bara tänker i termer om låg distorsion helatiden,
undrar just vems eller vilkas fel det är

låg låg låg dist, gärna ingen alls..
precis som om det är det enda som nuförtiden spelar roll.
nä kanske inte så illa..
läskigt

Moderator: Redaktörer
Njäee.NNord skrev:Känner mig insnöadbara tänker i termer om låg distorsion helatiden, undrar just vems eller vilkas fel det är![]()
låg låg låg dist, gärna ingen alls.. precis som om det är det enda som nuförtiden spelar roll. nä kanske inte så illa..
läskigt
NNord skrev:Känner mig insnöad
bara tänker i termer om låg distorsion helatiden,
undrar just vems eller vilkas fel det är![]()
låg låg låg dist, gärna ingen alls..
precis som om det är det enda som nuförtiden spelar roll.
nä kanske inte så illa..
läskigt
Johan_Lindroos skrev:Men då är det väl läge att snart byta bort K2:orna mot något mer lågdistande!
Martin skrev:Det är ju lättare att höra när distorsionen blir hög än hur pass låg distorsionen är. Jag tycker det är skitsvårt att höra dist under 1%. Borde inte vara så kritiskt mao hur pass ultralåg disten är så länge den aldrig blir för hög.
Och? Jag sa ju under 1%. Då är det väl ganska lämpligt att definiera klippning där? Om det är ungefär där det börjar höras i praktiken med musik. Inte bara vid "nogsam" A/B-lyssning med enkla sinustoner och hög ljudnivå. Då är det säkert superlätt att höra 1% dist.Morello skrev:Martin skrev:Det är ju lättare att höra när distorsionen blir hög än hur pass låg distorsionen är. Jag tycker det är skitsvårt att höra dist under 1%. Borde inte vara så kritiskt mao hur pass ultralåg disten är så länge den aldrig blir för hög.
![]()
1% THD brukar man normalt definiera som "klippning" i elektroniksammahang.
Max_Headroom skrev:Hmm är det inte så, att vid dom ljudnivåer som dist börjar bli ett probelem med K2orna, så har 99,99% av marknadens övriga högtalare brunnit upp för länge sedan?
Max_Headroom skrev:Hmm är det inte så, att vid dom ljudnivåer som dist börjar bli ett probelem med K2orna, så har 99,99% av marknadens övriga högtalare brunnit upp för länge sedan?
Morello skrev:Ja, men K2 är inte att förväxla med JBL's leksakshögtalre som tex TLX8. K2 kan spela skitstarkt!
![]()
NN, nu får jag pluspoäng va?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 8 gäster