Moderator: Redaktörer
andreasj skrev:Har idag varit och köpt subar till mina magnepan mg12. Har kopplat dem och ska under morgondagen få dem att matcha.
Har fått tips och trick hur matchning ska gå till. Det som jag undrar är om ni har någon musik som gör det enklare att få till det. Ska jag köra favorit låttestet(sabbaths första låt på första lpn) eller ska man köra något lugnare.
Tips är välkomna, är helt grön på det här med subar.
Hoppas allt är bra
Mvh Andreas
Richard skrev:För att integrationen ska fungera bra, så bör både dina magnepan och subbasarna stå stabilt, gärna på spikes. Då blir det väldigt enkelt att höra precis inställning på delningsfiltret. Med gummifötter eller SD - kuddar blir det omöjligt. .
Allram skrev:Richard skrev:För att integrationen ska fungera bra, så bör både dina magnepan och subbasarna stå stabilt, gärna på spikes. Då blir det väldigt enkelt att höra precis inställning på delningsfiltret. Med gummifötter eller SD - kuddar blir det omöjligt. .
Spikes eller kuddar är nog det som har minst (om ens någon) påverkan på hur lyckad en subbasintegration blir. Vad jag vet påverkar valet av fötter varken frekvensgång, fasgång, generell amplitud på subbasen eller dess förmåga att exitera rumsresonanser. Och det är dessa fyra parametrar som helt dominerar hur bra det kommer att bli.
.
Richard skrev:http://homepages.ihug.co.nz/~shop23/mmg.html
Nefilim skrev:Elfsberg skrev:Snälla, söta, rara: ignorera Richard. Låt han tröttna på detta forum. Sluta uppmuntra honom.
Jag är så sjukt less på hans tjafs.
Plus på det.
Det finns definitivt några stycken som "tjafsar" mer än andra på forumet, och då menar jag inte de djupgående tekniska argumentationerna som vissa ger sig in i. Känns onödigt att börja droppa namn dock, men jag håller inte med dig om att alla är lika goda kålsupare.Bill50x skrev:Nefilim skrev:Elfsberg skrev:Snälla, söta, rara: ignorera Richard. Låt han tröttna på detta forum. Sluta uppmuntra honom.
Jag är så sjukt less på hans tjafs.
Plus på det.
Richard tjafsar väl inte mer än vi andra? Han har sin ståndpunkt och andra har andra ståndpunkter. Och alla slåss för sina.
Visst, det blir lite mycket spikes ibland - men det är lika mycket förhånande av dem.
Låt alla här ge sina råd till andreasj och låt honom avgöra vilka han vill prova.
/ B
DL skrev:Känns onödigt att börja droppa namn dock, men jag håller inte med dig om att alla är lika goda kålsupare.
Bill50x skrev:DL skrev:Känns onödigt att börja droppa namn dock, men jag håller inte med dig om att alla är lika goda kålsupare.
Jag skrev inte att "alla" är lika goda kålsupare (vad kommer kålsupare ifrån förresten?), bara att andra (dvs vissa andra...) är lika duktiga på att propagera
/ B
Bill50x skrev:
Låt alla här ge sina råd till andreasj och låt honom avgöra vilka han vill prova.
/ B
Richard skrev:Precis, vill Andreasj prova en variant på tunemethod så får han väl göra det ?Bill50x skrev:Låt alla här ge sina råd till andreasj och låt honom avgöra vilka han vill prova.
Och då är de där hårda spetsiga sakerna en förutsättning ( ...nu sa jag det nästan igen![]()
)
Richard skrev:
Javisst finns det sådana på detta försäljningsforum.![]()
Jag ska inte skriva mer om spikes, * .
* det har ju blivit litet..... Tjatigt.
![]()
Bill50x skrev:Richard skrev:Precis, vill Andreasj prova en variant på tunemethod så får han väl göra det ?Bill50x skrev:Låt alla här ge sina råd till andreasj och låt honom avgöra vilka han vill prova.
Och då är de där hårda spetsiga sakerna en förutsättning ( ...nu sa jag det nästan igen![]()
)
Nix. TuneDem-metoden förutsätter inte alls spikes. TuneDem är ett sätt att lyssna/värdera/analysera, och det går lika bra med högtalarna hängande i gummisnoddar från taket...
/ B
andreasj skrev:Det som jag kommit på är att det är bra om man är två. Så en kompis kommer över på lördag för grillning, finjustering och allmänt skitsnack. Sedan tro jag det klommer att fixa.
Återkommer med resultaten
Komorok skrev:Jag brukar använda Tone
Användare som besöker denna kategori: Alfacruizer och 23 gäster