En liten HIFI-anekdot.....

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Jepson75

En liten HIFI-anekdot.....

Inläggav Jepson75 » 2012-11-05 11:16

eftersom jag nu registrerat mig på sidan får jag ju skriva något också. Om någon någonsin funderat över vem som vinner i kampen mellan en NAD Model 200 och en 3A Triphonic TR800 aktiv sub så är svaret: 3A´n.
Farsan som inte är den mest tekniska funderade varför säkringen gick på NAD´en. Det studerades bäst (enligt honom) genom att sätta i en för stor säkring. Resultat: NAD´en brann upp.
Felets orsak: Subbens utgångar var kopplade till NAD´ens utgångar.

Subben lever fortfarande i högsta välmåga 30 år senare och gick med andra ord oskadd ur striden (dock är gummiringarna på basarna lagade med blå silikon.....Huga....)

Användarvisningsbild
Bill50x
Trevlig prick

Re: En liten HIFI-anekdot.....

Inläggav Bill50x » 2012-11-05 11:50

Jepson75 skrev:Farsan som inte är den mest tekniska funderade varför säkringen gick på NAD´en. Det studerades bäst (enligt honom) genom att sätta i en för stor säkring. Resultat: NAD´en brann upp.

Underbart!

"Friskt kopplat hälften brunnet" :D

/ B

Användarvisningsbild
Jepson75

Re: En liten HIFI-anekdot.....

Inläggav Jepson75 » 2012-11-05 19:51

Bill50x skrev:
Jepson75 skrev:Farsan som inte är den mest tekniska funderade varför säkringen gick på NAD´en. Det studerades bäst (enligt honom) genom att sätta i en för stor säkring. Resultat: NAD´en brann upp.

Underbart!

"Friskt kopplat hälften brunnet" :D

/ B

Så sant så sant! :-) Enda haken är att som tragisk nostalgiker måste jag nu hitta en ny!
Rotade dock runt i förrådet innan och hittade ett par Pickering hörlurar från tidigt 80-tal, dock såg de rätt misshandlade ut efter år i en kartong, plus är dock att farsan lovade mig idag att jag skulle få hans Pickering skivspelare (FA112??)om jag hittade någon annan skivspelare i byte, kravet var att det skulle gå att spela skivor på den. Så en ganska bra dag i dag med andra ord. :-)

Återgå till Generellt om hifi