Moderator: Redaktörer
MagnusÖstberg skrev:paa skrev:Men resultatet blir ju det samma.
Objektivisten skrev:MagnusÖstberg skrev:paa skrev:Men resultatet blir ju det samma.
Njaa, så kan man ju kanske säga men ändå icke. Om jag t ex har ett par högtalare med ett par kablar som jag tycker passar och byter förstärkare så finns det ingen anledning att testa andra kablar. Såvida jag inte kopplar in en Naim. Om jag ser kablarna som en del av högtalaren, alltså. Skulle jag se kablarna som en del av förstärkaren skulle det ju innebära att det kunde vara poäng att samtidigt också byta kablar.
Mina egna högst subjektiva tester visar att man bör se högtalarkabeln som en del av högtalaren f ö.
The sound had grown more musically satisfying with each cable upgrade, but with the Magic Woofer cable, the system finally began to communicate the music's emotional center—though still not as effectively as the Hovland/Nu-Vista 300 combo had effortlessly the first time I heard it. It was as if a switch had been thrown. I know that sounds a bit dramatic, but it was unmistakable, and was reinforced when I tried another expensive set of interconnect/speaker cables, then one more "reasonably" priced. Neither of those sets was able to pull it all together as well as the Harmonic Tech cables...
Objektivisten skrev:MagnusÖstberg skrev:paa skrev:Men resultatet blir ju det samma.
Njaa, så kan man ju kanske säga men ändå icke. Om jag t ex har ett par högtalare med ett par kablar som jag tycker passar och byter förstärkare så finns det ingen anledning att testa andra kablar. Såvida jag inte kopplar in en Naim. Om jag ser kablarna som en del av högtalaren, alltså. Skulle jag se kablarna som en del av förstärkaren skulle det ju innebära att det kunde vara poäng att samtidigt också byta kablar.
Mina egna högst subjektiva tester visar att man bör se högtalarkabeln som en del av högtalaren f ö.
MagnusÖstberg skrev:Byter du kabeltyp om du behöver en 40cm längre högtalarkabel? Om kabeln är en del av högtalaren, då kan väl inte samma typ av kabel fungera om längden på den varierar?
MagnusÖstberg skrev:Usch vad jobbigt
Objektivisten skrev:MagnusÖstberg skrev:Usch vad jobbigt
Vem fan har sagt att det ska vara lätt?
Objektivisten skrev:MagnusÖstberg skrev:Usch vad jobbigt
Vem fan har sagt att det ska vara lätt?
Objektivisten skrev:Bör man se högtalarkabeln som en del av högtalaren, en del av förstärkaren, en del av båda eller ingetdera? Vad anser expertisen?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 13 gäster