Moderator: Redaktörer
eljulio skrev:Materialet är väldigt styvt och hårt.
eljulio skrev:Materialet är väldigt styvt och hårt.
BPM skrev:Liggunderlag suger..
Funkar kanon i några timmar..men när det legat under en baslåda en dag så är det platt och hårt.
Strmbrg skrev:eljulio skrev:Materialet är väldigt styvt och hårt.
Men, då borde det ju inte transformera speciellt mycket rörelseenergi till värme...
IngOehman skrev:BPM skrev:Liggunderlag suger..
Funkar kanon i några timmar..men när det legat under en baslåda en dag så är det platt och hårt.
Ungefär som det där materialet är redan från början kanske...
Jag kan nästan lova att transmissionen är flera gånger sämre
jämfört med de bästa mjukfötterna - än det är billigare än de
bästa mjukfötterna.
Men med typ 10-20 lager sådana där skikt ovanpå varandra så
kanske det kan börja likna något? Men då blir det ju både en
dyrare och en högre lösning än vad goda mjukfötter är.
Lite trist också att se att marknadsföringen är så osaklig och
att den verkar bygga på att angripa just de bäst fungerande
fötterna.![]()
- - -
Jag kan inte avgöra om deras andra produkter är något att ha,
men att läsa det de skriver om högtalarfötter, inklusive den atti-
tyd som de så tydligt riktar mot just de fötter som fungerar allra
bäst, är lite avskräckande.
Jag har ingenting emot lite attityd men i kombination med att ha
fel blir det ju bara pinsamt.
Kanske är det någon marknadsförare med dåligt omdöme som har
fått fria händer bara?
Vh, iö
eljulio skrev:Jag har inte erfarenhet av de mjukfötter som du förespråkar eller andra mjukfötter heller för den delen.
Jag har dock inte kunnat höra något tillfört problem med dessa under högtalaren. Att de är tunna är en estetisk fördel då foten höjs ytterst lite från parketten. Jag tycker mig ana en liten ljudlig förbättring faktiskt, men det kanske främst beror av andra parametrar, exempelvis att basporten hamnar närmre golvet?
tvett skrev:Vill markera att jag förespråkar ingenting, har inte gjort det i denna tråd, och i övrigt står mina högtalare står på små små gummifötter. Men jag upplyser dig om att produkten inte är jämförbar med såna där svindyra mjukfötter som det talas om i copyn. De är visserligen billigare men det är rätt fult att jämföra sig med något med helt annan funktion, oavsett vilket fabrikat man raljerar över i copyn.
Trevligt om du upplever en förbättring, om det än må vara placebo eller någon förändring som skapar subjektivt bättre ljud, men den tekniska funktionen är som sagt inte jämförbar.
Tyvärr är det så att såna här trådar tenderar att balla när folk inte kan skilja på objektivt och subjektivt. Jag hoppas vi kan slippa det.
JockeX skrev:Här är några andra svindyra fötter som ser likadana ut fast svartfärgade:
http://www.referenceaudio.se/tillbehor/ ... t-type-30/
tvett skrev:JockeX skrev:Här är några andra svindyra fötter som ser likadana ut fast svartfärgade:
http://www.referenceaudio.se/tillbehor/ ... t-type-30/
Hur menar du nu? Fyrkantiga?
JockeX skrev:IngOehman skrev:BPM skrev:Liggunderlag suger..
Ungefär som det där materialet är redan från början kanske...
Jag kan nästan lova att transmissionen är flera gånger sämre
jämfört med de bästa mjukfötterna - än det är billigare än de
bästa mjukfötterna.
Men med typ 10-20 lager sådana där skikt ovanpå varandra så
kanske det kan börja likna något? Men då blir det ju både en
dyrare och en högre lösning än vad goda mjukfötter är.
Lite trist också att se att marknadsföringen är så osaklig och
att den verkar bygga på att angripa just de bäst fungerande
fötterna.![]()
- - -
Jag kan inte avgöra om deras andra produkter är något att ha,
men att läsa det de skriver om högtalarfötter, inklusive den atti-
tyd som de så tydligt riktar mot just de fötter som fungerar allra
bäst, är lite avskräckande.
Jag har ingenting emot lite attityd men i kombination med att ha
fel blir det ju bara pinsamt.
Kanske är det någon marknadsförare med dåligt omdöme som har
fått fria händer bara?
Vh, iö
Hur menar du att de "angriper" de vars fötter fungerar bäst? Jag ser inte någon referens till en specifik dämpfot i deras reklam. Det finns en hel del olika företag som skapar dämpfötter också.
eljulio skrev: Jag tycker mig ana en liten ljudlig förbättring faktiskt, men det kanske främst beror av andra parametrar, exempelvis att basporten hamnar närmre golvet?
BPM skrev:eljulio skrev: Jag tycker mig ana en liten ljudlig förbättring faktiskt, men det kanske främst beror av andra parametrar, exempelvis att basporten hamnar närmre golvet?
Vi bor nära varandra. Detta måste blindtestas...
eljulio skrev:BPM skrev:eljulio skrev: Jag tycker mig ana en liten ljudlig förbättring faktiskt, men det kanske främst beror av andra parametrar, exempelvis att basporten hamnar närmre golvet?
Vi bor nära varandra. Detta måste blindtestas...
Gärna det! Jag har denna "skitprodukt" enligt många i tråden som just nu används, soundcare superspikes som kan kastas på och så kan man prova utan något alls förstås, men det har jag gjort tidigare och det lät inte bra... Du har möjligen inte de heliga SD-kuddarna?
matså skrev:Letar och letar men jag finner inte min kompis Richard.
Nej inte alls men så fort vi snackar om mjukfötter så brukar Richard dyka upp som gubben i lådan o dansa för spikfötter.glemmy skrev:matså skrev:Letar och letar men jag finner inte min kompis Richard.
Var det riktat till mig eller är det en användare som ofta syns i den här typen av trådar?
Jag hittade förresten Acoustifeet mycket billigt:
http://www.quietpc.com/acoustifeet
£9,32 för 2 paket 30B med frakt (£4+£4+£1,3 airmail)
Stenskiva var vanskligare att finna billigt.
6000 kr på två måttbeställda
Användare som besöker denna kategori: Alfacruizer och 17 gäster