Hur upplever du din gåva från Coconut audio?

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
MagnusÖstberg

Hur upplever du din gåva från Coconut audio?

Inläggav MagnusÖstberg » 2013-08-25 15:19

Detta är en utbruten tråd från Patrik82:S Gratis tweaks till alla

I den tråden diskuterar vi Patrik82:s utskick med avseende på just utskicket och gåvorna.

Här pratar vi vidare om tweaks i allmänhet och kanske Patrik82s produkter i synnerhet med avseende på produkternas funktionalitet och prisvärdhet.

/K12

Trådtitel och förstainlägg redigerade!

Bakgrund:

Patrick82 från företaget Coconut Audio (http://www.coconut-audioshop.com/) har skickat ut ett antal varuprov. Patrick82 har ingen signatur under sina inlägg som deklarerar sitt samband med företaget, men att produkterna kommer från företaget bekräftas av hans videofilmer av eventet som ligger på Youtube. Där är det företaget som gör det.

Jag ställde en fråga med bakgrund av detta i ursprungstråden som nu fått en egen tråd:

Så, nu har nu haft era prylar ett tag.

Hur många av er skulle, och nu sätter vi på seriositeten, rekommendera eller råda någon att köpa något av det ni fått?

Tänk nu på var ni lägger lojaliteten i era inlägg.
Senast redigerad av MagnusÖstberg 2013-08-27 07:47, redigerad totalt 1 gång.
Jag saknar dig.
Medlem på www.faktiskt.se sedan 2006

Användarvisningsbild
darkg
Ljushuvud

Inläggav darkg » 2013-08-25 15:55

MagnusÖstberg skrev:Så, nu har nu haft era prylar ett tag.

Hur många av er skulle, och nu sätter vi på seriositeten, rekommendera eller råda någon att köpa något av det ni fått?

Jag har inte fått nåt (mest, tror jag, för att jag inte har anmält intresse ;-)). Men jag TROR att jag skulle ha kunnat gilla någon produkt, samtidigt som jag knappast skulle råda någon att köpa den.

Det som skulle göra sånt här till ett klokt val (som man skulle vilja råda någon att göra) är, resonerar jag, den personliga upplevelsen. Lite som konst utan investeringsvärde.

Men visst, om någon verkar ha kompatibelt sinnelag så kunde jag tänka mig att peka denne i den här riktningen, liksom jag kanske någon gång kan ha tipsat om någon konstnär som jag tror skulle falla henom i smaken.

Vad som är bra är ju subjektivt, liksom vad som fungerar, om man ser till helheten av estetiska, ironiska, mystiska och rent rubbade bevekelsegrunder - det vill säga när människor är i farten.
Don’t just do something, sit there.

Användarvisningsbild
darkg
Ljushuvud

Inläggav darkg » 2013-08-25 15:56

Jag har inte fått nåt (mest, tror jag, för att jag inte har anmält intresse ;-)). Men jag TROR att jag skulle ha kunnat gilla någon produkt, samtidigt som jag knappast skulle råda någon att köpa den.

Det som skulle göra sånt här till ett klokt val (som man skulle vilja råda någon att göra) är, resonerar jag, den personliga upplevelsen. Lite som konst utan investeringsvärde.

Men visst, om någon verkar ha kompatibelt sinnelag så kunde jag tänka mig att peka denne i den här riktningen, liksom jag kanske någon gång kan ha tipsat om någon konstnär som jag tror skulle falla henom i smaken.

Vad som är bra är ju subjektivt, liksom vad som fungerar, om man ser till helheten av estetiska, ironiska, mystiska och rent rubbade bevekelsegrunder - det vill säga när människor är i farten.
Don’t just do something, sit there.

Användarvisningsbild
Evil_Homer

Inläggav Evil_Homer » 2013-08-26 10:20

Fast detta inlägget har väl inget att göra i denna tråden, är du nyfiken på det så starta en ny tråd vetja.

Patrick82 ger bort prylar och folk tackar i denna tråden.

*misstänkerattnågonärlitesurochbutterföratthanintevågadefrågaefterettpaketifrånpatrikochkommernumerintevaralikatuffsomossandrasomharPatrick82tweakpåstereon* :P
Onkyo 5007. JBL 3632. Crown CDi 1000

Användarvisningsbild
MagnusÖstberg

Inläggav MagnusÖstberg » 2013-08-26 10:33

Nej Niklas, det har helt och hållet med tråden att göra.

Det vore självklart intressant med bedömningar nu när så många fått prylar.

Dina konspirationsteorier får du ta på flashback eller nått ;)
Jag saknar dig.

Användarvisningsbild
Evil_Homer

Inläggav Evil_Homer » 2013-08-26 10:37

Du har väl fått massor av feedback i tråden, eller du kanske saknar dom som är negativa?

Användarvisningsbild
MagnusÖstberg

Inläggav MagnusÖstberg » 2013-08-26 10:44

Jag önskar väldigt många fler.
Jag saknar dig.

Användarvisningsbild
Fostex

Inläggav Fostex » 2013-08-26 10:54

Då sticker jag ut hakan och meddelar att jag inte hör någon skillnad what so ever.
Groundhanger och Vibraportal på receivern, samma låt, samma volym, ingen skillnad.
Har även gjort några försök att höra skillnad när jag sitter i soffan och blundar och en bekant lyfter dit / tar bort prylarna (utan min vetskap om när).

Men den ser rätt fin ut, vibraportalen. :)
Mycket kul - lite tid
Medverkar i LTS styrelse och tekniksektion

Användarvisningsbild
Evil_Homer

Inläggav Evil_Homer » 2013-08-26 11:01

MagnusÖstberg skrev:Jag önskar väldigt många fler.

*letar efter din tråd med din anläggning*

Användarvisningsbild
mikro
Semesterfirare

Inläggav mikro » 2013-08-26 18:40

DVD-ai skrev:
misanplass skrev:

Jag är uppriktigt glad för mina tweaks. Inte för att jag tror på hifi-nirvana genom tweaks utan att få vara en del av av Patrick82s projekt. Jag rekommenderar fler att inskaffa tweaks från Patrick82 om man uppskattar konst och ironi. Patrick82, hifins Marcel Duchamp. :)

Jag är också uppriktigt glad över att ha fått dom sakerna jag fått !
Jag tycker det är vansinnigt roligt och kommer garantera att använda dom länge framöver.
Jag personligen tror inte på deras fungtion tekniskt!
Men det är helt obetydligt för jag tycker att det är en vansinnigt rolig grej och bara själva glädjen av att ha fått dom och att ha dom gör att det kommer att låta bättre när dom används.
Feelgood är en av dom starkaste tweaken ! Ju

Och det är massor med feelgood i detta och så sjukt kul :)

Så jag förstår er som är skeptiska!
men försök att se på detta med lite andra ögon och le åt det roliga och härliga :D
DÅ fungerar dom, helt enkelt som glädjespridare då det är en sådan rolig sak :) och glädje gör att det låter bättre ;)

Har inget emot glädjespridare och att folk blir glada av att smycka sin tillvaro. Men om man lurar folk att köpa dylikt för 10000 dollar (eller ljuger om det) tycker inte jag det är lika roligt. Konstprojekt eller ej.

Användarvisningsbild
MichaelG

Inläggav MichaelG » 2013-08-26 19:01

mikro skrev:Men om man lurar folk att köpa dylikt för 10000 dollar (eller ljuger om det) tycker inte jag det är lika roligt. Konstprojekt eller ej.

Hade det varit fråga om cancermedicin e.d. hade jag hållit med dig helt och hållet. Nu är det fråga om något så harmlöst och ovetenskapligt som hifi-tweaks. Och är folk nöjda med "kejsarens nya kläder" så är de.

Hälsn. Michael

Användarvisningsbild
mikro
Semesterfirare

Inläggav mikro » 2013-08-26 19:59

Patrick82 skrev:
mikro skrev:Har inget emot glädjespridare och att folk blir glada av att smycka sin tillvaro. Men om man lurar folk att köpa dylikt för 10000 dollar (eller ljuger om det) tycker inte jag det är lika roligt. Konstprojekt eller ej.

Jag har skickat min 10000 dollar GroundHanger till två personer, båda ville behålla den.

1) Till en kund med 1 års avbetalning. Han kunde skicka den tillbaka närsomhelst men valde att behålla den.

2) Till Clement Perry på Stereo Times Magazine, jag sa till honom att jag vill ha tillbaka den efter recensionen, han bröt löftet och vägrade skicka tillbaka den och tvingade på mig 18 månaders annonsering i stället. Medan min annons var uppe i 18 månader sålde jag för 0 kr från min hemsida. Jag kände mig lurad.

Du anger att du tillverkar åt coconut audio och att din fru äger firman. Ändå skriver du att du säljer och använder pengarna själv, hur går det ihop? Det låter som att du har ett större engagemang i firman än du anger.

Har du någon länk till den recension i stereotimes du nämner som clement perry skrivit?

Användarvisningsbild
mikro
Semesterfirare

Inläggav mikro » 2013-08-26 20:03

MichaelG skrev:
mikro skrev:Men om man lurar folk att köpa dylikt för 10000 dollar (eller ljuger om det) tycker inte jag det är lika roligt. Konstprojekt eller ej.

Hade det varit fråga om cancermedicin e.d. hade jag hållit med dig helt och hållet. Nu är det fråga om något så harmlöst och ovetenskapligt som hifi-tweaks. Och är folk nöjda med "kejsarens nya kläder" så är de.

Hälsn. Michael

Det är ok att svindla och/fabulera så länge det inte handlar om cancermediciner?

Användarvisningsbild
MichaelG

Inläggav MichaelG » 2013-08-26 20:26

mikro skrev:Det är ok att svindla och/fabulera så länge det inte handlar om cancermediciner?

Ja, när det handlar om "kejsarens nya kläder". Då är det upp till var och en om man väljer att bli lurad, eller inte.

Hälsn. Michael

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait

Inläggav hifikg » 2013-08-26 21:09

mikro skrev:
MichaelG skrev:

Hälsn. Michael

Det är ok att svindla och/fabulera så länge det inte handlar om cancermediciner?

Helt okej, den som ägnar bara en liten stund åt att studera sidan och vad Patrick presenterar på Youtube mm kommer snart förstå hela grejen. Tror inte någon blir lurad. Jag blev varse Patrick när jag såg klippet "Kraftplanta" som driver hejdlöst med etablerade tillverkare av ormolja. Om det sedan finns någon excentrisk och rik person som tycker sig kunna stötta verksamheten med en påse dollar så må det väl vara hänt. Håller med om att prylarna kommer att bli ett samtalsämne så snart besökare hamnar i lyssningsrummet och, som sagt, hade finishen varit lite högre hade jag mycket väl kunnat köpa någon och ge bort som present ibland. Nu tror jag det är en grej som måste förklaras och hemsidan visas för att uppskattas. Kommer också klicka på donate och donera porto o lite till, det är Patrick värd. Jag kan också tänka mig att skriva en recension en vacker natt.
Sitter nöjd :)

Användarvisningsbild
mikro
Semesterfirare

Inläggav mikro » 2013-08-26 21:21

Patrick82 skrev: Det enda jag gillar är att bygga tweaks och dela med mig.

Det låter snällt. Varför lägger du ner så mycket tid på att marknadsföra och sälja grejerna isåfall? Och varför kostar grejerna 10000 - 100000 dollar, om du nu inte behöver pengarna. Är det de höga materialkostnaderna kanske, typ att du måste åka till andra planeter för att utvinna vissa utomjordiska grundämnen?

Användarvisningsbild
Evil_Homer

Inläggav Evil_Homer » 2013-08-26 21:24

Nu får det fanimig vara bra, kan inte mod ta hand om Mikro?

Han har ju uppenbarligen inte fattat saken, skall han få förstöra tråden då?

Användarvisningsbild
DVD-ai

Inläggav DVD-ai » 2013-08-26 21:52

Ja snälla mikron vi har fattat att du är jätte ledsen och arg... men bara GE UPP!

Eller någon Mod kan väll se till att han inte förstör tråden !

Jävla trist attityd och sjukt irriterande... :?
Mvh//David
Klar och nyfiken på annat !

Användarvisningsbild
Patrick82
inaktiv

Inläggav Patrick82 » 2013-08-26 22:11

DVD-ai skrev:Ja snälla mikron vi har fattat att du är jätte ledsen och arg... men bara GE UPP!

Eller någon Mod kan väll se till att han inte förstör tråden !

Jävla trist attityd och sjukt irriterande... :?

Man blir som Mikro om man inte har några tweaks i sin anläggning.

Mikro, ge mig din adress så skickar jag några tweaks till dig, då kanske du mår bättre.

Jag sitter här sjuk och febrig, men när jag lyssnar på tweaks går allt ont bort :) Det är som att åka upp i himlen och stanna där tills man blir frisk igen.
Bygger tweaks och kablar åt Coconut-Audio

Användarvisningsbild
MagnusÖstberg

Inläggav MagnusÖstberg » 2013-08-27 00:12

KarlXII skrev:Jag tror och hoppas att mikro fattat galoppen nu.

Skeptikerna i tråden, de som är ängsliga att hifi-entusiaster på faktiskt.se ska få för sig att sätta sin privatekonomi på spel för att köpa tweaks, kan gärna öppna en egen tråd för mer kritisk granskning av sådana fenomen.
I den här tråden tycker jag att vi kör vidare i, pja, glädjens spår.

Var sak på sin plats.
Det var ju väldigt faktiskt :?

Jag tror nog att man får vara kritisk till påståenden även om prylarna ges bort!
Jag saknar dig.

Användarvisningsbild
KarlXII
Dussinmänniska

Inläggav KarlXII » 2013-08-27 00:24

MagnusÖstberg skrev:
KarlXII skrev:Jag tror och hoppas att mikro fattat galoppen nu.

Skeptikerna i tråden, de som är ängsliga att hifi-entusiaster på faktiskt.se ska få för sig att sätta sin privatekonomi på spel för att köpa tweaks, kan gärna öppna en egen tråd för mer kritisk granskning av sådana fenomen.
I den här tråden tycker jag att vi kör vidare i, pja, glädjens spår.

Var sak på sin plats.
Det var ju väldigt faktiskt :?

Jag tror nog att man får vara kritisk till påståenden även om prylarna ges bort!

Absolut! Starta en egen tråd.
Eller tycker du inte att det är tillräckligt viktigt?
T H E. G O O S E B U M P. F A C T O R

Användarvisningsbild
MagnusÖstberg

Inläggav MagnusÖstberg » 2013-08-27 00:35

Jag föredrar att allt ligger samlat för de som läser framgent. För en samlad bild.

Därför borde både hejjarop och kritiska tankar få plats i samma tråd. Just saying, det är så det brukar vara. Moderatorer brukar inte dela upp ämnen i en positiv och en negativ tråd, eller hur?
Jag saknar dig.

Användarvisningsbild
KarlXII
Dussinmänniska

Inläggav KarlXII » 2013-08-27 01:36

Kanske inte, men nu var det dags.
Erfarenhetsmässigt brukar det nämligen snabbt gå utför med den typen av trådar.
Nu testar vi vad den här varianten kan ta vägen.

Notera att trådarna har olika fokus och det inte bara handlar om för och emot. I den här tråden kan man mycket väl tala både för och emot, men i den andra tråden ska fokus vara på utskicket.
T H E. G O O S E B U M P. F A C T O R

dimitri

Inläggav dimitri » 2013-08-27 02:20

Orson Welles' The War of the Worlds i radion 1938 orsakade panik hos många. Efteråt har han fått kritik från olika håll att han "lurade" många. Patrick82 kör något liknande förutom att pjäsen är mycket lång. Luta dig tillbaka och mys.

Och: har tweaksen de utlovade effekterna? You'll bet!
I'm not a complete idiot... Some parts are missing

Användarvisningsbild
MagnusÖstberg

Inläggav MagnusÖstberg » 2013-08-27 07:26

KarlXII skrev:Kanske inte, men nu var det dags.
Erfarenhetsmässigt brukar det nämligen snabbt gå utför med den typen av trådar.
Nu testar vi vad den här varianten kan ta vägen.

Notera att trådarna har olika fokus och det inte bara handlar om för och emot. I den här tråden kan man mycket väl tala både för och emot, men i den andra tråden ska fokus vara på utskicket.

Då skall du flytta SAMTLIGA omdömen till den här tråden. Det skall inte vara ett enda omdöme kvar i den andra tråden. I annat fall finns det skäl att föundras över din objektivitet.
Jag saknar dig.

Användarvisningsbild
mikro
Semesterfirare

Inläggav mikro » 2013-08-27 07:33

dimitri skrev:Orson Welles' The War of the Worlds i radion 1938 orsakade panik hos många. Efteråt har han fått kritik från olika håll att han "lurade" många. Patrick82 kör något liknande förutom att pjäsen är mycket lång. Luta dig tillbaka och mys.

Och: har tweaksen de utlovade effekterna? You'll bet!

Man kanske inte ska geniförklara någon bara för att han har en snygg webbsida och mycket fritid. Innan radiopjäsen världarnas krig sändes så framgick det förövrigt tydligt att det var en pjäs, i detta fall är det ni åskådare av "konsten" som turas om att förklara att ni minsann förstått att allt bara är på skämt, jag har ännu inte hört Patrick säga något om det. Istället fortsätter han hävda sina produkters fantastiska förmågor och att han sålt för helt horribla summor. Ni kanske kan förklara varför ni deltar i spektaklet. Jag är verkligen nyfiken på era bevekelsegrunder.

Användarvisningsbild
MagnusÖstberg

Inläggav MagnusÖstberg » 2013-08-27 07:49

Jag tror du grovt missuppfattar dimitris inlägg.
Jag saknar dig.

Användarvisningsbild
mikro
Semesterfirare

Inläggav mikro » 2013-08-27 07:57

MagnusÖstberg skrev:Jag tror du grovt missuppfattar dimitris inlägg.

Ja det är inte alls omöjligt, vore inte första gången. Jag vände mig främst emot liknelsen med världarnas krig då jag tyckte det var en orättvis jämförelse. Orättvis mot Orson.

Användarvisningsbild
LypsylateX
Lomhörd

Inläggav LypsylateX » 2013-08-27 10:35

Jag tror att mikro trollar. Framgångsrikt.
Skulle du vilja se ut dummare än vad du är, eller vara dummare än du ser ut?

Användarvisningsbild
aisopos

Inläggav aisopos » 2013-08-27 10:54

Själv tycker jag att hela den här historien är märklig.
Och jag anammar som smått mikro's åsikt.

Fast jag ska föralldel erkänna att jag inte har kikat på coconut's hemsida, eller
sett några youtube-klipp på Patrick82 eller kollat något annat.

Så jag måste medge att jag har ju ingen aning om det framgår i den kontexten
att allt bara är lite kul buskis, och därför kan anses harmlöst.

Men om det inte är så, är det isåfall fritt fram för varenda företagsdrivande individ
att skänka bort lite grejer här på faktiskt för att sen få håva in beröm för sina grejer?

Nästa

Återgå till Generellt om hifi