Tact i konkurs eller någonting liknande

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
NNord
Användare

Tact i konkurs eller någonting liknande

Inläggav NNord » 2013-01-14 23:48

Någon som hört nått om vad som hänt Tact ? Jag har från 3 olika källor i USA fått höra att dom är i konkurs nu.

I höstas fick dom virus på sin hemsida och sedan November ( tror jag ), -har den legat nere.

Boz har ju för en tid sedan gått till annat bolag, och viss Tact-teknik licensieras ut till ett par olika firmor.

Nyckelperosoner hos Tact går inte att nå

Spekulationerna är såklart många. Jag tycker det är väldigt synd, men är knappast förvånad med tanke på den utomordentligt dåliga kundsupport och dåliga kvalitetskontroll man haft.

Vad som händer nu vettesjutton. Om dom verkligen konkat, om dom laddar om för någonting nytt som ska komma under 2013.

Dom har på något sätt upphört att existera. Jag har haft kontakt med ett par av USA:s största återförsäljare av Tact, och dom har inte hört någonting från företaget på flera månader.

Det gick till och med spekulationer om att Boz var död, men det är han inte.
NN

Användarvisningsbild
Triggerhappy

Inläggav Triggerhappy » 2013-01-14 23:50

Oj då, och Emotiva som skall ha Tact i sin kommande stora processor...
Lite snett är också rakt.

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait

Inläggav hifikg » 2013-01-14 23:53

Heter inte de Lyngdorf numera? http://www.lyngdorf.com/about-us/history
Sitter nöjd :)

Användarvisningsbild
NNord
Användare

Inläggav NNord » 2013-01-14 23:54

Triggerhappy skrev:Oj då, och Emotiva som skall ha Tact i sin kommande stora processor...

Jag har för mig att Boz kanske jobbar hos Emotiva nu, och licensierar tekniken dit. Jag tror inte det kommer bli några problem med det.

Vad som är licensierat till Emotiva är någon enklare variant av rumskorrigeringen, i alla fall så som jag minns det.

förhoppningsvis funkar den och är enkel att handhava för vanligt folk.
NN

Användarvisningsbild
NNord
Användare

Inläggav NNord » 2013-01-14 23:55

hifikg skrev:Heter inte de Lyngdorf numera? http://www.lyngdorf.com/about-us/history

Radomir Bozovic och Peter Lyngdorf startade Tact tillsammans. Sedan gick dom isär. Radomir Bozovic tog namnet Tact och Peter tog sitt efternamn.

Dom har ingenting med varandra att göra idag.
NN

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait

Inläggav hifikg » 2013-01-15 00:05

NNord skrev:
hifikg skrev:Heter inte de Lyngdorf numera? http://www.lyngdorf.com/about-us/history

Radomir Bozovic och Peter Lyngdorf startade Tact tillsammans. Sedan gick dom isär. Radomir Bozovic tog namnet Tact och Peter tog sitt efternamn.

Lurigt, "This interest led to the foundation of Tact Audio ApS, a high technology company focused on digital audio. This is today named Lyngdorf Audio and is based in Skive, Denmark." och sidan är uppdaterad i december 2012.

Användarvisningsbild
NNord
Användare

Inläggav NNord » 2013-01-15 00:08

hifikg skrev:
NNord skrev:

Lurigt, "This interest led to the foundation of Tact Audio ApS, a high technology company focused on digital audio. This is today named Lyngdorf Audio and is based in Skive, Denmark." och sidan är uppdaterad i december 2012.

Jag har för mig att man ville använda Tact som företagsnamn även hos Lyngdorf, men att det senare fick ändras till Lyngdorf. Det var mycket ståhej och prat kring det där när det begav sig.

Har för mig att man bytte namnet 2006 eller 2005

:)
NN

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait

Inläggav hifikg » 2013-01-15 00:22

NNord skrev:
hifikg skrev:
NNord skrev:

Jag har för mig att man ville använda Tact som företagsnamn även hos Lyngdorf, men att det senare fick ändras till Lyngdorf. Det var mycket ståhej och prat kring det där när det begav sig.

Du har säkert rätt. Websidor är inte alltid uppdaterade. Fast jag mindes Lyngdorf från någon HiFi-klubb katalog. Det var en hel del stohej kring den där första "heldigitala" förstärkaren och ändå fick vi aldrig höra något digitalt ljud *s*

Användarvisningsbild
NNord
Användare

Inläggav NNord » 2013-01-15 00:24

hifikg skrev:
NNord skrev:
hifikg skrev:
NNord skrev:

Du har säkert rätt. Websidor är inte alltid uppdaterade. Fast jag mindes Lyngdorf från någon HiFi-klubb katalog. Det var en hel del stohej kring den där första "heldigitala" förstärkaren och ändå fick vi aldrig höra något digitalt ljud *s*

Hej :)

Javisst, Hifiklubben har ju kört Tact stenhårt och sedan körde dom Lyngdorf en del. verkar ha tonats ned lite dock.

Jag har ju ett gäng sådana helt digitala förstärkare, dock från Tact.
NN

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann

Inläggav petersteindl » 2013-01-15 03:44

Peter Lyngdorf aeger Hifi-klubben och Lyngdorf och Steinway-Lyngdorf och Dali. Lyngdorf aer nu mest engagerad i Steinway-Lyngdorf. Peter Lyngdorf startade TACT och tog en amerikansk partner. Det samarbetet funkade inte och Peter L drog sig ur. Peter L hade kunskapen och kunskap aer bra att ha om man vill ha en fortsaettning.

Mvh
Peter i LA med influensa :(
VD Bremen Production AB + Ortho-Reality AB; Grundare av Ljudbutiken AB; Fd import av hifi; Konstruktör av LICENCE No1 D/A, Bremen No1 D/A, Forsell D/A, SMS FrameSound, Bremen 3D8 m.fl.

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait

Inläggav hifikg » 2013-01-15 03:46

Vafan, eru sjuk därborta!?!? det var väl en jäkla otur. Var mässan bra? Krya på dig!!

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann

Inläggav petersteindl » 2013-01-15 03:53

hifikg skrev:Vafan, eru sjuk därborta!?!? det var väl en jäkla otur. Var mässan bra? Krya på dig!!

Tackar
Maessan var intressant :)
Jag hann goera det jag skulle innan jag blev daeckad. Nu orkar jag inte skriva mer. Det kanske blir mer om CES daa jag kommer hem.
Mvh
Peter
VD Bremen Production AB + Ortho-Reality AB; Grundare av Ljudbutiken AB; Fd import av hifi; Konstruktör av LICENCE No1 D/A, Bremen No1 D/A, Forsell D/A, SMS FrameSound, Bremen 3D8 m.fl.

Användarvisningsbild
jonasp
Blomkålsadmin

Inläggav jonasp » 2013-01-15 07:10

Har Tact haft något samröre med B&K Electronics? Sistnämnda firma äger nämligen domänen tactaudio.com just nu!
Grundare och VD i Acoustic Illusion AB

Användarvisningsbild
NNord
Användare

Inläggav NNord » 2013-01-15 20:42

jonasp skrev:Har Tact haft något samröre med B&K Electronics? Sistnämnda firma äger nämligen domänen tactaudio.com just nu!

Radomir verkar äga b&k
NN

Användarvisningsbild
NNord
Användare

Inläggav NNord » 2013-01-30 22:11

mot alla tvivel, Tact har nya produkter på gång...
NN

Användarvisningsbild
Objektivisten
Semesterfirare

Inläggav Objektivisten » 2013-01-30 22:19

Det är rätta takter!
Pålitlig, Flexibel, Robust

Användarvisningsbild
Fjonkalicious
Colonel Mustard

Inläggav Fjonkalicious » 2013-01-30 22:32

Man tacktar!