Hur gick mötet på Hificonsult?

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
matså
Inaktiverad

Hur gick mötet på Hificonsult?

Inläggav matså » 2005-01-22 20:54

Hej

Här är en som är oerhört nyfiken på vad ni som var hos hificonsult igår, tyckte?
Nu med Monitor Audio RX6, Yamaha 673. Ber om ursäkt för att min IQ är över den normala!

Användarvisningsbild
Vee-Eight
Admin emeritus

Inläggav Vee-Eight » 2005-01-22 22:03

Det var ett mkt trevligt initativ! För min del blev det inte så mkt lyssna, men desto mer tjöta. Och gott kaffe var det också, mums! Men jag vill inte berätta för mkt. Det kommer mera... 8)
- Carlsson Illuminati -
"Frågetecknet är hur många det är som vet hur man njuter av livet." - Sista Ordet

Ständig sekreterare VästerGÖK

Användarvisningsbild
dawen
Inoit

Inläggav dawen » 2005-01-22 22:04

Reportage? :)
Common sense is not that common.

Användarvisningsbild
matså
Inaktiverad

Inläggav matså » 2005-01-22 22:49

Det här är en världshändelse. Lts möter sladd (eller tvärtom, vilket man nu föredrar :lol: ) He he, detta kan bli mycket intressant att följa. Jag hoppas inte det blev något krig, i och för sig hade det varit intressant. Nej nu skall jag vara snäll 8) :D
Nu med Monitor Audio RX6, Yamaha 673. Ber om ursäkt för att min IQ är över den normala!

Sladd

Inläggav Sladd » 2005-01-22 23:44

Hej Mats!

Nja, detta var DIY-kväll.

Den 17 Februari är det LTS-afton på Hificonsult! Krigens tid är förbi tror jag, de krafter som finns för välljud och musikåtergivning kan gott samarbeta, det tjänar nog alla på.

Så vi inte drunknar i MP3-träsket.... :wink:

mvh

,

Användarvisningsbild
hali
Site Admin
Site Admin

Inläggav hali » 2005-01-23 00:04

Det låter som det var trevligt på Hifi-Consult.

Jag måste hålla med Sladd, det känns verkligen som "krigen tid" är förbi. HIFI sverige har hittat sina läger och även lärt sig att respektra oliktyckande. Sista halvåret eller så har känts väldigt positivt för de flesta skulle jag säga.
Mer kompisanda nu, folk har lärt känna varandra "över gränserna" och insett att de flesta inom hifi är faktiskt väldigt trevliga, oavsätt om man tycker om att testa kablar eller mäta på 208or ;)

Tack Sladd och alla andra för detta enroma framsteg. :)
Redaktör på Faktiskt.io

Användarvisningsbild
matså
Inaktiverad

Inläggav matså » 2005-01-23 00:27

Ok, Sladd, då har jag misstolkat ( i sanningens namn snurrat till det jag är ju snurrig) Jag trodde diy och Lts var samtidigt. Men ok då har man något att se fram emot då :D

Sladd du skrev Mp3 vad är det 8) :?: :wink:

Användarvisningsbild
Vee-Eight
Admin emeritus

Inläggav Vee-Eight » 2005-01-23 00:40

Dawen:

O ja, om digitalkameraguden ler mot oss. Och att jag kommer ihåg hur man skrev på reportage-html... :D
- Carlsson Illuminati -
"Frågetecknet är hur många det är som vet hur man njuter av livet." - Sista Ordet

Ständig sekreterare VästerGÖK

Användarvisningsbild
Audiomanikern
A*sterix

Inläggav Audiomanikern » 2005-01-23 00:43

Sladd skrev: de krafter som finns för välljud och musikåtergivning kan gott samarbeta, det tjänar nog alla på.
Så vi inte drunknar i MP3-träsket.... :wink:

- Ligga hel del uti ovanstående, i synnerhet sista meningen då det i mångt & micke
är som om 2st änglar strider över hur man bäst bör anfalla Hin Håles oljuds-A*rmeér!

Mvh A*
(Änglar som hugga varandra till döds (o bli till änglar (... igen)) A*lltmedan hemske Horn-Per
o hans bitreducerade busar brusar på där nere i den hmmmåhända ngt lägre belägna "himlen")

Återgå till Generellt om hifi