Jag har alltid locket (plexiglashuven) på när jag spisar vax. Läste dock på en "expertsida" att det ska man inte, det blir sämre ljud då. Hur gör ni där ute. Ska göra en studie när jag får tid.
Salve
Moderator: Redaktörer
paa skrev:Eventuellt kan det kanske bli olika resultat om locket ligger på samma sockel som tonarmen är fastsatt på, eller om armen sitter på ett separat avfjädrat chassi avskiljt från sargen där locket ligger.
Flint skrev:Troligen lika omöjligt som att teoretiskt avgöra vad som är bäst spik- eller mjukfot. Bara att testa sig fram till vad som låter bäst.
tvett skrev:Flint skrev:Troligen lika omöjligt som att teoretiskt avgöra vad som är bäst spik- eller mjukfot. Bara att testa sig fram till vad som låter bäst.
Man måste ju bestämma mätetalet för att kunna bestämma bäst/sämst.
Men det där vet du ju, när du vill.
Bill50x skrev:tvett skrev:Flint skrev:Troligen lika omöjligt som att teoretiskt avgöra vad som är bäst spik- eller mjukfot. Bara att testa sig fram till vad som låter bäst.
Och vilket mätetal ska man välja när det gäller skivspelarlock?
/ B
tvett skrev:Flint skrev:Troligen lika omöjligt som att teoretiskt avgöra vad som är bäst spik- eller mjukfot. Bara att testa sig fram till vad som låter bäst.
Objektivisten skrev:Jag har tagit bort locket helt.

Vinylcalle skrev:Jelco konstruerad/byggd arm ser jag vilket är varumärket? Linn?
MvH Carl
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot], Majestic-12 [Bot] och 25 gäster