Quad-fest

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait

Quad-fest

Inläggav hifikg » 2012-08-08 19:02

"In September, to be exact at the 8th and 9th (10 am to 6 pm,each) Quad-friends from all over Europe come together and meet at the head office of Quad Musikwiedergabe in Gering, which is in between the beautiful region called Eifel."

http://www.quad-musik.com/html/quadfest_.html

Visst låter det trevligt... hade jag haft min folkabuss kvar hade jag föreslagit en gruppresa ner. Det är företaget som nytillverkar ESL 63 och ESL 57 som bjuder in till evenemanget vartannat år om jag läst rätt.

Bild

Hörlurarna ser störtsköna ut, frågan är hur de känns att ha på huvudet några timmar *s*
Sitter nöjd :)

Användarvisningsbild
RogerGustavsson

Inläggav RogerGustavsson » 2012-08-08 19:08

Jaså, du hänger på det forumet också? Tror nog de sitter ungefär som de gamla Jecklin, mest bygeln som skiljer.

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait

Inläggav hifikg » 2012-08-08 19:13

RogerGustavsson skrev:Jaså, du hänger på det forumet också? Tror nog de sitter ungefär som de gamla Jecklin, mest bygeln som skiljer.

Njae, inte hänger direkt. Fick en inbjudan eftersom jag är kund hos dem (köpte nya kläder till mina ESL 63 därifrån). Har inte provat de gamla heller. Tänk att gå på stan o lira mässjazz i såna där...

Användarvisningsbild
PerStromgren

Inläggav PerStromgren » 2012-08-08 20:35

Som gammal Quad-fan hade det ju varit mumma, och folkabuss hade jag gärna åkt! Ack, ja.
... tycker jag!

Per

Användarvisningsbild
celef

Re: Quad-fest

Inläggav celef » 2012-08-09 00:40

hifikg skrev:"In September, to be exact at the 8th and 9th (10 am to 6 pm,each) Quad-friends from all over Europe come together and meet at the head office of Quad Musikwiedergabe in Gering, which is in between the beautiful region called Eifel."

http://www.quad-musik.com/html/quadfest_.html

Visst låter det trevligt... hade jag haft min folkabuss kvar hade jag föreslagit en gruppresa ner. Det är företaget som nytillverkar ESL 63 och ESL 57 som bjuder in till evenemanget vartannat år om jag läst rätt.

Bild

Hörlurarna ser störtsköna ut, frågan är hur de känns att ha på huvudet några timmar *s*

man skulle inte alls bli stämplad som fåne om man öppna dörren med dom på sig, eller om man åkte tåg, eller flygplan, skulle man ens få gå ombord med sådana på sig
Bikinitider

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait

Inläggav hifikg » 2012-08-09 00:49

celef skrev:
man skulle inte alls bli stämplad som fåne om man öppna dörren med dom på sig, eller om man åkte tåg, eller flygplan, skulle man ens få gå ombord med sådana på sig

Du tänker på glasögonen nu va? Jag avsåg hörlurarna... :D

Användarvisningsbild
PeterAkemark

Inläggav PeterAkemark » 2012-08-09 10:20

Påminner stark om elektrostatiska hörlurar som Jürg Jecklin sålde under 70-talet. Lite läskiga tycker jag med högspänning så nära huvudet. Med de skall ha varit bra.

PekkaJohansson
Popkulturist

Inläggav PekkaJohansson » 2012-08-09 10:27

Enligt länken är det just Jecklins nya hörlurar på bilden. Jecklin ska föreläsa på tillställningen som det annonseras om. Kul sida - man blir nästan lite Quad-nostalgisk.

Med vänlig hälsning

Pekka, som en gång i tiden ägde stackade ESL 57:or
Kan inte leva utan pop

Användarvisningsbild
celef

Inläggav celef » 2012-08-09 12:31

hifikg skrev:
celef skrev:

hörlurarna? nä, dom syns ju knappt
Bikinitider

Användarvisningsbild
Glebster
Hipster

Inläggav Glebster » 2012-08-09 13:00

celef skrev:
hifikg skrev:
celef skrev:

hörlurarna? nä, dom syns ju knappt

Hörlurar - pfff. Kranielurar! 8)

Bild

Användarvisningsbild
RogerGustavsson

Inläggav RogerGustavsson » 2012-08-09 18:58

PekkaJohansson skrev:Enligt länken är det just Jecklins nya hörlurar på bilden. Jecklin ska föreläsa på tillställningen som det annonseras om. Kul sida - man blir nästan lite Quad-nostalgisk.

Med vänlig hälsning

Det är ju Jörg Jecklin på bilden, med sina senaste lurar!

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait

Inläggav hifikg » 2012-08-09 21:05

RogerGustavsson skrev:
PekkaJohansson skrev:Enligt länken är det just Jecklins nya hörlurar på bilden. Jecklin ska föreläsa på tillställningen som det annonseras om. Kul sida - man blir nästan lite Quad-nostalgisk.

Med vänlig hälsning

Det är ju Jörg Jecklin på bilden, med sina senaste lurar!

Med rätt marknadsföring skulle såna där lurar kunna bli den nya innegrejen o så skulle varenda unge kuta runt med elektrostater på huvudet.

Återgå till Generellt om hifi