Hursomhelst heter det SiriuS DMX 100 och det ser ut så här:
Bygget är oklanderligt, ljudet i mina öron enormt bra men jag vet liksom inget om det. Jag har googlat, men det enda jag fått fram är en (ganska lyrisk) användarrecension på danska, att SiriuS numera heter GamuT och att Larsen någon gång använt steget för att dema Carlsson OA-52..
Vet någon effekten? Är det 2x100w som namnet antyder, eller 2x50w då en del anger totaleffekt i namnet? Vidare blir jag fundersam på en text på baksidan.. Det står över XLR-kontakten att man kan ändra gain..
"GAIN SELECT -6dB/-12dB men det finns ingen switch så hur gör man det?? Jag kör en Denon 2105 som försteg och eftersom slutsteget bara har XLR in så använder jag en kabel med RCA i förstegsänden och XLR i den andra. Jag märker att det med SiriuS spelar en hel del högre vid samma volyminställning jämfört med när jag använder Denon ensam (eller en HK 690 som slutsteg) och det gör nivåanpassningen till subbasar och center/surround lite knölig.. Jag hade allt inställt bra så vill inte börja ändra det innan jag vet om jag kan ändra ingångskänsligheten på steget.
Bra skit, eller?
All info vore tacksam!
*edit*
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=9493
Hittade just denna tråden.. Inte specifikt om DMX100, men det verkar ju varit rätt dyra grejer..
*edit igen*..suck..
Sensitivity (Gain)
Inside the cabinet, at the top edge of the circuit boards, is a dual piano switch marked -6 dB and -12 dB. Normally, gain is factory set at -6dB or 29dB total voltage gain. Your dealer can set them for you, so that you get the best match for your preamplifier. To match a passive "preamplifier" like our GamuT control unit, the gain has to be high, so set both switches to "off". Some preamplifiers also need maximum gain, others have a lot of gain in their output section and therefore should be used with the -6 dB or -12 dB switch moved away from "off". If both switches are moved away from "off", then the gain is reduced by 14 dB. We recommend that with 4 Volt sources like our GamuT CD player. Noise levels will be lower. We use switches, because they can be set precisely identical and will preserve the stereo balance. The maximum voltage gain of GamuT D200i is 35dB. The GamuT C100, D100, M200 and M250i also have 35 dB maximum gain, so they will all work together in a bi-amped system."
Så står det i manualen till GamuT D100 som ska vara snarlik.. Om det funkar på samma sätt i min, hur vet jag vilken inställning som är den rätta med en 2105 som försteg?