Moderator: Redaktörer
Rydberg skrev:Delen med de två utstickande stiften stoppar du i ett nätuttag och den andra delen i någon valfri apparat.
Objektivisten skrev:Impulsköpte en nätkabel. Var ska jag sätta den?
hifikg skrev:Menar du att du verkligen kan detektera någon som helst skillnad? Beskriv!
det krävs år av finlyssning tills man hör skillnadhifikg skrev:Menar du att du verkligen kan detektera någon som helst skillnad? Beskriv!
Jag köpte i hastigt mod ett helt gäng Suprakablar + ett nätfilter, eller om det bara är ett grenuttag, bara för själsfridens skull, de kostade bara några hundra spänn totalt. Jag hör absolut ingen skillnad. Ibland när jag flyttar runt mina prylar åker "fel" kabel in i någon apparat och än har jag inte märkt det förrän jag är på baksidan o drar i kablarna igen.
matså skrev:det krävs år av finlyssning tills man hör skillnadhifikg skrev:Menar du att du verkligen kan detektera någon som helst skillnad? Beskriv!
Jag köpte i hastigt mod ett helt gäng Suprakablar + ett nätfilter, eller om det bara är ett grenuttag, bara för själsfridens skull, de kostade bara några hundra spänn totalt. Jag hör absolut ingen skillnad. Ibland när jag flyttar runt mina prylar åker "fel" kabel in i någon apparat och än har jag inte märkt det förrän jag är på baksidan o drar i kablarna igen.
Objektivisten skrev:hifikg skrev:Menar du att du verkligen kan detektera någon som helst skillnad? Beskriv!
Jag har inte lyssnat så mkt, spelar in den nu. Men det jag hört tyckte jag nog att det blev lite bättre ljud rent allmänt. Men jag flyttade samtidigt över en gammal low-budget hifi-nätkabel från stärkaren till CD-spelaren vilken var källa när jag lyssnade. Har du jordat uttag?
hifikg skrev:Menar du att du verkligen kan detektera någon som helst skillnad? Beskriv!
matså skrev:det krävs år av finlyssning tills man hör skillnadhifikg skrev:Menar du att du verkligen kan detektera någon som helst skillnad? Beskriv!
Panelguy skrev:...Många kablar kräver också en livslång inspelningstid vilket gör att få hinner uppleva skillnaden.
hifikg skrev:Panelguy skrev:...Många kablar kräver också en livslång inspelningstid vilket gör att få hinner uppleva skillnaden.
Sa dyrkabelförsäljaren![]()
Mina kablar kommer att ärvas av dottern en vacker dag, då är de inne på nästa livslängd, måhända hinner hon uppleva något på sin ålders höst. Annars har jag barnbarn *s*
Objektivisten skrev:Impulsköpte en nätkabel. Var ska jag sätta den?
Panelguy skrev:hifikg skrev:Panelguy skrev:...Många kablar kräver också en livslång inspelningstid vilket gör att få hinner uppleva skillnaden.
Sa dyrkabelförsäljaren![]()
Mina kablar kommer att ärvas av dottern en vacker dag, då är de inne på nästa livslängd, måhända hinner hon uppleva något på sin ålders höst. Annars har jag barnbarn *s*
Om kablarna kräver riktigt lång inspelningstid är det nog barnbarnen som får möjlighet att höra dem fullt inspelade. Frågan är hur de ska veta hur de lät oinspelade

opethic skrev:Jag har en sådan kabel, men min är kopplad till Supras Grendosa/filter.
Den köptes för att jag ville minimera problemet med "fulel" och "strömspikar", två förstärkare har fått sätta livet till pga. detta (tror jag)
att ljudet skulle kunna påverkas hade jag inte en tanke på.
Minns när jag kopplade in den, jag trodde inte mina öron!
Allt som var bra med min anläggning blev genaste ännu bättre, kopplade fram o tillbaka flera gånger och kunde konstatera att det tydligen gjorde ganska stor skillnad.
Somchart skrev:Jag är kabelskeptiker men har lite problem med att när min bergvärmepump drar igång eller stänger av så knäpper det till i någon komponent i anläggningen.
Jag köpte på ren chansning Supra MD-06 mk2, dvs. samma modell som ovan fast utan åskskyddet (då det "påstås" att dessa modeller skall begränsa dynamiken i ljudet).
Min MD-06 mk2 är i alla fall kopplad till väggen med en Lorad 2.5a, därifrån kör jag nu IsoTek Elite till komponenterna. Supras faspenna köptes också så nu är allting rätt kopplat.
Vill nog inte påstå att ljudet i sig är särskilt bättre, inget jag märkt ännu i alla fall men knäppandet från bergvärmepumpen är i alla fall borta
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 14 gäster