Moderator: Redaktörer
hifikg skrev:bensnake skrev:Behåll!Du saknar aldrig kon förrän båset står tomt...
Ja, slänga kommer liksom inte på tal. Plats har jag ganska gott om. Än så länge *s*, men bör jag även reparera upp dem?
robsarve skrev:cd-spelaren står på en hylla i garaget sen några år. inte saknat den än.
rippar numera allt in på hårddisk och använder nätverksspelare. Har en dvd-spelare i bioanläggningen som funkar hyfsat om jag vill snabblyssna men det var ett år sen sist det hände.
Det som känns trist är att jag nästan slutat köpa musik. Ny musik går på spotify ett slag,men jag skulle vilja ha ett smidigt sätt att köpa en högupplöst version oxå.
hifikg skrev:Det var ungefär så jag tänkte. Fast kanske behålla båda. Men så tänkte jag att jag faktiskt inte har behov av att spela CD längre. När jag köper en ny CD, för det gör jag ofta, så rippar jag den genast och sedan blir den liggande. Innan jag hade en dedicerad dator för musik, dvs en som alltid står här i lyssningsrummet, så hände det att jag spelade CD när jag tittade in på korta besök och datorn befann sig i arbetsrummet. Jag kan bläddra bland CD-skivorna för att sedan gå till datorn för att spela upp dem. En vacker dag kanske jag har samma ordning på mina filmer.
adzer skrev:Jag har ingen "CD-spelare" i den mån ni menar. Allt körs via en HTPC.
bensnake skrev:Jag ångrar dock att jag gjorde mig av med min gamla klenod Pioneer PD-95. Den hade suttit fint som (ett förvisso onödigt) komplement i Spotifyanläggningen...
hifikg skrev:robsarve skrev:Ny musik går på spotify ett slag,men jag skulle vilja ha ett smidigt sätt att köpa en högupplöst version oxå.
HD Tracks är min hovleverantör av högupplösta tracks, men de kanske inte har den musik du gillar.
hifikg skrev:bensnake skrev:Jag ångrar dock att jag gjorde mig av med min gamla klenod Pioneer PD-95. Den hade suttit fint som (ett förvisso onödigt) komplement i Spotifyanläggningen...
Den ena av mina CD-spelare är en PD-77. Den är klart charmig med sin skivtallrik och uppochnedvända skivor. När jag kör den via min DAC låter den, minst, lika bra som min andra CD, en CD-fix. CD-fixens fjärrkontroll går dock utanpå allt annat.
hifikg skrev:Jag har aldrig haft något emot Legato Link och via extern DAC går man förbi den sägs det. Polaren som köpte sin PD-77 samtidigt som jag har sin kvar i fungerande skick, den säljer han nog. Vad kan vara rimligt idag? 2.000? Gissar att det kostar runt 1500 att få ny laserpickup på en verkstad så min kan väl gå för en tusing om du lovar att fixa till den. Så behåller jag CD-fixen.
Strmbrg skrev:Jag vet inte varför, men jag har både datorlagrad musik och CD-lagrad.
Av någon anledning så spelar jag hellre CD än dator.
Ett skäl kan vara att jag tycker att det är enklare.
Nattlorden skrev:Ser ingen anledning till en CD-enbart-spelare. Det dröjer nog inte länge innan man kan pensionera ut DVD-spelare också. Oppo 105 verkar vara spelaren att ha just nu.
adzer skrev:Jag har ingen "CD-spelare" i den mån ni menar. Allt körs via en HTPC.
PerStromgren skrev:Hur är det med laddtiden, då? Alla dvd-spelare jag träffat har.varit besvärande långsamma jämfört med cd-spelare.
PerStromgren skrev:adzer skrev:Jag har ingen "CD-spelare" i den mån ni menar. Allt körs via en HTPC.
Kompisar med en cd i handen får problem hos dig, märkte jag...
PerStromgren skrev:adzer skrev:Jag har ingen "CD-spelare" i den mån ni menar. Allt körs via en HTPC.
robsarve skrev:PerStromgren skrev:adzer skrev:Jag har ingen "CD-spelare" i den mån ni menar. Allt körs via en HTPC.
Gissar på att det sitter en blu-ray-svarv i htpcn. gör det iaf i min. Och då läggs ju kompisens CD till ens arkiv direkt.
Gjorde en liten inventering när jag inte kunde somna inatt.
I bilarna 3 st CD-spelare, 2 dvd-spelare
I garaget 1 bil CD (Nakamichi), 2 bil DVD (Alpine) en stationär CD (Arcam 9)
I datorer hemma, 2 Blu-ray, 2 dvd
I biorummet 2 dvd, 1 blu-ray
I barnens rum 2 CD-spelare.
Tror jag kan spela 12 cm skivor ett tag till...
Nattlorden skrev:PerStromgren skrev:Hur är det med laddtiden, då? Alla dvd-spelare jag träffat har.varit besvärande långsamma jämfört med cd-spelare.
Fast det är väl ditt val att låta dig bli besvärad eller ej? Ta en valium eller gå de sekunderna snabbare när du hämtar skivan.![]()
Ta't lugnt, ta en toy.
Användare som besöker denna kategori: eljulio och 45 gäster