Nej inte riktigt så, men i förra veckan så upptäckte jag helt plötsligt att jag hade ett svagt men mycket noterbart muller i vardagsrummet
Hur jag än gjorde så var det kvar. Slet hela anläggningen i delar (det var den iofs redan till stora delar, men nu vart allt nedplockat i detaljnivå) - ingen förändring
Så här fortgick det ett par dagar, och jag började så smått bli förbannand på mina grannar som hade typ en transformator/fläkt eller vad det nu var som mullrade på ett sådant sätt och med en så pass låg frekvens att JAG av alla människor stördes av det
Sedan en afton, så la jag huvudet mot armstödet på soffan och VIPS så vart mullrandet starkare. Nu hade jag en ledtråd, det var något runt soffan
Då slog det mig att det kanske var de där två skakarna som jag har monterade i soffan som förde oväsen - men nu är det som så att dom har inte varit inkopplade på flera veckor. Högtalarkabeln som driver dessa är helt enkelt inte ansluten på förstärkarsidan...
...så jag kortslöt anslutningarna och vips var eländesljudet bort
Nu återstår frågan varför det kom i självsvängning - kan de plocka upp någon form av magnetisk energi i högtalarkabeln som går jämte en 16A KULO ledning ???
Ja jag vet inte - jag bryr mig igentligen inte, bara det är tyst när det skall vara tyst.