Moderator: Redaktörer
Morello skrev:Vad tror ni här på faktiskt? Vad göra?
phon skrev:Morello skrev:Vad tror ni här på faktiskt? Vad göra?
Ta en tripp över och hämta den på plats?
Harryup skrev:Jag skulle höra när min "kompis" i Redmond kan komma och hämta den och betala cash då. Sen kan du ju alltid skylla på att han är på semester men då har du ju fått adress och telefonnummer till säljaren så då kan du ju fullfölja via paypal.
Mvh/Harryup
Harryup skrev:Jag skulle höra när min "kompis" i Redmond kan komma och hämta den och betala cash då. Sen kan du ju alltid skylla på att han är på semester men då har du ju fått adress och telefonnummer till säljaren så då kan du ju fullfölja via paypal.
Mvh/Harryup
Alexi skrev:Sätt den till salu länge och även sätt amerikanska hifitrådar där det diskuterats om genuiteten. Säljaren har ju inte bästa statistiken...
Men det kan ju vara genuint för de, jag skulle betala någon en bra slant för att åka å hämta den.
Morello skrev:Alexi skrev:Sätt den till salu länge och även sätt amerikanska hifitrådar där det diskuterats om genuiteten. Säljaren har ju inte bästa statistiken...
Men det kan ju vara genuint för de, jag skulle betala någon en bra slant för att åka å hämta den.
Mja, han har ingen historik alls.
Jag funderar på att be honom att ta ett papper, skriva sin ebay-pseudonym på pappret, lägga pappret på spelaren och sedan ta en bld för att sedan och skicka till mig. Har han inte maskinen hemma så blir det svårt.
Tony skrev:Morello skrev:Alexi skrev:Sätt den till salu länge och även sätt amerikanska hifitrådar där det diskuterats om genuiteten. Säljaren har ju inte bästa statistiken...
Mja, han har ingen historik alls.
Jag funderar på att be honom att ta ett papper, skriva sin ebay-pseudonym på pappret, lägga pappret på spelaren och sedan ta en bld för att sedan och skicka till mig. Har han inte maskinen hemma så blir det svårt.
Nja... Photoshop ar ratt kraftfullt. Och aven om han har maskinen hemma sa ar det ingen garanti for att han tanker skicka den till dig. :-/
RogerGustavsson skrev:Ett trick jag har varit med om, är att säljaren avregistrerar sig efter affären och att det då blir svårt att få pengar tillbaka. Då man inte kan öppna klagomål förrän 45 dagar har passerat, hinner ett och annat hända. Har man otur hinner ärendet nå den övre tidsgränsen och ärendet avskrivs. Har blivit blåst en enda gång på ebay av runt hundra transauktioner. Pengar tillbaks har jag fått vid två tillfällen. Blocket är mycket värre vid jämförelse. Personlig kontakt är ju inte fel när större summor ska utväxlas!
mikro skrev:RogerGustavsson skrev:Ett trick jag har varit med om, är att säljaren avregistrerar sig efter affären och att det då blir svårt att få pengar tillbaka. Då man inte kan öppna klagomål förrän 45 dagar har passerat, hinner ett och annat hända. Har man otur hinner ärendet nå den övre tidsgränsen och ärendet avskrivs. Har blivit blåst en enda gång på ebay av runt hundra transauktioner. Pengar tillbaks har jag fått vid två tillfällen. Blocket är mycket värre vid jämförelse. Personlig kontakt är ju inte fel när större summor ska utväxlas!
Nej det där stämmer inte, du måste öppna ärendet innan 45 dagar, inte efter!
Tydligen verkar det finnas en limit på ersatt belopp (ebay buyer protection), men jag lyckas inte hitta något konkret om var den ligger.
Hittade dock följande redogörelse, som visar att det kan vara krångligt och snårigt med paragrafer för att få rätt om säljarkontot avregistrerats:
http://www.ebay.co.uk/gds/PAYPAL-BUYER-PROTECTION-Beware-of-section-13-13-excuse/10000000007741819/g.html
Allram skrev:Mitt mantra vid begagnatköp är enkelt:
Verkar det för billigt för att vara seriöst, så är det det också.
Jag hakar aldrig på riktiga "klipp" på begmarknaden. För stor risk helt enkelt.
Jag är skeptisk...
Allram skrev:Mitt mantra vid begagnatköp är enkelt:
Verkar det för billigt för att vara seriöst, så är det det också.
Jag hakar aldrig på riktiga "klipp" på begmarknaden. För stor risk helt enkelt.
Jag är skeptisk...
mikro skrev:Morello skrev:Cirka 200 000 kr.
Å helvete...
Användare som besöker denna kategori: Alfacruizer och 17 gäster