Moderator: Redaktörer
boom skrev:Jag vill ha en sån detaljerad upplösning så att man kan höra en svett droppe som faller på miken.
Nattlorden skrev:boom skrev:Jag vill ha en sån detaljerad upplösning så att man kan höra en svett droppe som faller på miken.
Extremt hög kompression alltså.
boom skrev:troligen inte det kan man höra även vid hög dynamisk musik men jag är ledsen att du inte har fått uppleva det.
Nattlorden skrev:boom skrev:troligen inte det kan man höra även vid hög dynamisk musik men jag är ledsen att du inte har fått uppleva det.
Det är inte jag, det betyder att min anläggning är som den ska.
Om du kan höra extremt svaga detaljer i inspelningen samtidigt som medelnivån är hög, så är det kompression inblandad - annars har du inte en chans att höra det.
boom skrev:Det hörde jag för över 30 år sedan hur långt hade dom kommit med kompression på vinyl då????
Nattlorden skrev:boom skrev:Det hörde jag för över 30 år sedan hur långt hade dom kommit med kompression på vinyl då????
Det fanns något på den tiden som man inte använder längre som hette "rör" som fixar sådant alldeles utmärkt.
boom skrev:Nattlorden skrev:boom skrev:Det hörde jag för över 30 år sedan hur långt hade dom kommit med kompression på vinyl då????
Det fanns något på den tiden som man inte använder längre som hette "rör" som fixar sådant alldeles utmärkt.
Så man använder inte rör längre ??
Nattlorden skrev:boom skrev:Nattlorden skrev:boom skrev:Det hörde jag för över 30 år sedan hur långt hade dom kommit med kompression på vinyl då????
Så man använder inte rör längre ??
Nä.
boom skrev:Å fan det måste vara den största nyheten på länge du får väl meddela aftonblaskan om det då.
boom skrev:Var du läskunnig på 70talet
KorkSniff skrev:1.
Lättpåverkad. Litar på auktoriteter. Dåligt självförtroende.
Max_Headroom skrev:Köper bara det som fått "Bäst i Test" i Hifi & Musik.
FBK skrev:KorkSniff skrev:1.
Lättpåverkad. Litar på auktoriteter. Dåligt självförtroende.
Den borde vara med bland alternativen då det säkert finns folk som skulle klicka där.
Och alternativet Jag är bara intresserad av prylar som är neutrala i tester skulle väll vara neutrala enligt LTS, för 98% här skyr ju Hifi blaskor som pesten.
För egen del så fick det bli Har enbart dyra prylar för att imponera - skiter i musiken i brist på bättre alternativ.
Användare som besöker denna kategori: Alfacruizer och 17 gäster