Moderator: Redaktörer
hifikg skrev:Sitter på buss nummer två idag o läser nya H&M. Där läser jag följande kommentar till en förstärkare: "Saknar lite jävlar anamma när du vill lyssna bredbent". Tolkning?
Svante skrev:hifikg skrev:Sitter på buss nummer två idag o läser nya H&M. Där läser jag följande kommentar till en förstärkare: "Saknar lite jävlar anamma när du vill lyssna bredbent". Tolkning?
Tolkning? Att det är flumspråk. Obegripligt för den som inte satt bredvid honom i soffan och har kalibrerat sitt språk med honom.
hifikg skrev:Sitter på buss nummer två idag o läser nya H&M. Där läser jag följande kommentar till en förstärkare: "Saknar lite jävlar anamma när du vill lyssna bredbent". Tolkning?
adzer skrev:Nog för att det är skrivet riktigt otydligt, men jag tolkar det som att det saknas kraft när man spelar tyngre musik starkt.
Lyssnar(och spelar) bredbent gör man till hårdrock :
Tony skrev:Eller som jag sager till frun: Om du tycker det ar jobbigt med den lilla del av allt som kommer ut, tank dig hur det ar pa INSIDAN av mitt huvud!
NiklasF skrev:Man behöver väl inte kunna ett skit för att uppskatta/uppfatta en hifiupplevelse.
Skall man ha en doktors examen för att säga/skriva att det här det lät bra/kasst/ingen upplevelse/bra upplevelse
snillet skrev:Borde faktiskt vara pekpinne i just skrevet på fackjournalister som uttrycker sig på det viset.
Åas....... någon som läser vin och matrecensioner?, även musikavlyssning kan ju tydas på samma sätt, även det är sinnliga upplevelser.
Så, det beror väl på vad man vill ha ut av det man läser, om det är en tekniskt exakt beskrivning eller en upplevelsebeskrivning från musikavlyssningen.
Känns som dendärgamlavanliga striden som blossar upp emellanåt. Rolig balansgång för en journalist
NiklasF skrev:Lyssningstolkningar utav faktistiannördar, hur låter nu dessa högtalare.
*Jo dom mäter rakt och distfritt.
*Jamen hur låter dom då.
*JAMEN HUR LÅTER dom då.
*Suck*
NiklasF skrev:Man behöver väl inte kunna ett skit för att uppskatta/uppfatta en hifiupplevelse.
NiklasF skrev:Skall man ha en doktors examen för att säga/skriva att det här det lät bra/kasst/ingen upplevelse/bra upplevelse
NiklasF skrev:Men om jag tycker att något låter bra, skall jag behöva försvara mig och förklara mig om VARFÖR jag tycker det låter bra då?
snillet skrev:Å... där börjar det, om man tillåter det.