Pioneer Ax2

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
verdad

Pioneer Ax2

Inläggav verdad » 2012-08-17 22:07

Råkade köpa mig en begagnad Ax2:a. :) Fick den väldigt billigt och kör den enbart 2-kanal til mina piP:s. Ganska mycket overkill, men jag tänkte att jag fick den så billigt att jag kan köra den som en 2-kanlsförstärkare.

Förövrigt låter det riktigt bra tycker jag, t.om med mycket bättre än min 2 kanals förstärkare Advance Acoustic Map 305.

Kanske är det bara inbillning, men jag upplever att det låter bättre. Har kört en del skivor nu och förmodligen iriiterat grannarna en hel del, men en del skivor har jag spelat på -10dB :? :) 8) och piP:sarna ger inte upp :!:

Detta är ganska trevligt, har haft några polare här vid tillfällen som frågat var jag haft subben...........

Visste inte riktigt var jag skulle placera detta inlägg, men jag placerade den här, någon som har/haft erfarenhet av Ax2:an?
Verkar för övrigt vara en superb förstärkare. Kanske lite overkill för piP:s men det funkar det med.

Var tvungen att skriva av mig lite efter jag känt att omdömet raserat lite efter en del intag av newcastle + bordeaux "Chateau de Seguin" :):):):):):)

Edit: oj jag har passerat 2000 inlägg, det var väldigt..............:)

Användarvisningsbild
Max_Headroom
Adventurer

Inläggav Max_Headroom » 2012-08-18 00:49

Jag känner inte till den, men googlade. Stor och ful. Att den är stor är bra, säkert bra med effekt. Det behövs alltid. Står du bara ut med utseendet så är den nog bra till dina piP.
Denna signatur är endast för privat bruk. Vänligen läs ej!

Användarvisningsbild
verdad

Inläggav verdad » 2012-08-18 11:12

Den är lite stor, ja, och inte världens vackraste men den är värd pengarna i alla fall mycket för pengarna. Då kan man ta att den är ful. Värre är, tycker jag, att den är ganska stor och den tar lite för mycket plats.

Användarvisningsbild
Max_Headroom
Adventurer

Inläggav Max_Headroom » 2012-08-18 12:37

Ja, men högtalarna är små, så det jämnar kanske ut sig...
Denna signatur är endast för privat bruk. Vänligen läs ej!

Användarvisningsbild
verdad

Inläggav verdad » 2012-08-18 12:41

Max_Headroom skrev:

Ja, men högtalarna är små, så det jämnar kanske ut sig...

Det är ju sant :) små är dom. Kanske behöver jag nu skaffa mig ett par större så att jag kan utnyttja all kraft i förstärkaren. 8)

Hur som helst så låter det bra.

Återgå till Generellt om hifi