guldsmycken runt halsen.
Flint skrev:Vi som inte gillar dyra kablar - vi behöver inte köpa dom.
Flint skrev:Dom har rätt att köpa svindyra kablar om dom vill, oavsett orsak.
Snusmumriken skrev:Flint skrev:Dom har rätt att köpa svindyra kablar om dom vill, oavsett orsak.
Ja? Vi lever tack och lov i ett fritt samhälle, inte på Kuba.
Men nu var frågan om dyrkablar är bättre än billiga, inget annat.
Användare som besöker denna kategori: Ogjort och 27 gäster