Diskutera Hi-Fi på Facebook

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Trubbelmakaren

Diskutera Hi-Fi på Facebook

Inläggav Trubbelmakaren » 2013-09-02 14:23

Hej alla,

Jag är relativt ny här på Faktiskt.se och om detta inlägg inte passar sig får det gärna tas bort.

Jag vill bara informera om att jag startat en grupp på Facebook som heter "Hi-Fi Sverige". Största anledningen till detta är att jag älskar att se bilder på folks system och jag upplever att forumet har ganska dåliga möjligheter för att visa bilder. Dessutom är det många bilder som laddats upp för länge sedan som inte längre visas, vilket gör det trist för mig när jag följer gamla trådar som handlar om folks system bland annat.

Jag skulle tycka det var riktigt roligt om vi blir fler i gruppen så att jag får ögon-/örongodis att dregla över!

Sedan vill jag tacka er alla för alla fantastiska diskussioner / alla spännande information som finns att ta del av här på faktiskt.se.

Jag är nog här för att stanna. :)

Användarvisningsbild
RogerGustavsson

Inläggav RogerGustavsson » 2013-09-02 15:32

Nja, det går väl bra att visa bilder här? Går alltid att länka till bilder som ligger på annat håll. Dock undviker vi att direktlänka till stora bilder.

Användarvisningsbild
Trubbelmakaren

Inläggav Trubbelmakaren » 2013-09-02 16:52

Jag har varit inne på diverse äldre trådar där bilderna inte längre finns tillgängliga, vilket är tråkigt eftersom det är otroligt spännande trådar och jag vill inget hellre än att se bilderna till gällande projekt eller vad nu tråden handlar om.

Så i aktuella trådar går det ju absolut, men är bilden borta är den borta. Dessutom tycker jag personligen att det är lite bökigt att behöva ladda upp bilder någon annanstans som man sedan länkar till. Jag tycker att forummiljö är härlig att vistas i men jag tycker att det är betydligt smidigare att hantera bilder på Facebook. Då kan man också lägga upp bilder med högre upplösning.

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait

Inläggav hifikg » 2013-09-02 17:16

Facebook som forummiljö är helt avskyvärt. Det är nästan omöjligt att hitta tillbaka till en gammal "tråd" och du måste skriva en massa extratext för att markera vem du svarar så fort någon hinner emellan. Nä, det publika FB använder jag så lite jag kan, hellre är jag med på sju "specialforum". FB kan funka som privatchat, som MSN och ICQ gjorde tidigare.
Sitter nöjd :)

Användarvisningsbild
Trubbelmakaren

Inläggav Trubbelmakaren » 2013-09-02 17:21

Jag tror att det är en vanesak. Jag är med i flera väldigt aktiva grupper på Facebook som handlar om allt möjligt och till en början hade jag svårt att vänja mig. Nu tycker jag att det är väldigt smidigt. Dock vill jag absolut inte ersätta vanliga hederliga forum, de har sin charm och också vissa praktiska fördelar när det kommer till att trådarna ligger där de ligger.

Återgå till Generellt om hifi