Moderator: Redaktörer
penke62 skrev:Jag hade en liten Musical Fidelity som jag sålde, en A1. Utan att kunna se ett behov av den kan jag säga att jag ångrar att jag sålde den. En mycket trevlig liten pjäs. Problemet är ju att man inte kan spara på allt, dessvärre.

penke62 skrev:Nu är min älskade gamla NAD3400 såld igen. Första gången försökte jag ersätta den med en Denon, kan ha varit en PMA 960. Den dög inte. Jag provade en stor Onkyo också, med samma resultat. Jag hörde av mig till köparen och anmälde intresse om han ångrade sig, vilket han lyckligtvis gjorde efter ett par veckor. Sen införskaffades en ny surround-pjäs, Marantz SR 5005, och så såldes den gamle igen. Problem uppstod dock med mina Canton RC-L, som ju ska kopplas mellan för och slutsteg. Vad göra? Köpte tillbaka den gamle igen och kopplade som slutsteg. Frid och fröjd. Ett tag. Om man skulle ha något lite större? Fick en intressent på min 3400, en kille som behövde den som både för- och slutsteg. Biamp tror jag han skulle ha, han hade redan ett 2400-steg. Hittade själv ett 2600-steg som driver Canton från Marantzen, och jag är nöjd. Hoppas jag slipper ångesten den här gången, köparen försäkrade mig att han inte kommer att sälja den.
Fanatic skrev:Såg att det finns ett 2600 steg till helt ok pris hos HifiGuru nu , ge dina canton vad dom faktiskt behöver!
Jocke skrev:penke62 skrev:Jag hade en liten Musical Fidelity som jag sålde, en A1. Utan att kunna se ett behov av den kan jag säga att jag ångrar att jag sålde den. En mycket trevlig liten pjäs. Problemet är ju att man inte kan spara på allt, dessvärre.
En sådan där har jag med haft. OA51 har nog aldrig spelat så bra som då... men skivorna som stod i hyllan bredvid stärkaren blev aldrig mera spelbara... h-e så varm den blev!^^
jonasz skrev:Jag saknar min första "riktiga" hifikomponent, NAD 7400.![]()
Nån som har en i bra skick till salu?![]()
penke62 skrev:Fanatic skrev:Såg att det finns ett 2600 steg till helt ok pris hos HifiGuru nu , ge dina canton vad dom faktiskt behöver!
Du får gärna länka, min skalle reder inte ut det för stunden.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 31 gäster