Grym byggkvalitet på den gamla Sonyn, 13.5Kg tung, 2x15000uF i nätdelen, bara Nichicon Fine Gold-kondingar inuti, massor av reläer för alla omkopplingar, alla olika delar sitter på egna kretskort, alla kontakter är guldpläterade samt att det sitter en dyrbar Alps-volymkontroll i den. Och, jo, alla sluttrissor(8 st.) är rejäla Sanken-trissor och på en kraftig kylfläns i massivt aluminium.
Kör med Tape 1-ut från NAD 116-försteget för att passera dess volymkontroll(av mycket lägre kvalitet än i Sonyn) till CD-in på Sonyn, med "Analog Direct" aktiverat(ja, det klickar till ett relä när man aktiverar det, så det är riktig analog direkt). Låter hur bra som helst ur mina datorhögtalare(Proson Sat31SA V.2 och Proson Rumble 8 Mk.2)!
Finessen med detta är att jag inte behöver ha "slutsteget" på när jag använder lurar eftersom NAD 116 har ett mycket bra hörlursuttag, och NAD 116 drar bara 19W så slipper man elda för kråkorna(när man inte använder högtalare).
En 13.5Kg 2x110W i 8 Ohm förstärkare är grymt overkill för datorbruk, men man kan tydligen inte få nog av effekt enligt de flesta på det här forumet
En bild: