Moderator: Redaktörer
Adam Decaria was born in 1976. Has been honored with the Galli physics scholarship of Weber State University. Married and father of three. Prior to Zu Adam has worked in the Aerospace industry as a process engineer for Peterson Incorporated, in audio has worked for Kimber Kable, Talon Audio and Wasatch Cable Works.
Sean Casey was born in 1970. While Sean attended college for several years, his education in physics has largely been self taught and tightly focused in the fields of acoustics and electrodynamics. Married and father of three. Has been a professional in the audio industry since 1986. Prior to Zu, Sean worked as General Manager for Kimber Kable; Vise President of Talon Audio Technologies and cofounder of Wasatch Cable Works.
barbaresco skrev:Jag har Zu Varial interconnect och Birth strömkablar. Jag är väldigt nöjd med dessa. På bl.a Audiogon kan du läsa omdömmen om Zu:s kablar.
RogerGustavsson skrev:Kunskap och kunskap... En del vill uppfinna hjulet på nytt. Jo, jag har provat andra kablar till just hörlurar och de kostar inte 200$! Vilka egenskaper tror du just kablaget kan ändra på?
RogerGustavsson skrev: Problemet med hörlurar tycker jag inte är kablarna utan den förvrängda ljudbilden, inne i huvudet effekten, och den stora olikheten mot att lyssna som vanligt på musik.
RogerGustavsson skrev:Nej, jag vänder mig främst mot prisbilden som kabelbranschen visar upp. Helt uppåt väggarna! Skärm verkar lite överflödigt, det är ju förhållandevis låga impedanser. Mina gamla lursladdar var av koaxialtyp. Jag använder "dockskåpskabel" till mina lurar! Tror inte den finns på Clas Ohlson längre. Den är lik EKUA fast med betydligt tunnare ledare. Problemet med hörlurar tycker jag inte är kablarna utan den förvrängda ljudbilden, inne i huvudet effekten, och den stora olikheten mot att lyssna som vanligt på musik. Finns dålig känsla för basåtergivning eftersom vi uppfattar lågfrekventa ljud med mer än bara öronen. Även de bästa hörlurarna har dessa grundfel. För mig är hörlurslyssning en nödlösning som mest används för att inte störa andra.
RogerGustavsson skrev:Ni får hålla på som ni vill! Jag bryr mig inte det minsta. Att det av någon anledning är just de som har stor tro på kablagets inflytande som brukar vara sämst på att höra skillanderna i blindtest är lite konstigt. Tro och vetande är besvärligt även i audiovärlden.
Skulle i och för sig vara intressant hur ni tänker er ett blindtest av just hörlurskablage. Hörselminnet är kort och att kränga av och på med lurar blir att införa förändringar och ett stort störmoment. Lurarnas position mot öronen blir inte riktigt samma och de frekvensgångsavvikelserna är mera hörbara än kablaget. Är det "lyssna och tyckmetoden" ni ska använda, tänk en gång till. Hörlurar upplevs olika av olika personer och den samverkan hörselgång och hörlur har är inte samma för alla. Ändå, mycket nöje med era test!
Ni får hålla på som ni vill! Jag bryr mig inte det minsta. Att det av någon anledning är just de som har stor tro på kablagets inflytande som brukar vara sämst på att höra skillanderna i blindtest är lite konstigt.
RogerGustavsson skrev:Ni verkar tro mycket på "ormoljeprodukter".... Kabel tillhörlurar från 200 $! Om ett byte av kablage gör stor skillnad, då är det något fel. Det finns mycket pengar som helst att tjäna i säljledet, det räcker till glassiga reklamsidor. Smaken är som baken... Själv lägger jag hellre pengarna på några fonogram istället. För 200 $ får man en rejäl bunt...
Sampix skrev:Ni får hålla på som ni vill! Jag bryr mig inte det minsta. Att det av någon anledning är just de som har stor tro på kablagets inflytande som brukar vara sämst på att höra skillanderna i blindtest är lite konstigt.
Hoppsan, här generaliserar vi friskt. Har du några länkar till dessa tester?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 23 gäster