Ny bänk

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Sony

Ny bänk

Inläggav Sony » 2003-10-05 22:32

Måste bara få skryta lite över min nyinvestering, (är bänken jag talar om alltså)! 8) 8)

Bild

Låter det vara osagt om ljudet blev bättre men betydligt stiligare än innan när delarna var ihopbuntade nedanför TV:n iallafall!
Senast redigerad av Sony 2003-10-05 22:40, redigerad totalt 1 gång.

Sony

Inläggav Sony » 2003-10-05 22:33

Alla kablar och sånt som sticker ut får väl åtgärdas så småningom... :?

Användarvisningsbild
Naqref
Saknad grundare, †2014

Inläggav Naqref » 2003-10-05 22:38

Den ser stabil ut! :D
Audiodesigner åt en del. Larsen, Holographic Audio etc.
CEO och huvudägare i Acoustic Landscape R&D AB.
CTO / R&D Manager och delägare i Acoustic Illusion AB.

Sony

Inläggav Sony » 2003-10-05 22:40

Jodå, känns mkt stabil iallafall. Ska nog hålla för lite tyngre saker än Linn-delar också....fast idet här utförandet får man knappast in några krellsteg på hyllorna..det är dock inte närmast på uppgraderingsfronten så det är lungt. :)

Användarvisningsbild
Naqref
Saknad grundare, †2014

Inläggav Naqref » 2003-10-05 22:42

Verkar åtminstone var lite gott om utrymme för Krellar och andra vidunder och det är ju inte dumt! :)
Audiodesigner åt en del. Larsen, Holographic Audio etc.
CEO och huvudägare i Acoustic Landscape R&D AB.
CTO / R&D Manager och delägare i Acoustic Illusion AB.

Användarvisningsbild
Ayn0r

Inläggav Ayn0r » 2003-10-05 22:49

Stiligt Sony :)

Användarvisningsbild
weezer

Inläggav weezer » 2003-10-06 08:44

Skönt att se att jag inte är den enda med överskott av K400 under bänken :D.

Användarvisningsbild
patrikpolly

Inläggav patrikpolly » 2003-10-06 09:27

Trevligt!

Ser som sagt stabilt ut!

Vad ska den fyllas med? :P

Driver butiken HiEnd of Sweden i Stockholm

http://www.hiend.se

Sony

Inläggav Sony » 2003-10-06 14:22

patrikpolly skrev:Trevligt!

Ser som sagt stabilt ut!

Vad ska den fyllas med? :P

Inte den skarpast bilden men det står bara Linn-delar där nu. Är Ikemi/Kolektor/Lk140 (cd/förförstärkare/slutsteg) om det säger något. Dock ser det ju trevligt ut med en vas högst upp men sedan är det väl tänkt att det ska ramla in ett till slutsteg så att jag kan köra aktivt lite längre fram. Det blir dock inte aktuellt på åtminstone ett år, eftersom jag bor i ett studentrum just nu (blev ju stereogrejer istället för möbler till lägenhet så.. :wink: ). Dock blir det nya högtalare före aktivt, har ett par äldre stativare nu som jag inte kostar på att köra aktivt med. Det känns inte lönt investeringen eftersom jag måste byta aktiva kort sedan när jag byter till några golvhögtalare inom 0-2 år.

Off-topic men var ju några "linnister" som skrev här, eller kanske ni som hållit er borta från det träsket vet också :D
Kommer det att komma någon efterföljare till Ninka inom ett år eller så? De har ju funnits i över tre år nu...finns på min nästa-köp-lista men är ju tråkigt att köpa dem också kommer en ny (med lika mkt förbättringar som kelidh till ninka om ett halvår..).

Sony

Inläggav Sony » 2003-10-06 14:26

weezer skrev:Skönt att se att jag inte är den enda med överskott av K400 under bänken :D.

Jo, de är riktigt bra gjorda mina kablar. Alldeles för långa för att ha som nu (sticker ut som du såg) och precis för korta för att ställa bänken vid sidan av högtalarna...eller det går kanske inte i mitt rum ändå men.. :oops:

Användarvisningsbild
weezer

Inläggav weezer » 2003-10-06 14:29

Off-topic men var ju några "linnister" som skrev här, eller kanske ni som hållit er borta från det träsket vet också :D
Kommer det att komma någon efterföljare till Ninka inom ett år eller så? De har ju funnits i över tre år nu...finns på min nästa-köp-lista men är ju tråkigt att köpa dem också kommer en ny (med lika mkt förbättringar som kelidh till ninka om ett halvår..).

Linn gillar ju som sagt att överraska, och utan att man vet av det kommer det en ny modell. De är även kända för att behålla sina produkter rätt länge i produktion, och Ninka som den populära och rätt prisvärda högtalare som den är kommer nog hänga med ett tag till. Den är rätt ung i Linn-sammanhang ändå. Man kanske kan räkna med ett par förändringar av den under resans gång.

Den låter onekligen inte sämre nu än när den kom för den delen :).

Återgå till Generellt om hifi