Men hur många högtalarpar har man i sin ägo egentligen?
Även om man inte är låst till en enda högtalare så kanske dom flesta av oss i realiteten bara har några par hifi högtalare under sin hifi-resa och illusionen om att man kan byta när man vill faktiskt är begränsad av olika anledningar.
Regler för röstningen.
Vi kan väl räkna bort köksstereon och ministereos samt barnens högtalare. Men däremot tycker jag att skräphögtalare som ingår i hifi-resan ska räknas med (Som första stereon eller hembio)
Jag tycker att vi i förstahand utgår från huvudstereon eller hemmabion men har man roliga system i något andra rum som man anser sig höra till sin hifi-resa så tycker jag att man ska räkna med dom
Som högtalarpar tänker jag mig ett par stereohögtalare eller hembiosystem (5.1-11.2 eller hur man nu har det).
Subwoofers får nog räknas som en högtalare men kanske inte om man skaffar fler av samma modell (är det däremot ett färdigt 5.1 system som KEF 2005.2 som jag har så tycker jag att det räknas som ett högtalarpar och inte 2 högtalarpar).
Man måste inte ha gjort sig av med sina gamla högtalare utan vi räknar endast ny förvärv.