Moderator: Redaktörer
IngOehman skrev:Jag tycker som du, så jag röstade <250 000:-.
Att stegen är stora är nödvändigt då man inte kan ha hur många
alternativ som helst. Och att man tycker att de skall kosta under
250 000:- betyder ju inte att man tycker 249 999:- är okej, bara
att man tycker att 250 000:- eller mera inte är det.
Vh, iö
Bagaget skrev:Med tanke på att jag har svårt att se mig ge mer än 50' för en bil ens så hamnar talarna under det också
Komorok skrev:Jag sitter hellre utfattig och nöjd och ha betalat över 250 000kr för ett par högtalare än jag sitter med ett par högtalare jag inte är nöjd med men med kontot fullt.
IngOehman skrev:Ytterst så är ju summan det enda som betyder något. Eller rättare
sagt summorna. Summan av prestanda och summan av kostnaden*.
2-ch skrev:Av någon anledning så inbillar jag mig att de flesta här har någorlunda insikt i hur man fördelar kostnaden på sin anläggning.
Även om vissa kanske drar iväg på enskilda prylar för att dom vill ha just en sån. Vilket också kan vara kul.
Jag brukar tänka att man måste ha ganska dålig elektronik för att motsvara dåligheten hos högtalare.
Men det är jag det
phloam skrev:Jag har svårt att tänka mig att lägga stora summor på nåt som aldrig blir perfekt hur man än gör.
phloam skrev:Elektronik/signalhantering blir ju ganska snart "as good as it gets" i den digitala eran.
phloam skrev:Det enda som skulle kunna få mig att betala stora, eller riktigt stora summor för högtaleri (och slutsteg) vore att kunna spela högt, d.v.s. jag skulle direkt skaffa ett privat PA-system för fester och liknande
Eller möjligen betala dyrt för samlarobjekt.
Men att betala fantasisummor för "High End"-högtaleri, no way. Det räcker med vanliga, bra hifihögtalare för mig i hemmet.
Komorok skrev:Jag sitter hellre utfattig och nöjd och ha betalat över 250 000kr för ett par högtalare än jag sitter med ett par högtalare jag inte är nöjd med men med kontot fullt.
celef skrev:Komorok skrev:Jag sitter hellre utfattig och nöjd och ha betalat över 250 000kr för ett par högtalare än jag sitter med ett par högtalare jag inte är nöjd med men med kontot fullt.
Det skulle jag aldrig göra, I min värld skulle jag behöva vara oerhört rik för att köpa ett par högtalare för så mycket pengar, då skulle jag först sluta jobba, sen köpa en villa i Enskede, sedan en sommarstuga på dalarö, köra aston martin och Bentley och Ferrari och r-r och Lamborghini och mclaren.
Användare som besöker denna kategori: Alfacruizer och 17 gäster