Jag hade planer på att expandera anläggningen men dom planerna krossades ganska hårt då det lät så sjukt jävla dåligt att man liksom inte riktigt ville tro sina öron...
+ att nuvarande boendet är så pass mycket mer lyhört än det förra att all typ av expansion visade sig vara fullständigt onödig.
Hur som helst så blev det ju såhär att jag under en längre tid redan innan var ganska trött på att hålla på och pula med ljudet.
Och senaste halvåret innan jag flyttade hit så var jag ju faktiskt väldigt nöjd med ljudet tack vare att jag gjorde en möblering som lästa det som tidigare tyckt varit ett problem...
Så pass nöjd var jag med ljudet att jag inte tänkte på ljudet alls och bara njöt av allt jag lyssnade på konstant
Därav så blev ju kontrasten så pass mycket större när man kom till det här extremt mycket sämre rummet där allt bara låter urlakat och utan "stuns"...
Jag har senaste året nästan inte lyssnat på musik alls, tror jag håller på och tröttnar på det för det låter så pass dåligt att jag bara blir sur varje gång jag startar stereon...
Så det är ju lurar som gäller på bussen då, men det har aldrig varit min grej riktigt... Har svårt att njuta på det sätt jag vill med lurar tyvärr...
Även med riktigt kvalitativa HiFi lurar hemma!
Jag har tidigare varit ganska benådad med bra rum, både hos farsan och hos morsan så var det "lätt" att få till det bra, och hos morsan så lyckades jag ju få till det extremt bra efter att jag lärt mig mer om möblering.
Men jag märker att min musiklust sinar och att jag inte riktigt kan finna glädje i musiken längre
Allt det som var roligt med att lyssna på musik är som borta...
Metal är inte lika energirik, levande och kraftfull som tidigare.
Elektronisk musik är inte lika tung, fysisk och härlig.
Akustisk musik är inte lika levande, lätt och berörande...
Jag har alltid varit mycket för att jaga uppleelse, sedan jag flyttade så är det inte längre någon upplevelse att lyssna p musik...
Det är bara musik och inte något mer intressant än så...
Duger att ha i bakgrunden, trots att jag skulle vilja lyssna aktivt och svepas in i musiken som jag en gång kunde göra.
Som jag en gång alltid gjorde, var ett med musiken och njöt på så många olika vis och ibland med flera olika sinnen.
Allt det där spännande, roliga och det som drev, det som gjorde musiken till mer än bara musik...
Som gjorde det till något som verkligen var runt en, inne i en och en del av en, det är borta.
Jag kan bara konstatera detta nu när jag haft en period sedan i vintras då jag knappt startat stereon en gång i veckan... och då för att slippa TV'n absurt dåliga ljud nästan uteslutande !
Vad är det som har hänt ?
Kan man vända det ?
eller ska jag bara acceptera att jag inte längre verkar kunna njuta av musik och inte längre har någon större lust att lyssna heller för den delen ?!
Jag menar... Jag saknar det och har så gjort sedan jag flyttade, att bara kunna sätta mig ner och spela musik och låta mig svepas iväg till en annan värd.
En värd av ljuva toner, kompositioner och ljud, allt ihoppflätade till något som berör, något som förför och själen gott gör!
Jag saknar det verkligen... och jag vet att jag även idag med min extremt nedskalade anläggning har elektroniken till att kunna göra jobbet.
Det är bara det att rummet är så jävla dåligt att det helt enkelt kräver att man transformerar det till en madrasserad cell för att börja få någon slags acceptabel nivå på ljudet.
Jag tror att jag helt enkelt har gett upp...
Och då samtidigt gav upp musiken eftersom jag inte längre kan få det där som jag tyckte så mycket om.
det är synd, önskar att det inte vore så...
Är det omständigheterna och det kassa ljudet som dödar min lust att lyssna på musik. När jag vet vad jag egentligen skulle vilja ha för ljud och dessutom har haft det så jäkla bra!
eller har jag helt enkelt bara tröttnat för att jag är "klar" med musik på något vis ?
Jag tror inte det, då skulle jag inte sakna musiken så som jag gör, tänker jag...
men å andra sidan så tycker jag att jag borde kunna lyssna trots att det låter så jäkla dåligt... men jag verkar inte kunna det.
Just ett urlakat och "ihåligt" ljud är nog det värsta som finns i hela världen och just exakt det är ju problemet i detta rummet.
Så det problemet är nog starkt nog att helt enkelt döda min lust att använda stereon till att lyssna på musik.
Vad kan man göra ?
Någon som har några tips ?
någon ide ?
Jag tror inte att jag vill tappa musiken för jag mår ju egentligen bra av att lyssna på musik och det har alltid varit en viktig del av mitt liv för att må bra.
men det känns som att det är en omöjlighet utan att investera stora mängder tid i att göra hemmet väldigt fult så att jag måste vantrivas i det av den orsaken... och ändå kommer jag nog inte att kunna komma dit jag skulle behöva med ljudet för att återigen känna lusten.
Man kan ju helt enkelt konstatera att min lust för att lyssna på musik bygger mycket på att kunna koppla av och att det ska vara en upplevelse att lyssna på musik.
Är det inte det så kan jag inte känna intresset av att lyssna, så då svälter jag hellre.
Bara några tankar från en som inser att han är påväg att bli en musikointresserad person, för att han helt enkelt inte har någon lust att lyssna och inte känner att han får ut något av musik längre.
Inte ens då jag är hemma hos någon annan, inte ens om det där låter mer så som jag skulle vilja så kan jag njuta riktigt.
Jag vill ju kunna njuta ensam, hemma, själv bara för mig själv,...
så jag får inte ut speciellt mycket av musik i huvudtaget nu för tiden oavsett vart jag lyssnar på den och hur.
Det trodde jag inte att det skulle kunna bli så, men tydligen kan det!
Väldigt märkligt.