Moderator: Redaktörer
Strmbrg skrev:Utveckla gärna.
Och för gärna på tal om det redan finns en tråd om detta.
Jag är ju så glömsk...
Mats skrev:Strmbrg skrev:Utveckla gärna.
Jag är ju så glömsk...
maximal prestanda för en viss tillgänglig summa pengar/tid är ett väldigt mycket mer relevant resonemang för mig än "good enough".
Mats skrev:Strmbrg skrev:Utveckla gärna.
Jag är ju så glömsk...
maximal prestanda för en viss tillgänglig summa pengar/tid är ett väldigt mycket mer relevant resonemang för mig än "good enough".
"Mäter" genom att lyssna. Det är (vid en given tidpunkt) maximalt när jag valt ut det enligt mig bäst ljudande alternativet av de alternativ som jämförts inom ramen för en viss angiven budget och resursram (timmar).Strmbrg skrev:Mats skrev:Strmbrg skrev:Utveckla gärna.
Jag är ju så glömsk...
Hur "mäter" du det?
När är det maximalt?
Det låter här hemma härligt okomplicerat och lagom "dåligt men inte illa" så att man inte kan bry sig för mycket om ljudet men utan att det låter så kasst att musiken förvanskas.
Alltså helt perfekt!
hifikg skrev:... Så här på sommaren ägnar jag mindre tid åt min ljudanläggning än under den mörka årstiden. Är det normalt? Kanske borde bli en egen omröstningsfråga.
sprudel skrev:...
Regnar det hos dig Strömberg? Här med, annars hade jag varit ute med flugspöna istället för att hänga här!
2-ch skrev:När jag kan njuta av musiken.
En simpel anläggning kan duga fint.
hifikg skrev:Så här på sommaren ägnar jag mindre tid åt min ljudanläggning än under den mörka årstiden. Är det normalt?
Användare som besöker denna kategori: Alfacruizer och 17 gäster