Moderator: Redaktörer
Alexi skrev:Man kan alltid mäta och kompensera för tappet. Det jag funderar på är hur symetriskt det är ljudet som går rakt genom tyget och off-axis ljudet som ska gå snett genom tyget.
tvett skrev:Skippa snurround! Lycka är 3.1!
Det finns väl inga riktiga 2.2 möjligheter ännu, det är ju samma signal ut i båda subwooferutgångarna2-ch skrev:tvett skrev:Skippa snurround! Lycka är 3.1!![]()
2.2 skulle jag satsat på. Men vad säger jag... det har jag ju redan gort
Är du en inbiten bionisse så lyssna på dom andra istället.
MagnusÖstberg skrev:Men du kanske har externt filter förståss, och delar utanför receivern i stereo
Morgan skrev:Direktljudet passerar ju bara genom tyget EN gång, medan efterklangen dämpas av att ljudet passerar väldigt många gånger per sekund. Och vad avser surroundljudet tycker jag inte att en liten avrullning i den allra översta diskanten är ett stort problem. Kör bara, säger jag!
WhereNextColumbus skrev:Jag kanske är trög nu, men vad menar du nu?
Naqref skrev:WhereNextColumbus skrev:Jag kanske är trög nu, men vad menar du nu?
Man spänner pinnen mellan golv och tak framför tyget och sätter upp högtalarna på pinnen. De förlorar ju väggstödet men man slipper dämpningen av tyget.
WhereNextColumbus skrev:Jag antar att jag får nöja mig med stereobio än
2-ch skrev:WhereNextColumbus skrev:Jag antar att jag får nöja mig med stereobio än
![]()
Men har du inte sytt draperierna än så kan du använda vanliga högtalarfästen för vägg och låta draperiets skarvar hamna där högtalarna ska sitta.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 15 gäster