Moderator: Redaktörer
bassman skrev:hifikg skrev:Jag blir så glad när jag läser en sådan positiv recension av en svensk högtalare
+1
Jag också
There must be something in these foam feet; I’ve heard a lot of compact two-ways in my time, but none that have this much low-end power and scale. The wall mounting plays its part to be sure, but the fact that this is a similar result to that achieved with highly isolating equipment supports like the Townshend Seismic Stand makes me think that I should try these feet under other speaker to see what happens
Kraniet skrev:väldigt trevlig recension.
tyckte detta var en lite rolig kommentar.There must be something in these foam feet; I’ve heard a lot of compact two-ways in my time, but none that have this much low-end power and scale. The wall mounting plays its part to be sure, but the fact that this is a similar result to that achieved with highly isolating equipment supports like the Townshend Seismic Stand makes me think that I should try these feet under other speaker to see what happens
Dämpande fötter verkar vara lite unikt svenskt..
Richard skrev:bassman skrev:hifikg skrev:Jag blir så glad när jag läser en sådan positiv recension av en svensk högtalare
+1
Jag också
+1.
Den kostar 8995:- i sverige och har en bättre diskant än piP. Bör vara prisvärt.
celef skrev:Kul att ni är lika glada när det gäller andra svenska tillverkare, martens till exempel
shifts skrev:celef skrev:Kul att ni är lika glada när det gäller andra svenska tillverkare, martens till exempel
Om man visar glädje över någons framgångar, betyder det då automatiskt att man gläds mindre åt andras icke nämnda framgångar?
Att flera med anknytning till Guru deltar aktivt på forumet har givetvis en del i att goda nyheter om dem får mer uppmärksamhet, än när andra svenska märken får samma goda omdömen, men som saknar aktiva representanter. Det är ju inte direkt några konstigheter?
celef skrev:shifts skrev:celef skrev:Kul att ni är lika glada när det gäller andra svenska tillverkare, martens till exempel
Om man visar glädje över någons framgångar, betyder det då automatiskt att man gläds mindre åt andras icke nämnda framgångar?
Att flera med anknytning till Guru deltar aktivt på forumet har givetvis en del i att goda nyheter om dem får mer uppmärksamhet, än när andra svenska märken får samma goda omdömen, men som saknar aktiva representanter. Det är ju inte direkt några konstigheter?
Det var bara en notering, på den länkade sidan såg jag att det fanns en artikel om marten, å inte en käft har brytt sig om den vad jag sett, marten räknas kanske inte?
celef skrev:shifts skrev:celef skrev:Kul att ni är lika glada när det gäller andra svenska tillverkare, martens till exempel
Det var bara en notering, på den länkade sidan såg jag att det fanns en artikel om marten, å inte en käft har brytt sig om den vad jag sett, marten räknas kanske inte?
Vinylcalle skrev:celef skrev:shifts skrev:celef skrev:Kul att ni är lika glada när det gäller andra svenska tillverkare, martens till exempel
Nu ska du inte vara sådan. Mårten uppmärksammades för ett tag sedan en recension om hur dåligt dom mätte![]()
MvH Carl
Magnuz skrev:Drakir skrev:Ljudet kan jag inte uttala mig om.. Men jäklar va snygga de är.
+1 Verkligt ren och fin design.
Bill50x skrev:Magnuz skrev:Drakir skrev:Ljudet kan jag inte uttala mig om.. Men jäklar va snygga de är.
+1 Verkligt ren och fin design.
Så skönt att vi har olika smak, tänk om det såg ut likadant hos alla
Personligen tycker jag QM10 är mycket snyggare men jag har ännu inte lyckats hitta någon bild med frontskydd....
/ B
DVD-ai skrev:Jag ska fixa en åt dig så smånigom, men dom är verkligen fula med frontskydden på...Bill50x skrev:Personligen tycker jag QM10 är mycket snyggare men jag har ännu inte lyckats hitta någon bild med frontskydd....
Så för mig kommer det aldrig att vara ett allternativ, men smaken är som baken
celef skrev:Richard skrev:bassman skrev:hifikg skrev:Jag blir så glad när jag läser en sådan positiv recension av en svensk högtalare
+1
Jag också
+1.
Den kostar 8995:- i sverige och har en bättre diskant än piP. Bör vara prisvärt.
Kul att ni är lika glada när det gäller andra svenska tillverkare, martens till exempel
mrGaskill skrev:medhåll. Nästan så man blir köpsugen pga designen. Ljudmässigt så vet man ju ungefär vad man får. Vad skönt det skulle vara med små burkar igen..............
Användare som besöker denna kategori: Alfacruizer och 23 gäster