CD Spelare

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
amandus

CD Spelare

Inläggav amandus » 2012-05-05 16:08

Hej jag har en nad CD542 och den har hållit på med "no disc" av och till, jag tröttnade rejält på den så jag har köpt en ny CD men jag skulle gärna vilja att NAD CD fungerade.

Jag har tvättat linsen med sprit och smörjt in glidskenan med sillikon, men nu det konstiga.

Om jag INTE sätter på höljet på CD spelaren så fungerar den, men om jag sätter dit höljet får jag "no disc"

Någon som har någon idé vad detta kan vara???

Richard
Inaktiverad

Re: CD Spelare

Inläggav Richard » 2012-05-05 16:19

amandus skrev:Hej jag har en nad CD542 och den har hållit på med "no disc" av och till, jag tröttnade rejält på den så jag har köpt en ny CD men jag skulle gärna vilja att NAD CD fungerade.

Jag har tvättat linsen med sprit och smörjt in glidskenan med sillikon, men nu det konstiga.

Om jag INTE sätter på höljet på CD spelaren så fungerar den, men om jag sätter dit höljet får jag "no disc"

Någon som har någon idé vad detta kan vara???

Möjligen att hela spelaren blir skev då locket monteras. Kanske kommer lasern ur fokus pga det.

Sedan är ettor och nollor inte så enkelt som en del påstår här. Har du en blank insida av locket kanske det blir en del reflexer som stör avläsningen...
Odogmatisk sekt- granskare

Användarvisningsbild
amandus

Inläggav amandus » 2012-05-05 16:48

Nu har jag bara satt dit kåpan och den fungerar fortfarande, kan vara som du säger att den blir skev.

Nästa steg blir att dra dit skruvarna men bara löst.

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait

Inläggav hifikg » 2012-05-05 17:00

amandus skrev:Nu har jag bara satt dit kåpan och den fungerar fortfarande, kan vara som du säger att den blir skev.

Nästa steg blir att dra dit skruvarna men bara löst.

Löst!? Hoppas ingen vän av Ivor läser detta! Lycka till!
Vad gör man med cd-spelare som lätt hoppar ur spår? Tycker inte den varit så förut, men nu räcker det med ett taktfast stamp så skenar pickupen.
Sitter nöjd :)

Användarvisningsbild
Maccis

Inläggav Maccis » 2012-05-05 17:35

hifikg skrev:Vad gör man med cd-spelare som lätt hoppar ur spår?

SD-kuddar naturligtvis.
Jag tycker det är kul med vinyl.......

Problem med en Mac?
Lösningen finns hos mig, http://www.appleverkstan.se www.facebook.com/appleverkstan.se

Användarvisningsbild
Harryup
Tänk på döden

Inläggav Harryup » 2012-05-05 17:44

Du kan ha en spricka i ett kretskort till exempel som gör sig gällande då spelaren kanske kommer i spänn av locket. Har hänt mig med en dator.

Mvh/Harryup

Användarvisningsbild
amandus

Inläggav amandus » 2012-05-05 17:46

Nu har jag skruvat dit locket men bara med handkraft så att den precis tar och den går fortfarande perfekt, konstigt fel :evil:

Användarvisningsbild
mrGaskill
Semesterfirare

Inläggav mrGaskill » 2012-05-05 17:48

Spricka i kretskort eller spricka i någon lödning som hänger på gärsgår'n så att säga?
"we have assumed control!"

Återgå till Generellt om hifi