Så här ser den ut "i arbete":
Stor "vill ha" faktor på den.
Moderator: Redaktörer
Jocke skrev: Den där är ju en stabil sak som står pall för mycket men många många låter så mycket bättre...
phloam skrev:Jocke skrev: Den där är ju en stabil sak som står pall för mycket men många många låter så mycket bättre...
Det där skulle jag vilja se blindtestat någon gång. Verfierat, en gång för alla. Nån länk kanske? Ungefär samma prisklass, motsvarande kvalitet på pickup. Upp till bevis, annars låter det bara som mytbildning i mina öron.
I övrigt tycker jag att det är dumt att lägga ner tillverkningen av 1210 eftersom det även ar ett levande musikinstrument.
Jocke skrev:Jag talar av egen erfarenhet. Har haft ett par och i att låta bra får de spö av en så enkel spelare som DUAL 505
Nattlorden skrev:Jocke skrev:Jag talar av egen erfarenhet. Har haft ett par och i att låta bra får de spö av en så enkel spelare som DUAL 505
Varför detta dissande av 505? Det är en bra spelare, saker måste inte vara komplicerade för att vara bra!!
Jocke skrev:Jag talar av egen erfarenhet. Har haft ett par och i att låta bra får de spö av en så enkel spelare som DUAL 505 men med en TD160 blir skillnaderna mycket uppenbara. Däremot står de sig mycket bra vid höga ljudtryck då de är så stabila att det inte blir rundgång... men vid normala ljudtryck - typ hemma så...
Mytbildning? Det är stora ord - den som har råd med en 505:a kan själv jämföra... men det är väl så att om man bestämt sig för att 1200/1210 är den bästa spelaren så är det meningslöst att lyssna...![]()
Fjonkalicious skrev:Har du beställt Sanny_x?
Lofi-Rabiat skrev:Tycker den är rolig utan att analysera sönder den.
Vill man analysera prylar i sina beståndsdelar kan man se "Does it blend" eller vad det heter;)
Användare som besöker denna kategori: Alfacruizer och 17 gäster