kabeltestartikel

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Style

kabeltestartikel

Inläggav Style » 2005-03-12 23:53

man kan starkt ifrågasätta metoden men framförallt kan man ifrågasätta resultatet. På slutet finns det lite diagram som visar diffen. En skillnad på -100 dB är troligtvis inte ens inom mätnogrannheten på utrustningingen. Ännu mindre hörbar.

Hur den skulle kunna uppstå geniom en annan strömsladd är för mig helt obegripligt. Kan han har dragir sladden annorlunda och fårr nån interferens.

Nåväl, kolla själva här http://www.thuneau.com/MPC/magic_power_cord.htm
Dogmatisk Mac-Taliban

Användarvisningsbild
Max_Headroom
Adventurer

Inläggav Max_Headroom » 2005-03-13 00:37

Trevlig artikel. Men jag kan tyvärr inte komma upp med någon bra förklaring till skillnaden mellan MPC och vanlig kabel. Skillnaden mellan två mätningar med MPC står kanske att finna i systemets egenbrus och sånt.

Teoretisk fråga: Det finna apparater, t.ex. förstärkare, som går att köra en stund utan att nätsladden sitter i överhuvudtaget. Hur påverkas ljudet då, om man drar sladden under gång? Ja, hur påverkas det innan det slocknar, alltså?
Denna signatur är endast för privat bruk. Vänligen läs ej!

Användarvisningsbild
Lazyworm

Inläggav Lazyworm » 2005-03-13 03:06

Max_Headroom skrev:Trevlig artikel. Men jag kan tyvärr inte komma upp med någon bra förklaring till skillnaden mellan MPC och vanlig kabel. Skillnaden mellan två mätningar med MPC står kanske att finna i systemets egenbrus och sånt.

Teoretisk fråga: Det finna apparater, t.ex. förstärkare, som går att köra en stund utan att nätsladden sitter i överhuvudtaget. Hur påverkas ljudet då, om man drar sladden under gång? Ja, hur påverkas det innan det slocknar, alltså?

Har man lite problem med nätdelens interaktion så kommer detta problem minska, har precis kollat på ett skåp där detta testades :)

Återgå till Generellt om hifi