Intresse för Östergök SYD?

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
eljulio

Intresse för Östergök SYD?

Inläggav eljulio » 2013-03-06 10:12

Hej,

Med viss avundsjuka läser jag om alla trevliga GÖK-tillställningar och tänker, jag vill också vara med!

Men.

Det är rätt långt från Kalmar till Stockholm och även till västkusten. Så, hur ser intresset och underlaget ut för en Östergök SYD ut här på faktiskt?

OM det finns ett stort intresse, hur ska vi avgränsa oss geografiskt?

Mvh

el julio

:)

Användarvisningsbild
Alexi

Inläggav Alexi » 2013-03-06 10:33

Lycka till!
Var med och grundade Faktiskt.se, men är inte involverad i nya .io

Användarvisningsbild
BPM

Inläggav BPM » 2013-03-06 10:37

Intresserad, utan tvekan. Frågan är som sagt den geografiska gränsen. Ett praktiskt genomförbart GÖK (tur detta är ett hififorum..så inga missförstånd sker..) blir besvärligare här där avstånden mellan medlemmarna är större än i storstan. Ett GÖK mellan en medlem i Bergkvara och en i Oskarshamn skulle bli..knöligt..
För att få till ett sådant får man nästan maximera avståndet ifrån kalmar till ljungbyholm i söder och rockneby i norr, färjestaden i öster och trekanten i väster.

Trevliga hifi-träffar med musik och något gott att dricka hemma hos trevliga medlemmar borde väl iofs gå att få till även om avstånden är längre.

Användarvisningsbild
eljulio

Inläggav eljulio » 2013-03-06 10:39

BPM skrev:Intresserad, utan tvekan. Frågan är som sagt den geografiska gränsen. Ett praktiskt genomförbart GÖK (tur detta är ett hififorum..så inga missförstånd sker..) blir besvärligare här där avstånden mellan medlemmarna är större än i storstan. Ett GÖK mellan en medlem i Bergkvara och en i Oskarshamn skulle bli..knöligt..
För att få till ett sådant får man nästan maximera avståndet ifrån kalmar till ljungbyholm i söder och rockneby i norr, färjestaden i öster och trekanten i väster.

Trevliga hifi-träffar med musik och något gott att dricka hemma hos trevliga medlemmar borde väl iofs gå att få till även om avstånden är längre.

Kul!

Ja, det bör inte vara för långt, medhåll där. Jag bor precis på din geografiska avgränsning, Revsudden, ca. 3 mil norr om Kalmar. Kanske är Torsås, Nybro, Mönsterås, Borgholm och Mörbylånga en lämplig avgränsning?

Användarvisningsbild
eljulio

Inläggav eljulio » 2013-03-06 10:40

Alexi skrev:Lycka till!

Tack!

Användarvisningsbild
eljulio

Inläggav eljulio » 2013-03-07 20:26

Tunt intresse vad det verkar. Är vi så få på faktiskt som bor i och runtomkring Kalmarregionen? :?

Användarvisningsbild
NADifierad

Inläggav NADifierad » 2013-03-07 20:32

eljulio skrev:Tunt intresse vad det verkar. Är vi så få på faktiskt som bor i och runtomkring Kalmarregionen? :?

Fast än att Kalmar ligger i Karlskronaregionen, så blir det lite långt ändå :D
Stereo = En liten anläggning med visst basunderstöd….

Användarvisningsbild
eljulio

Inläggav eljulio » 2013-03-07 20:40

nadifierad skrev:
eljulio skrev:Tunt intresse vad det verkar. Är vi så få på faktiskt som bor i och runtomkring Kalmarregionen? :?

Fast än att Kalmar ligger i Karlskronaregionen, så blir det lite långt ändå :D

ähum... Karlskrona hör till Kalmarregionen.. he, he... :P

Skämt åsido så är det kanske så att man får vara beredd att köra lite om detta ska funka, svårt att klara av på en dag/kväll dock med utmaningar... :cry:

Användarvisningsbild
StefanL

Inläggav StefanL » 2013-03-07 21:13

Mjä, lite för långt för mig, bor utanför Landskrona. Och där behövs fler dagar i veckan för mig....
Snabler och grobianer

Användarvisningsbild
2-ch

Inläggav 2-ch » 2013-03-07 22:01

Ligg i bara, det måste finnas flera i ert området som är intresserade av trevliga träffar.
Önskar er lycka till där nere.

Användarvisningsbild
bensnake

Inläggav bensnake » 2013-03-07 22:09

Satan, det här låter spännande... :) Men jag har ju bara EN fåtölj vid finanläggningen... Stort hus har jag dock, så äta och umgås ska nog kunna funka... :lol:
"... it does seem better to send a beam of electrons through a vacuum rather than bouncing them around through a crystal..."

Användarvisningsbild
eljulio

Inläggav eljulio » 2013-03-08 07:43

bensnake skrev:Satan, det här låter spännande... :) Men jag har ju bara EN fåtölj vid finanläggningen... Stort hus har jag dock, så äta och umgås ska nog kunna funka... :lol:

Var finns du? Lyssningen kan man väl lösa med lite kreativitet/rotation.

Mvh

Användarvisningsbild
bensnake

Inläggav bensnake » 2013-03-08 08:24

eljulio skrev:
bensnake skrev:Satan, det här låter spännande... :) Men jag har ju bara EN fåtölj vid finanläggningen... Stort hus har jag dock, så äta och umgås ska nog kunna funka... :lol:

Var finns du? Lyssningen kan man väl lösa med lite kreativitet/rotation.

Mvh

Inom regionen. Väntar med att "outa" lokalisering tills vi ser om intresse för gökande finns... :wink: Vi kanske inte är fler än du och jag..?

Och plats för lyssning går alltid att lösa temporärt, visst.
"... it does seem better to send a beam of electrons through a vacuum rather than bouncing them around through a crystal..."

Användarvisningsbild
BPM

Inläggav BPM » 2013-03-08 09:11

Jag är som sagt också intresserad. Jag har ett stort boende strax söder om stan som står under renovering, och det gamla boendet norr om stan i princip orört. Jag är inte redo för något seriöst GÖKande förrän tidigast till hösten på det nya stället men vill någon hälsa på och spisa musik och snacka hifi vore det skitkul. Att få besöka någon i samma ärende vore enormt roligt.
Det ljumma intresset har även fördelar... Man är ju garanterad en plats i juryn...

Användarvisningsbild
bensnake

Inläggav bensnake » 2013-03-08 10:24

BPM skrev:Jag är som sagt också intresserad.

Självfallet, missade det... :oops:

Användarvisningsbild
eljulio

Inläggav eljulio » 2013-03-08 13:49

Kanske är det en god idé att börja med hifiträffar i lugn och ro med lite god mat, musiktips och kanske något om lyssningsupplevelsen?

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann

Inläggav petersteindl » 2013-03-08 13:51

Det finns väl någon på Öland.
VD Bremen Production AB + Ortho-Reality AB; Grundare av Ljudbutiken AB; Fd import av hifi; Konstruktör av LICENCE No1 D/A, Bremen No1 D/A, Forsell D/A, SMS FrameSound, Bremen 3D8 m.fl.

Användarvisningsbild
2-ch

Inläggav 2-ch » 2013-03-08 14:00

eljulio skrev:Kanske är det en god idé att börja med hifiträffar i lugn och ro med lite god mat, musiktips och kanske något om lyssningsupplevelsen?

Låter som en utmärkt idé.
Varför inte ta det som ett första administrativt möte och lägga grunden för både regelverk och medlemsregister :)
Grunden finns att hämta hos ÖsterGÖK (vi som tycker om musik :wink: ) och andra Gökavdelningar.

Användarvisningsbild
eljulio

Inläggav eljulio » 2013-03-08 17:25

2-ch skrev:
eljulio skrev:Kanske är det en god idé att börja med hifiträffar i lugn och ro med lite god mat, musiktips och kanske något om lyssningsupplevelsen?

Varför inte ta det som ett första administrativt möte och lägga grunden för både regelverk och medlemsregister :)
Grunden finns att hämta hos ÖsterGÖK (vi som tycker om musik :wink: ) och andra Gökavdelningar.

Japp, god idé. Tråden och intresset får växa till sig lite, sen läge för nästa steg.

Användarvisningsbild
Vinylcalle

Inläggav Vinylcalle » 2013-03-08 23:26

2-ch skrev:

Grunden lär väl finnas i GÖK och inget annat? Varför inte istället kalla det KalmarGÖK eller liknande, annars är risken stor att det kanske tar slut på väderstreck till slut.

MvH Carl
VD och ägare
www.rehifi.se

Användarvisningsbild
2-ch

Inläggav 2-ch » 2013-03-09 18:34

Vinylcalle skrev:Grunden lär väl finnas i GÖK och inget annat?

Jovisst äe det så.

Användarvisningsbild
eljulio

Inläggav eljulio » 2013-03-11 22:12

Jahopp BPM och Bensnake. Börja med en hifiträff i all enkelhet? Och sedan ta reda på om fler ansluter?

Mvh

Återgå till Generellt om hifi