Moderator: Redaktörer
Det vet jag ju inte men jag kan i alla fall rekommendera minEn Denver kanske?
rqu skrev:Ibland kan man dock ha synpunkter på utseendet, känsla, handhavande etc, en DVD-spelare för 750:- brukar inte uppfylla mina krav... Jag gillade min TEAC P500-transport för den maffiga looken och den lyxiga känslan den hade i CD-släden!
Precis, jag är iallafall villig att lägga ett par tusenlappar
extra på "vettig" design. Hifi ska vara både bra och kul.
rqu skrev:Ibland kan man dock ha synpunkter på utseendet, känsla, handhavande etc, en DVD-spelare för 750:- brukar inte uppfylla mina krav... Jag gillade min TEAC P500-transport för den maffiga looken och den lyxiga känslan den hade i CD-släden!
Jag tycker att min TEAC P500 lät bättre än den TEAC VRDS-10 som skulle ersätta den, sedan vet jag inte om det var inbillning eller inte. Flickvännen tyckte också att det hela lät tråkigt (utan att jag påpekat något om vad jag tyckte) jämfört med den gamla spelaren. Såg sedan i en gammal High Fidelity som testat VRDS10 att den hade en liten släng på fyrkantsvågen ut från digitalutgången... High Fidelity tyckte däremot att den lät mumma som transport!Men alla är alltså rörande överens om att ljudkvalitén inte påverkas? Samma kvalité som hos en billig plast-dvd? Cdfixen lär ha en omklockningskrets för att minska jitter, påverkar den även signalen som skickas direkt till digitalutgången eller är det bara när man använder interna dac:en som den gör nytta?
Vad skulle göra att LG maskinen är en så mkt bättre transport än cdfixen?