Moderator: Redaktörer
Svante skrev:Gillar du bra ljud?
paa skrev:Ofta är det skönast när det är tyst.
lennartj skrev:En vältunad mix av avgas- och insugsljud samt minimerat vindbrus, däcks- och vägljud gör bilstereon praktiskt taget överflödig förutom för navigering och trafikmeddelanden.
NiklasF skrev:lennartj skrev:En vältunad mix av avgas- och insugsljud samt minimerat vindbrus, däcks- och vägljud gör bilstereon praktiskt taget överflödig förutom för navigering och trafikmeddelanden.
Så vackert, sommarbilen berör mig faktiskt mer än någon stereo har gjort på väldigt länge.
I den sitter det inte ens någon stereo, Gränna och Norrköping var inga problem utan, skall ta mig en titt nu och se vart det bär av på årets träff.
bensnake skrev:Svante skrev:Gillar du bra ljud?
Definiera bra ljud!
bensnake skrev:Svante skrev:Gillar du bra ljud?
Definiera bra ljud!
NiklasF skrev:bensnake skrev:Svante skrev:Gillar du bra ljud?
Definiera bra ljud!
Något som väcker känslor, kort och gott.
Spelar ju ingen som helst roll om det är distfritt och mäter skitsnyggt och man inte berörs.
Det räcker med massa +1 inlägg efter mitt här nu så kan vi släppa detta
NiklasF skrev:Något som väcker känslor, kort och gott.
NiklasF skrev:Nu är ju inte frågan "Gillar Svante bra ljud?" det är upp till han att svara på.
Så jag svarar ju såklart vad som gäller för mig
Svante skrev:Redan nu verkar det uppenbart att man både kan vara musikälskare och gilla bra ljud.
Nu överlåter jag åt er andra att såga mitt enkätupplägg...
Svante skrev:Gillar du bra ljud?
phloam skrev:Ljud behöver inte vara korrekta för att jag ska gilla dem.
IngOehman skrev: Vissa tycker att återgivningen är bra om de gillar det de hör, medan andra tycker att en bra återgivning är en där återgivningen har hög grad av ackuratess, det vill säga att ljudet ges åter, med stor likhet med hur det var.
IngOehman skrev:medan andra tycker att en bra återgivning är en där återgivningen har
hög grad av ackuratess, det vill säga att ljudet ges åter, med stor likhet med
hur det var.
Vh, iö
NiklasF skrev:IngOehman skrev:medan andra tycker att en bra återgivning är en där återgivningen har
hur det var.
Vh, iö
Fast det där vet man ju inte om man inte var med när det spelades in, så det är bara åter till gissandet igen.
bensnake skrev:NiklasF skrev:IngOehman skrev:medan andra tycker att en bra återgivning är en där återgivningen har
hur det var.
Vh, iö
Fast det där vet man ju inte om man inte var med när det spelades in, så det är bara åter till gissandet igen.
Fånogrammet, Niklas! Fånogrammet!!!
NiklasF skrev:bensnake skrev:NiklasF skrev:IngOehman skrev:medan andra tycker att en bra återgivning är en där återgivningen har
hur det var.
Vh, iö
Fånogrammet, Niklas! Fånogrammet!!!
Hade inte det fetade varit med så...
Användare som besöker denna kategori: eljulio och 49 gäster