Moderator: Redaktörer
MagnusÖstberg skrev:Så, nu har nu haft era prylar ett tag.
Hur många av er skulle, och nu sätter vi på seriositeten, rekommendera eller råda någon att köpa något av det ni fått?
Tänk nu på var ni lägger lojaliteten i era inlägg.
Hur många av er skulle, och nu sätter vi på seriositeten, rekommendera eller råda någon att köpa något av det ni fått?
MagnusÖstberg skrev:Jag önskar väldigt många fler.
DVD-ai skrev:misanplass skrev:MagnusÖstberg skrev:Så, nu har nu haft era prylar ett tag.
Jag är uppriktigt glad för mina tweaks. Inte för att jag tror på hifi-nirvana genom tweaks utan att få vara en del av av Patrick82s projekt. Jag rekommenderar fler att inskaffa tweaks från Patrick82 om man uppskattar konst och ironi. Patrick82, hifins Marcel Duchamp.
Jag är också uppriktigt glad över att ha fått dom sakerna jag fått !
Jag tycker det är vansinnigt roligt och kommer garantera att använda dom länge framöver.
Jag personligen tror inte på deras fungtion tekniskt!
Men det är helt obetydligt för jag tycker att det är en vansinnigt rolig grej och bara själva glädjen av att ha fått dom och att ha dom gör att det kommer att låta bättre när dom används.
Feelgood är en av dom starkaste tweaken ! Ju
Och det är massor med feelgood i detta och så sjukt kul![]()
Så jag förstår er som är skeptiska!
men försök att se på detta med lite andra ögon och le åt det roliga och härliga![]()
DÅ fungerar dom, helt enkelt som glädjespridare då det är en sådan rolig sakoch glädje gör att det låter bättre
mikro skrev:Men om man lurar folk att köpa dylikt för 10000 dollar (eller ljuger om det) tycker inte jag det är lika roligt. Konstprojekt eller ej.
Patrick82 skrev:mikro skrev:Har inget emot glädjespridare och att folk blir glada av att smycka sin tillvaro. Men om man lurar folk att köpa dylikt för 10000 dollar (eller ljuger om det) tycker inte jag det är lika roligt. Konstprojekt eller ej.
Jag har skickat min 10000 dollar GroundHanger till två personer, båda ville behålla den.
1) Till en kund med 1 års avbetalning. Han kunde skicka den tillbaka närsomhelst men valde att behålla den.
2) Till Clement Perry på Stereo Times Magazine, jag sa till honom att jag vill ha tillbaka den efter recensionen, han bröt löftet och vägrade skicka tillbaka den och tvingade på mig 18 månaders annonsering i stället. Medan min annons var uppe i 18 månader sålde jag för 0 kr från min hemsida. Jag kände mig lurad.
MichaelG skrev:mikro skrev:Men om man lurar folk att köpa dylikt för 10000 dollar (eller ljuger om det) tycker inte jag det är lika roligt. Konstprojekt eller ej.
Hade det varit fråga om cancermedicin e.d. hade jag hållit med dig helt och hållet. Nu är det fråga om något så harmlöst och ovetenskapligt som hifi-tweaks. Och är folk nöjda med "kejsarens nya kläder" så är de.
Hälsn. Michael
mikro skrev:MichaelG skrev:mikro skrev:Men om man lurar folk att köpa dylikt för 10000 dollar (eller ljuger om det) tycker inte jag det är lika roligt. Konstprojekt eller ej.
Hade det varit fråga om cancermedicin e.d. hade jag hållit med dig helt och hållet. Nu är det fråga om något så harmlöst och ovetenskapligt som hifi-tweaks. Och är folk nöjda med "kejsarens nya kläder" så är de.
Hälsn. Michael
Det är ok att svindla och/fabulera så länge det inte handlar om cancermediciner?
Patrick82 skrev: Det enda jag gillar är att bygga tweaks och dela med mig.
DVD-ai skrev:Ja snälla mikron vi har fattat att du är jätte ledsen och arg... men bara GE UPP!
Eller någon Mod kan väll se till att han inte förstör tråden !
Jävla trist attityd och sjukt irriterande...
Det var ju väldigt faktisktKarlXII skrev:Jag tror och hoppas att mikro fattat galoppen nu.
Skeptikerna i tråden, de som är ängsliga att hifi-entusiaster på faktiskt.se ska få för sig att sätta sin privatekonomi på spel för att köpa tweaks, kan gärna öppna en egen tråd för mer kritisk granskning av sådana fenomen.
I den här tråden tycker jag att vi kör vidare i, pja, glädjens spår.
Var sak på sin plats.
MagnusÖstberg skrev:Det var ju väldigt faktisktKarlXII skrev:Jag tror och hoppas att mikro fattat galoppen nu.
Skeptikerna i tråden, de som är ängsliga att hifi-entusiaster på faktiskt.se ska få för sig att sätta sin privatekonomi på spel för att köpa tweaks, kan gärna öppna en egen tråd för mer kritisk granskning av sådana fenomen.
I den här tråden tycker jag att vi kör vidare i, pja, glädjens spår.
Var sak på sin plats.![]()
Jag tror nog att man får vara kritisk till påståenden även om prylarna ges bort!
KarlXII skrev:Kanske inte, men nu var det dags.
Erfarenhetsmässigt brukar det nämligen snabbt gå utför med den typen av trådar.
Nu testar vi vad den här varianten kan ta vägen.
Notera att trådarna har olika fokus och det inte bara handlar om för och emot. I den här tråden kan man mycket väl tala både för och emot, men i den andra tråden ska fokus vara på utskicket.
dimitri skrev:Orson Welles' The War of the Worlds i radion 1938 orsakade panik hos många. Efteråt har han fått kritik från olika håll att han "lurade" många. Patrick82 kör något liknande förutom att pjäsen är mycket lång. Luta dig tillbaka och mys.
Och: har tweaksen de utlovade effekterna? You'll bet!
MagnusÖstberg skrev:Jag tror du grovt missuppfattar dimitris inlägg.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 22 gäster