Tråden har ni här: http://www.faktiskt.se/modules.php?name ... ic&t=52584
Jag satte fart i veckan innan och kantade om ett par JBL L166 Horizon. Jag slängde dom in i bilen och med följde även ett par Rogers LS3/5A.
Väl framme möttes jag av härliga skyltar uppsatt så att man verkligen skulle hitta. Träffen inleddes med en diger lunch full med massa godsaker. Jag som varit lite trött från dagens tidigare strapatser och som inte hade tryckt i mig någon mat på hela dagen mådde som fisken i vattnet. Dock åt jag tills jag skämdes
Ja, ränderna går inte ur en lönnfet skåning. Rishna hade även köpt lite god korv, fick en renässans på prickig korv och en skön bosnisk sak som jag gärna vill veta vad den heter.
Innan maten hade jag och Rishna även avhandlat våra olika fyndhistorier, som nästan blev en liten harmlös tävling. Roligt är det iaf!
Sedan slöt sportbilsentusiasten upp och det var ett trevligt möte. Vi hade många gemensamma beröringspunkter alla tre och vi hade det väldigt trevligt. Rishna hade verkligen tagit i ordentligt när det gällde förberedelser, det fanns allt.
Sedan satte vi oss och lyssnade. Vi lyssnade på JBL L65 Jubal som Rishna hade räddat från helvetet. Sedan lyssnade vi på mina omkantade L166:or. Vi lyssnade även på Rogers och två olika receivers. Vi jämförde lite spotify mot cd och vinyl. Utslaget var väl att Spotify var bäst, eller hur sportis?
Sedan bjöds det på radiokaka som Rishna hade bakat. Förnämligt god, men jädrar i havet var mäktig! Vi fortsatte att lyssna och babbla. Vi tog också tillfället att lyssna på Rishnas mysanläggning, dvs en Marantz kopplade till AR-7. Dom var minst sagt avrullade i toppen, det var så att jag misstänkte att diskanten var sönder. Men Rishna har kolla på sina grejor så det tror jag inte.
Som inte lunch och radiokaka var nog så åkte där fram en äpplepaj av högsta klass. Tror det är en av de bästa som jag någonsin ätit. Jag måste ha receptet! Supergott!
Det var en skön feelgoodkänsla över träffen. Synd att vi var så få, för Rishna hade engagerat sig så mycket. Men desto mer plats för oss och samtalsutrymme.
När vi började närma oss slutet så ryckte även Rishna fram en skön vandringspokal. Det är tänkt att den skall gå vidare till alla dom som skapar träffar. Den fick sportbilsentusiasten och dit bär det om 2 veckor.
För att summera det: Fantastiskt trevligt! Stort TACK!
Jag tog lite bilder med iphonen som jag lägger här.
Mvh
Filip