Moderator: Redaktörer
Hotspur skrev:Trevlig är hon också
OT: Du menar snygg?

lazyworm skrev:IngOehman skrev:DTS finns f ö i både 16- och 18-bitsversion..
Jag har fått uppfattningen att man kan spela in DTS i 24 bitar nu för tiden?
lazyworm skrev:IngOehman skrev:DTS finns f ö i både 16- och 18-bitsversion..
Jag har fått uppfattningen att man kan spela in DTS i 24 bitar nu för tiden?
Audiomanikern skrev:Hej!
Stenålder - det bör vara 64 bit / 3.53 MHz... minst juh!
Mvh A*
Harryup skrev:Fràgan kan ju bara leda till gissningar dà väl fà hört alla alternativen optimalt avspelade.
Om man fàr tro pà att Meridian har koll pà DVD-Audio sà skulle jag ranka en bra skivspelare (LP-12, Forsell) som likvärdig till DVD-Audio beroende pà program material, dom alternativ jag har hört när det gäller SACD, (hyfsat mànga) sà räcker inte kvalitén till för att matcha ens CD spàret pà samma skiva avspelad pà Meridian 800 mot Pioneer 868.
Piotr skrev:Harryup skrev:Fràgan kan ju bara leda till gissningar dà väl fà hört alla alternativen optimalt avspelade.
Om man fàr tro pà att Meridian har koll pà DVD-Audio sà skulle jag ranka en bra skivspelare (LP-12, Forsell) som likvärdig till DVD-Audio beroende pà program material, dom alternativ jag har hört när det gäller SACD, (hyfsat mànga) sà räcker inte kvalitén till för att matcha ens CD spàret pà samma skiva avspelad pà Meridian 800 mot Pioneer 868.
Vinyl likvärdigt DVD-A..? Skulle inte tro det. Om SACD spåret låter sämre än CD spåret på dina grejor så kan ett tips vara, byt skivor eller byt spelare. Jag har ett gäng SACD hybrid och det är ingen tvekan om att SACD är bättre än CD på tex. Opus3./Peter
Piotr skrev:Jag mistänker att de flesta anti SACDare jämfört som du beskriver och det säger en hel del (inte första gången jag hör talas om det..).
Användare som besöker denna kategori: doppler och 15 gäster