Moderator: Redaktörer
KarlXII skrev:Alltid!
Om det är högtalaren som ska studeras förstås.
Är det någon som vill att jag ska lyssna på en viss låt, då skiter jag i högtalaren om det inte är något alldeles extra.
hifikg skrev:KarlXII skrev:Alltid!
Är det någon som vill att jag ska lyssna på en viss låt, då skiter jag i högtalaren om det inte är något alldeles extra.
Hur gör du då? Spelar upp testsignaler? Men då är det ju dem du lyssnar på!?
KarlXII skrev:hifikg skrev:KarlXII skrev:Alltid!
Skiftar fokus på om jag gillar ljudet eller gillar musiken.
Inga problem där.
hifikg skrev:KarlXII skrev:hifikg skrev:KarlXII skrev:Alltid!
Skiftar fokus på om jag gillar ljudet eller gillar musiken.
Inga problem där.
Jag e nog ingen riktig audiofil, jag lägger fokus på musiken i alla lägen. Låter det lika bra som hemma så kan jag berätta det för utställaren. Ibland verkar de inte förstå att det är en komplimang. Normalt så låter musiken mindre trevligt än hemma och då säger jag ingenting, man vill ju inte vara oartig. Om de nu inte frågar, då måste jag ju tala sanning. Sa min salig mor. Emellanåt låter musiken t o m bättre än hemma och då är risken stor att jag blir sittande där till mässan stänger. Förutsatt att man lirar vax som jag diggar. Min största behållning av mässor är de skivor jag köper med mig hem och den musik jag inspireras till att lyssna på efter mässan och så ser jag fram mot att få se ett och annat känt ansikte i mängden. I år känner jag nog igen några fler än förra året och känner ni igen mig, så hoppa på mig och hälsa. Ibland har jag svårt att koppla rätt person till rätt namn. Särskilt som jag känner er under nick.
Edit: Ha, ha nu blandade jag ihop två trådar, men va fan, ni e ju intelligenta människor, ni förstår säkert.
KarlXII skrev:Men du lyssnar ju bara på musiken - hur kan du då uttala dig om ljudet?
Och varför lyssnar ju på andra högtalare öht?
IngOehman skrev:
Vad skall jag rösta på?
Frågar eftersom jag inte är säker på vad som menas med frågan.
Vh, iö
hifikg skrev:KarlXII skrev:Men du lyssnar ju bara på musiken - hur kan du då uttala dig om ljudet?
Vem vet, en vacker dag kanske jag springer på en anläggning/högtalare som levererar musiken än mer njutningsfullt än jag är van vid. Eller så är det bara för att smälta in i gemenskapen här på Faktiskt. Hur skulle det se ut om man öppet deklarerade att man är genomnöjd och inte saknar något, eller ens kan se en möjlighet till förbättring liksom? Då får man väl inte vara med
hifikg skrev:Vem vet, en vacker dag kanske jag springer på en anläggning/högtalare som levererar musiken än mer njutningsfullt än jag är van vid.
hifikg skrev:KarlXII skrev:Men du lyssnar ju bara på musiken - hur kan du då uttala dig om ljudet?
Vem vet, en vacker dag kanske jag springer på en anläggning/högtalare som levererar musiken än mer njutningsfullt än jag är van vid. Eller så är det bara för att smälta in i gemenskapen här på Faktiskt. Hur skulle det se ut om man öppet deklarerade att man är genomnöjd och inte saknar något, eller ens kan se en möjlighet till förbättring liksom? Då får man väl inte vara med
CODY skrev:Nä![]()
Jga hoppas för hifikg att någon VIIL vara naken bredvid hans stereo. Om den nakne/a sedan vill vara med på internet är en annan fråga. Det är inte många som vet det, men det finns många kvinnor i 20- 30 årsåldern som drömmer om att ha bilder på sig själva på internetz bredvid sterio utan kläder.
hifikg skrev:...
Hur skulle det se ut om man öppet deklarerade att man är genomnöjd och inte saknar något, eller ens kan se en möjlighet till förbättring liksom? Då får man väl inte vara med
Flint skrev:Jag lyssnar nog bara på själva ljudet när jag hör en högtalare eller annan ljudpryl över huvud taget för första gången men jag inbillar mig nog att det är musiken som står i fokus. I alla fall om det sker på en stökig mässa eller i en butik eller liknande. För att kunna koncentrera mig på musiken krävs en helt ennan invand miljö där inte diverse störmoment får intrycken att reagera och störmoment finns det tyvärr många av. Starka förväntningar och förutfattade meningar är ett effektivt störmoment. Kan tänka mig att starkt transparentneurotiska individer bara kan bli missnöjda med nya prylar för dom har ju benårt bestämt sig för hur det ska låta, tror dom. Allt som inte stämmer med deras subjektiva uppfattning, som dom själva anser är objektivt grundad, är ju fel. Det kan inte vara lätt att avverka en HiFi-mässa då. Men det kanske räcker för dom att ännu en gång få frossa i den egna förträffligheten och gå ut med den transparenta fanan i topp. För egen del blir (blev) jag mest kaffesugen.
Flint skrev:Strmbrg
Du kan vara lugn. Budskapet var inte riktat till dig personligen utan enbart tänkt som en generellt spånande betraktelse, men om du tog åt dig av det så kanske det gör lite nytta i alla fall.
Användare som besöker denna kategori: eljulio, Majestic-12 [Bot] och 48 gäster