Moderator: Redaktörer
Ja, jag slängde ett sånt förra året, visserligen trasigt, men det hade nog gått att laga ganska lätt.Objektivisten skrev:Alla som hört det där steget utan bias vet att det är ett j-a skitsteg så vad tjafsar ni om?
Rosita-8523 skrev:Ja, jag slängde ett sånt förra året, visserligen trasigt, men det hade nog gått att laga ganska lätt.Objektivisten skrev:Alla som hört det där steget utan bias vet att det är ett j-a skitsteg så vad tjafsar ni om?
Dock har det fungerat bra alla år.
Objektivisten skrev:Alla som hört det där steget utan bias vet att det är ett j-a skitsteg så vad tjafsar ni om?
Objektivisten skrev:Alla som hört det där steget utan bias vet att det är ett j-a skitsteg så vad tjafsar ni om?
Det gick upp för mig att jag kunde gjort annorlunda. Kom på efter att jag skrivit mitt inlägg att det hette Nad 218 och inte 208 på slutet.Nattlorden skrev:Rosita-8523 skrev:Ja, jag slängde ett sånt förra året, visserligen trasigt, men det hade nog gått att laga ganska lätt.Objektivisten skrev:Alla som hört det där steget utan bias vet att det är ett j-a skitsteg så vad tjafsar ni om?
Dock har det fungerat bra alla år.
Gillar det att stå i en iskall dusch och riva sönder tusenlappar så rekommenderar jag att ställa upp i Whitbread.
UrSv skrev:Objektivisten skrev:Alla som hört det där steget utan bias vet att det är ett j-a skitsteg så vad tjafsar ni om?
Jag tror de flesta steg presterar undermåligt utan bias. Då går de ju till och med bortom Klass C och torde låta apa. Vad är konstigt med det?
Morello skrev:Kan avslöja att det inte föreligger någon skillnad via RCA- resp- XLR-ingång.
n3mmr skrev:Morello skrev:Kan avslöja att det inte föreligger någon skillnad via RCA- resp- XLR-ingång.
Det Stereoplays test visar är att dom inte var så duktiga på att lyssnings"testa".
Nej, dom överrensstämmer exakt med tillverkarens specifikationer.Vinylcalle skrev:Ingen som noterar dom blygsamma effektuttagen?
MvH Carl
MagnusÖstberg skrev:Nej, dom överrensstämmer exakt med tillverkarens specifikationer.Vinylcalle skrev:Ingen som noterar dom blygsamma effektuttagen?
MvH Carl
Det intressanta är ju att det hanterar dynamiska förlopp upp till 2 sekunder där det levererar 600W. 2 sekunder är en evighet.
MagnusÖstberg skrev:Nej, hur tänker du nu?
Jag tror du behöver titta på hur länge förstärkaren klarar att hålla ett dynamiskt förlopp. Den extra railen håller det upp till 2 sekunder vilket är enorm tid jämfört med de förstärkarna du nämner.
Jag må vara blind, men inte ger den mindre effekt i 4 ohm?
Vinylcalle skrev:MagnusÖstberg skrev:Nej, dom överrensstämmer exakt med tillverkarens specifikationer.Vinylcalle skrev:Ingen som noterar dom blygsamma effektuttagen?
MvH Carl
Det intressanta är ju att det hanterar dynamiska förlopp upp till 2 sekunder där det levererar 600W. 2 sekunder är en evighet.
Var specifikationen verkligen att den skulle ge mindre effekt i 4 Ohm än i 8?
Om du tittar i första inlägget har jag även presenterat mätningar av den dynamiska effekten och den är väl ungefär i klass med Rotel RB-991 men mindre än NAD 218.
MvH Carl
De där uppgifterna stämmer nog inte så bra.hifikg skrev:MagnusÖstberg skrev:Nej, hur tänker du nu?
Jag tror du behöver titta på hur länge förstärkaren klarar att hålla ett dynamiskt förlopp. Den extra railen håller det upp till 2 sekunder vilket är enorm tid jämfört med de förstärkarna du nämner.
Jag må vara blind, men inte ger den mindre effekt i 4 ohm?
Det står "Ingångskapacitans: 791 pF
Kontinuerlig uteffekt 8 Ohm: 300 Watt
Kontinuerlig uteffekt 4 Ohm: 250 Watt " i första inlägget. Lite förvirrande kanske.
Beror på känsligheten hos dina högtalare, jag skulle nog säga 30WAlexi skrev:För hifi är bara dynamisk effekt intressant, jag tror ingen behöver mer än 10W kontinuerligt.
MagnusÖstberg skrev:Beror på känsligheten hos dina högtalare, jag skulle nog säga 30WAlexi skrev:För hifi är bara dynamisk effekt intressant, jag tror ingen behöver mer än 10W kontinuerligt.
Men 30W i medelnivå kommer ju innebära att så gott som all musik man spelar får slutsteget att klippa. Då bör man fundera på att byta högtalare.MagnusÖstberg skrev:Beror på känsligheten hos dina högtalare, jag skulle nog säga 30WAlexi skrev:För hifi är bara dynamisk effekt intressant, jag tror ingen behöver mer än 10W kontinuerligt.
Alexi skrev:Men 30W i medelnivå kommer ju innebära att så gott som all musik man spelar får slutsteget att klippa. Då bör man fundera på att byta högtalare.MagnusÖstberg skrev:Beror på känsligheten hos dina högtalare, jag skulle nog säga 30WAlexi skrev:För hifi är bara dynamisk effekt intressant, jag tror ingen behöver mer än 10W kontinuerligt.
Det tror jag inte, det beror helt på musiken det. Och att en förstärkare kan leverera det kontinuerligt behöver ju inte betyda att man måste använda det.Alexi skrev:Men 30W i medelnivå kommer ju innebära att så gott som all musik man spelar får slutsteget att klippa. Då bör man fundera på att byta högtalare.MagnusÖstberg skrev:Beror på känsligheten hos dina högtalare, jag skulle nog säga 30WAlexi skrev:För hifi är bara dynamisk effekt intressant, jag tror ingen behöver mer än 10W kontinuerligt.
P1200VB skrev:Man kan ju fråga sig exakt hur de har mätt upp den kontinuerliga effekten. Om det är minuter eller timmar det handlar om, hur varmt det var i rummet osv. NAD 208 har förvisso ganska bra verkningsgrad men det blir ju rätt mycket värme av 2x250W kontinuerlig effekt ändå.