Moderator: Redaktörer
IngOehman skrev:...
Jag ställer frågan eftersom jag hört så mycket musik spelas så starkt hos
så många som velat demonstrera just sådana anläggningar.
...
Beakungen skrev:... För mig är det nästan mer imponerande när en violin återges trovärdigt än när man spelar bastryck så tröjan vibrerar på folk. Det tycker inte vännerna som ser bastryck och ljudtryck som en indikation på om det låter bra eller ej.
Varför då?Strmbrg skrev:Komorok skrev:Frågar du dessa frågor för att du vill ha svar?
Jag vill ha en resonerande diskussion.
Strmbrg skrev:Komorok skrev:Frågar du dessa frågor för att du vill ha svar?
MagnusÖstberg skrev:Varför då?Strmbrg skrev:Komorok skrev:Frågar du dessa frågor för att du vill ha svar?
Fixar det åt dig.Strmbrg skrev:MagnusÖstberg skrev:Varför då?Strmbrg skrev:Komorok skrev:Frågar du dessa frågor för att du vill ha svar?
Pja, jag gissar att det bottnar i att jag tycker om att fundera och resonera.
opethic skrev:...
Jag lyssnar mest på Rock, Metal och Reggae - och jag tycker helt enkelt att sådan musik gör sig bäst när upplevelsen bli "nästan fysisk".
opethic skrev:Jag lyssnar mest på Rock, Metal och Reggae - och jag tycker helt enkelt att sådan musik gör sig bäst när upplevelsen bli "nästan fysisk".
MagnusÖstberg skrev:opethic skrev:Jag lyssnar mest på Rock, Metal och Reggae - och jag tycker helt enkelt att sådan musik gör sig bäst när upplevelsen bli "nästan fysisk".
Beroende på vilken högtalare man har kan det gå åt väldigt mycket effekt för att återge de djupaste tonerna i det material man lyssnar på, utan att det blir särskillt mycket starkare än vad nivån vid 400Hz är med 50W ineffekt.
Komorok skrev:Strmbrg skrev:Komorok skrev:Frågar du dessa frågor för att du vill ha svar?
Bra att jag frågade då. Jag är ju själv helt ointresserad av diskuterande för diskuterandets skull. Jag söker svar eller ger svar.
Harryup skrev:Dessa låtar kräva ordentliga anläggningar eller hur Max.
mvh/Harryup
Strmbrg skrev:IngOehman skrev:...
Jag ställer frågan eftersom jag hört så mycket musik spelas så starkt hos
så många som velat demonstrera just sådana anläggningar.
...
Egentligen...
Det vill säga - ett VERKLIGEN och RIKTIGT EMFASFÖRSTÄRKT Egentligen:
-Varför demonstrerar man sin anläggning?
Strmbrg skrev:-Varför gör en del det dessutom med hjälp av starkt ljud?
Strmbrg skrev:NEJ!
Läs inte frågan som ett underförstått påstående om att det skulle vara FEL, eller DUMT, att demonstrera sin anläggning.
-TACK
Strmbrg skrev:Frågan är HELT av intellektuell och filosofisk karaktär.
En hyfsat parallell fundering blir då:
-Varför - om det nu ÄR så - sitter man även ENSAM och lyssnar på detta starka ljud?
jag var för snabb, ser nu att jag bör rösta på näst sista alternativet.IngOehman skrev:Om det är du som röstat på alternativ ett så har du missförstått. De två
första alternativen är för dem som har sådana anläggningar.
Vh, iö
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot], Majestic-12 [Bot] och 27 gäster