Moderator: Redaktörer
HK430 skrev:Hade tänkt starta en tråd om vilka Snell modeller som är värda en extra titt men kom på att det hade varit intressant med en sån lista på en massa märken!
Alltså:
-Lista högtalarmodeller ni har hört, som ni vet är bra och är generellt omtyckta
-Lista vilka modeller man absolut INTE ska köpa av olika märken
Med lite tur så kan vi få oss en lista som är bra att ha när man är ute på jakt efter nya högtalare.
A
B: b&w, bra modeller: 800 D, 801 D
C: carlsson, bra modeller: 50-serien, od11, 2212
D: Dali, bra modeller:
E
F
G
H
I
J
K
L: Linn, bra modeller:
M
N: NHT, bra modeller: 1.5, 3.3
O
P
Q: QRS, bra modeller: 500,
Quad, bra modeller:
R
S: Snell, bra modeller: eIII, cV
T
U
V
X
Y
Z Zachry TM200 och TM300 gillade jag
Fyll på!
hifikg skrev:Nä, jag skulle också passa mig för att peka ut "svarta får" jag har hört erkänt goda högtalare låta mindre gott i olika sammanhang. Värst var det nog i KAK-huset en gång där allt utom Carlsson var onjutbart, antagligen pga rummen och på grund av att de störde ut varandra något otroligt. Carlsson hade ett litet rum som låg lite i skymundan och det var en verklig oas
De här högtalarna har nog ingen på Faktiskt på allvar så jag törs skriva att jag inte var jätteimponerad av dem, fast när jag gav bort dem ersatte de ändå något som var ännu sämre...
Eltax (fem för en tusenlapp typ) visas av Ronja
celef skrev:
Shit asså, hon är ju asläcker, kan du inte visa mer bilder snälla
hifikg skrev:celef skrev:
Det e ju högtalarna du ska titta på!! Ytterligare någon bild till på Ronja finns i min medlemspresentation. Klicka på "hemsida" så kommer du dit
HK430 skrev:Alltså:
-Lista högtalarmodeller ni har hört, som ni vet är bra och är generellt omtyckta
-Lista vilka modeller man absolut INTE ska köpa av olika märken
Med lite tur så kan vi få oss en lista som är bra att ha när man är ute på jakt efter nya högtalare.
Jag håller inte med om dessa, jag tycker de komprimerade å distade i diskant/övre mellanregister, till skillnad från storebror och det är inte ok för högtalare för 300kkr, tycker jag.matssvensson skrev:TAD Compact Reference
Elfsberg skrev:XTZ 99.36 och .26 går hem hos de flesta. Alla subbar också.
Alexi skrev:Jag håller inte med om dessa, jag tycker de till skillnad från storebror och det är inte ok för högtalare för 300kkr, tycker jag.matssvensson skrev:TAD Compact Reference
matså skrev:Precis du tror.Nattlorden skrev:Och jag tror det beror på spelad volym.de fixar lennartj-volym men inte alexi-volym.
herregud här i Lödde finns det massor av henne!celef skrev:hifikg skrev:Nä, jag skulle också passa mig för att peka ut "svarta får" jag har hört erkänt goda högtalare låta mindre gott i olika sammanhang. Värst var det nog i KAK-huset en gång där allt utom Carlsson var onjutbart, antagligen pga rummen och på grund av att de störde ut varandra något otroligt. Carlsson hade ett litet rum som låg lite i skymundan och det var en verklig oas
De här högtalarna har nog ingen på Faktiskt på allvar så jag törs skriva att jag inte var jätteimponerad av dem, fast när jag gav bort dem ersatte de ändå något som var ännu sämre...
Eltax (fem för en tusenlapp typ) visas av Ronja
Användare som besöker denna kategori: Alfacruizer och 17 gäster