Moderator: Redaktörer
MagnusÖstberg skrev:Mmm, fast redan lillebror idag är tyvärr inte detsamma som den stora.
Hoppas iallafall att det är en höjdare.
MagnusÖstberg skrev:Mmm, fast redan lillebror idag är tyvärr inte detsamma som den stora.
.
Alexi skrev:Alltså det enda TAD med Pionner S-DJ80X är att man använt en liten diffuserande plupp på nedre delen av waveguiden.
"8th August 2013: Pioneer DJ releases the S-DJ X series of active monitor speakers designed with dance music in mind. The S-DJ X models are loaded with high-quality speaker technology from Pioneer and pro audio sub-brand TADi to deliver accurate monitoring, a strong bass, and clear mid to high frequencies."
Alexi skrev:Jag tror Lydoblide läst slarvigt de med.
Pioneer säger att man använt teknologi från TAD, vilket man sedan förtydligar till: Tweeters have been installed with convex diffusers using “DECO” technology from the TAD Labs.
Ditt citat med fetmarkering:"8th August 2013: Pioneer DJ releases the S-DJ X series of active monitor speakers designed with dance music in mind. The S-DJ X models are loaded with high-quality speaker technology from Pioneer and pro audio sub-brand TADi to deliver accurate monitoring, a strong bass, and clear mid to high frequencies."
HauteParleur skrev:Pioneer äger TAD så det är ju rätt troligt att folk från TAD har varit inblandade i dessa om inte annat för att säkerställa att TADs goda rykte inte skadas.
Nattlorden skrev:HauteParleur skrev:Pioneer äger TAD så det är ju rätt troligt att folk från TAD har varit inblandade i dessa om inte annat för att säkerställa att TADs goda rykte inte skadas.
Jag tror inte det är så många som gör så stark koppling som du i frågan. De flesta tolkar nog att man inte kallar det för TAD som just beviset för att det inte är avsett att hålla den kvalitén... och ännu fler känner nog inte ens till kopplingen mellan dem, eller har hört talas om TAD alls...
HauteParleur skrev:Nattlorden skrev:HauteParleur skrev:Pioneer äger TAD så det är ju rätt troligt att folk från TAD har varit inblandade i dessa om inte annat för att säkerställa att TADs goda rykte inte skadas.
Jag tror inte det är så många som gör så stark koppling som du i frågan. De flesta tolkar nog att man inte kallar det för TAD som just beviset för att det inte är avsett att hålla den kvalitén... och ännu fler känner nog inte ens till kopplingen mellan dem, eller har hört talas om TAD alls...
Möjligt men jag vidhåller att dessa verkar vara riktigt bra för priset och att. TAD har varit. inblandade i mer än bara pluppen.
hifikg skrev:HauteParleur skrev:Nattlorden skrev:HauteParleur skrev:Pioneer äger TAD så det är ju rätt troligt att folk från TAD har varit inblandade i dessa om inte annat för att säkerställa att TADs goda rykte inte skadas.
Möjligt men jag vidhåller att dessa verkar vara riktigt bra för priset och att. TAD har varit. inblandade i mer än bara pluppen.
.
Fast är TAD så himla bra då?
Deras system, som kostar hur mycket som helst, låter förstås anständigt, men ändå.
Sanny_X skrev:Pioneer har fler högtalare med TAD element, riktade mot club-verksamhet[/url]
Harryup skrev:Pioneer har många gamla Exclusive högtalare med TAD element utan att man gör gällande att TAD varit inblandade. När de gäller de billigaste grejorna vet e tusan om det spelar någon roll.
mvh/Harryup
HauteParleur skrev:Sanny_X skrev:Pioneer har fler högtalare med TAD element, riktade mot club-verksamhet[/url]
De lär vara något i hästväg men väger väl ett ton och kostar säkert en halv miljon eller däromkring för ett"litet" system.
Sanny_X skrev:HauteParleur skrev:Sanny_X skrev:Pioneer har fler högtalare med TAD element, riktade mot club-verksamhet[/url]
De lär vara något i hästväg men väger väl ett ton och kostar säkert en halv miljon eller däromkring för ett"litet" system.
Hade hellre hört detta system än nåt som finns på Arken mässan.![]()
Lite skumt att "mellanbasarna" (15" i kvartsvåg) går ner till 50Hz och "Larry Levan hornen" (dubbel 18") också går ner till 50Hz. Trodde subbarna skulle gå djupare...
Sanny_X skrev:Hade hellre hört detta system än nåt som finns på Arken mässan.![]()
Lite skumt att "mellanbasarna" (15" i kvartsvåg) går ner till 50Hz och "Larry Levan hornen" (dubbel 18") också går ner till 50Hz. Trodde subbarna skulle gå djupare...
bassman skrev:
Komorok håller ju på med några rejäla PA-subbar som skulle spela djupt vet inte hur det gick med dom..
HauteParleur skrev:Sanny_X skrev:Hade hellre hört detta system än nåt som finns på Arken mässan.![]()
Det gör dom nog. Pioneer. specar nog ganska ärligt plus minus 3 dB. många andra tillverkare trixar ofta med siffrorna.

Sanny_X skrev:HauteParleur skrev:Sanny_X skrev:Pioneer har fler högtalare med TAD element, riktade mot club-verksamhet[/url]
Hade hellre hört detta system än nåt som finns på Arken mässan.![]()
Alexi skrev:Alltså det enda TAD med Pionner S-DJ80X är att man använt en liten diffuserande plupp på nedre delen av waveguiden.
....
Det kan jag såklart inte, men om nu TAD varit mer involverade, varför står det då inte någonstans på Pioneers sida?Laila skrev:Alexi skrev:Alltså det enda TAD med Pionner S-DJ80X är att man använt en liten diffuserande plupp på nedre delen av waveguiden.
....
Hur kan du vara så säker på det . . . ?
Sanny_X skrev:HauteParleur skrev:Sanny_X skrev:Hade hellre hört detta system än nåt som finns på Arken mässan.![]()
Det gör dom nog. Pioneer. specar nog ganska ärligt plus minus 3 dB. många andra tillverkare trixar ofta med siffrorna.
Jag tänkte mer att subbarna skulle gå djupare än mellanregistren.
Alexi skrev:Det kan jag såklart inte, men om nu TAD varit mer involverade, varför står det då inte någonstans på Pioneers sida?Laila skrev:Alexi skrev:Alltså det enda TAD med Pionner S-DJ80X är att man använt en liten diffuserande plupp på nedre delen av waveguiden.
....
Hur kan du vara så säker på det . . . ?
Användare som besöker denna kategori: Alfacruizer och 23 gäster