Moderator: Redaktörer
Svante skrev:Tja, man måste välja sina ord efter publiken. Det var svårt nog att få fram skillnaden mellan bandbegränsning och snålkodning, något som märktes på något ställe att det inte riktigt hade tagit.
Att säga "antivikningsfilter" då skulle motverka syftet med programmet tror jag.
Svante skrev:Men jag tycker ändå att det var roligt, jag tror aldrig jag har varit med i media och så mycket av det jag har sagt har kommit med. Det brukar vara en halvtimmes prat som klipps ner till en halvminut. Här kom nog en tredjedel med iaf.
Svante skrev:Något som jag trodde skulle komma med men som inte gjorde det var när hon frågade "Varför tycker folk att det låter så illa i telefonerna" och jag svarade "För att det gör det".
Svante skrev:Något som jag trodde skulle komma med men som inte gjorde det var när hon frågade "Varför tycker folk att det låter så illa i telefonerna" och jag svarade "För att det gör det".
RogerGustavsson skrev:En kollega hade hört att Sverige hade prioriterat bort ljudkvalitén jämfört några andra länder. Är det så?
Strmbrg skrev:Svante har en trevlig stämma.
Åtminstone låter det så via de pyttesmå högtalarna i min Trekstor surfingbräda.
Det låter som att han har en ganska djup röst.
Det är ju rätt intressant att det kan låta som att han har det, då högtalarna i den här brädan väl inte går lika djupt som Svantes röst låter som att den låter...
PerStromgren skrev:Jag trodde att jag var ensam om att tycka att det låter förfärligt i mobiltelefonen!
Att ha en otrolig bandbredd för data och inte kunna föra över tal snyggt tycker jag är en paradox.
celef skrev:Strmbrg skrev:Svante har en trevlig stämma.
Åtminstone låter det så via de pyttesmå högtalarna i min Trekstor surfingbräda.
Det låter som att han har en ganska djup röst.
Det är ju rätt intressant att det kan låta som att han har det, då högtalarna i den här brädan väl inte går lika djupt som Svantes röst låter som att den låter...
är det bra ljudkvalitet på radioprogrammet?
Svante skrev:Nej, min röst lät inte alls som den gör. Alla andra lät rätt däremot.
Svante skrev:
Nej, min röst lät inte alls som den gör. Alla andra lät rätt däremot.
Svante skrev:PerStromgren skrev:Jag trodde att jag var ensam om att tycka att det låter förfärligt i mobiltelefonen!
Att ha en otrolig bandbredd för data och inte kunna föra över tal snyggt tycker jag är en paradox.
...och ännu underligare är att man tar betalt någon krona per minut för den låga bitraten. Det rör sig om 10-20 kbit/s har jag för mig. En minut motsvarar alltså 1000 kbit eller 100 kilobyte per minut. För dessa 100 kilobyte får jag betala i storleksordningen en krona.
För min 3G-plopp betalar jag i storleksordningen 300 kr/månad och då har jag 20 GB data. Med priset 1 kr / 100 kB skulle det kosta 200 000 kr / månad...
Nu är telefonförbindelsen mycket robustare så jämförelsen haltar, men visst är det lite lustigt ändå.
misanplass skrev:Detta program får bli kvällens godnattsaga.
robert293 skrev:Förlåt om jag för diskussionen åt fel håll...men hade inte b&o någon mobil för ett par år sedan som hade grymt bra ljud med klass d teknik o grejer, såg ut som något ifrån startrek men jag vill minnas att ljudet var grymt bra för att vara en telefon (en gammal flamma hade en sådan)
sky_eye skrev:robert293 skrev:Förlåt om jag för diskussionen åt fel håll...men hade inte b&o någon mobil för ett par år sedan som hade grymt bra ljud med klass d teknik o grejer, såg ut som något ifrån startrek men jag vill minnas att ljudet var grymt bra för att vara en telefon (en gammal flamma hade en sådan)
Nästan.
Det var en Ericssonlur som BO hade tagit fram ljudet till.
Den såldes också under deras namn.
Precis samma historia här. Det är mumligt ljud och svårt att uppfatta vad andra säger.Har haft telefoner tidigare (Nokia bla.) där jag känt att ljudkvalitén varit fullgod. Har nu en iPhone 4s och den suger big time.
Det är svårt att höra vad personen i andra änden säger pga. bumligt och grötigt ljud, ytterst störande..
Användare som besöker denna kategori: PerStromgren och 30 gäster