Rotel RB-1070 knaster?

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Tony

Rotel RB-1070 knaster?

Inläggav Tony » 2012-11-01 14:15

Nagon som har upplevt ett knäppande ljud fran hogtalarna med Rotel RB-1070?

Jag har ett underligt fenomen som jag inte har lyckats klura ut har. Lite da och da sa knäpper det till i vardagsrummet nanstans. Det ar mest troligt att det kommer fran bashogtalarna. Jag hor det nar jag spelar musik via mediaspelaren och USB DAC och aven nar stereon ar avslagen?
Nu sa ar just Roteln den som inte ar ordentligt avslagen. Den star i standby styrd av 12 volts triggeringangen. Har provat att sla av den forstarkaren helt och da tror jag knappandet forsvinner. Men eftersom det bara hander kanske ett par ganger per timme (i ojamna intervaller) sa ar jag inte helt saker.
Finns det nan har med likande erfarenheter med Rotel RB-1070 eller nan forstarkare i samma familj?

Knappandet kom nar jag utokade stereofamiljen med just den forstarkaren for bashogtaleri. Allt annat i stereovagen ar detsamma som innan nar jag inte hade nagra knäppar. Det knapper inte heller nar jag kollar pa BluRay eller satelitteve...

Har en enklare forgreningsdosa med natfilter som jag tankte skulle kunna filtrera bort eventuella spikar fran starkstromsnatet och en isolator pa USB:n till DAC:en, men det gjorde ingen skillnad.

Jag blir inte klok pa problemet!
__
/ony

Återgå till Generellt om hifi