Sa har man blivit agare av A4-14. Nagon som vet vad detta serienummer betyder? 93 1105
Jag ar mycket nojd med kopet, trots att de matas fran en walkman med lakritssnoren av billigaste slag. Ganska svarslaget ljud till detta pris.
Ar lite konfunderad av basatergivningen. Har haft fem olika hogtalare i rummet. Alla har haft egenskapen att "slanga" ut lagbasen i angransande hall och sovrum. Icke dessa, all lagbas infinner sig i lyssningsrummet. Ganska unikt for ladhogtalare, dipoler har jag provat och de hade samma egenskaper.
Nagon som vet hur bass blend funkar? Later som om lagbasen minskar i niva. Funkar bra for mig, rummet ar ca 55 kvadratmeter med 2.7m takhojd och tartformat(assymetriskt) Formodligen finns en enorm node runt 35hz. Utan bass blend far jag for mycket lagbas.
Enda aber jag kan finna ar lite bristande smack pa slagverk, speciellt virveltrumma och pukor. Naja, alltid ar det nagot som saknas.....
Jamfort med mina Genelec sa ar A4 battre pa manga punkter. Bas forstas, upplosning i mellanregistret och behover inte sitta med knoppen i skruvstad. A4 har en stor sweet spot. Diskanten har inte en tendens att lata essigt som Genelec. Genelec ar dock battre pa slagverk.
Ska bli spannade att hora

dem med min Naim CD och ett battre forsteg. Nagon som har ett Sentec forsteg (helst med fjarr, haha)
Det blev en ganska lang resa att hamta dem. Jag bor i Brno och var i Tyskland, sydvast om Hannover och jobbade. Upp till Stockholm och ner till Brno over helgen. Hann med ett besok pa Stampen pa Fredag kvallen ocksa. ~330 mil allt-som-alles.
Peter