Senaste Molt! Qualitätspackad!!!

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
sprudel
ADHB
 
Inlägg: 9564
Blev medlem: 2008-01-20
Ort: Göteborg

Re: Senaste Molt! Qualitätspackad!!!

Inläggav sprudel » 2017-06-26 20:42

DQ-20 skrev:
sprudel skrev:
DQ-20 skrev:
A propos senaste numret eller?

/DQ-20


Ja. "Utvärdering" av dac endast enligt mätning utan lyssning.
Ljud-tekniska sällskapet, ska det vara vi då? :)


Tja... Eftersom jag själv är med i några ideella föreningar så vet jag att orken är en faktor. När det gäller ideella föreningar tycker jag att man i huvudsak skall se till det som finns, inte det som inte finns. Och funktionärerna gör ju annat också. Att dra ihop ett gäng för f/e-lyssning på t.ex. Studio Blue kräver ju lite logistik så det kanske man inte kan räkna med varje nummer. Men visst vore det "intressant".

/DQ-20


Jag är medveten om ansträngningen DQ och har många gånger hyllat de som producerar tidningen för deras insats. Det gör jag fortfarande. Lyssningsintryck kan ju mycket väl komma från forumet som komplement men det blir knappast legitimerad F/E.
Många dacar har testats och nästan alla är ohörbara i F/E vilket förvånar mig något.
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so.

M.Twain

Perhaps you say that it's not accurate? I say it's entertainment!

© 2012 Nelson Pass

PekkaJohansson
Popkulturist
 
Inlägg: 11447
Blev medlem: 2004-02-09

Re: Senaste Molt! Qualitätspackad!!!

Inläggav PekkaJohansson » 2017-06-26 21:23

sprudel skrev:Många dacar har testats och nästan alla är ohörbara i F/E vilket förvånar mig något.


Som sagt, vi avstår oftast från att gå vidare med lyssningstest och artikelförfattande när en mätning ger skäl att misstänka att en apparat är detekterbar. Det känns i dessa fall inte motiverat att lägga ned den tid som krävs. Det är betydligt mer meningsfullt att skriva om och i förekommande fall ta fram medlemserbjudanden på ljudutrustning som håller hög klass. När man gör en sådan selektion är det inte konstigt att en stor andel av det som publiceras ger goda resultat även i F/E-lyssningstest.

Med vänlig hälsning

Pekka
Kan inte leva utan pop

Användarvisningsbild
PerStromgren
 
Inlägg: 28050
Blev medlem: 2005-03-25
Ort: Karlstad

Re: Senaste Molt! Qualitätspackad!!!

Inläggav PerStromgren » 2017-06-26 21:39

Får man önska här?

I så fall skulle jag önska att få läsa ett hemma-hos-reportage hos någon med stor skivsamling(!), någon med enkel men välljudande anläggning, någon som har smart fixat lyssningsrum, eller något liknande. Det skulle kunna bli litet mer människa och mindre maskin, typ.
... tycker jag!

Per

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör
 
Inlägg: 57178
Blev medlem: 2003-10-28
Ort: Grå Hamnarna

Re: Senaste Molt! Qualitätspackad!!!

Inläggav Nattlorden » 2017-06-26 21:45

PekkaJohansson skrev:
sprudel skrev:Många dacar har testats och nästan alla är ohörbara i F/E vilket förvånar mig något.


Som sagt, vi avstår oftast från att gå vidare med lyssningstest och artikelförfattande när en mätning ger skäl att misstänka att en apparat är detekterbar. Det känns i dessa fall inte motiverat att lägga ned den tid som krävs.


Jag har alltid tyckt det vore intressant om dessa avbrutna tester listats. Det i sig ger tillräckligt med information för i alla fall en del av läsarna.
It's all fun and games until Darth Vader comes.

PekkaJohansson
Popkulturist
 
Inlägg: 11447
Blev medlem: 2004-02-09

Re: Senaste Molt! Qualitätspackad!!!

Inläggav PekkaJohansson » 2017-06-26 21:54

PerStromgren,

Tack för önskemål som härmed är noterade!

Nattlorden skrev:Jag har alltid tyckt det vore intressant om dessa avbrutna tester listats. Det i sig ger tillräckligt med information för i alla fall en del av läsarna.


Den tanken har framförts då och då genom åren. Svaret är att vi inte publicerar en lista över sådana kandidater. Det finns en risk att det öppnar för spekulationer och det kan dessutom finnas en rad andra och goda skäl att välja en produkt än de rent ljudkvalitetsmässiga.

Med vänlig hälsning

Pekka
Kan inte leva utan pop

Användarvisningsbild
Svante
Audiot!
 
Inlägg: 37552
Blev medlem: 2004-03-03
Ort: oakustisk

Re: Senaste Molt! Qualitätspackad!!!

Inläggav Svante » 2017-06-26 22:22

PekkaJohansson skrev:
Nattlorden skrev:
PekkaJohansson skrev:
Som sagt, vi avstår oftast från att gå vidare med lyssningstest och artikelförfattande när en mätning ger skäl att misstänka att en apparat är detekterbar. Det känns i dessa fall inte motiverat att lägga ned den tid som krävs.


Jag har alltid tyckt det vore intressant om dessa avbrutna tester listats. Det i sig ger tillräckligt med information för i alla fall en del av läsarna.

Den tanken har framförts då och då genom åren. Svaret har varit, är och förblir att vi inte publicerar en lista över sådana kandidater. Det finns en risk att det öppnar för spekulationer och det kan dessutom finnas en rad andra och goda skäl att välja en produkt än de rent ljudkvalitetsmässiga.


Missförstånd här tror jag.

Det verkar som att Nattlorden syftade på påbörjade, men avbrutna lyssningstester, men det handlade ju om tester där vi först mäter och ser att det är uppenbart hörbart och därför ointressant. Sådana mätningar har vi publicerat många, om än inte i listform.
Så länge har jag längat efter att loudness war skulle vara över. Nu börjar jag tro att vi faktiskt är där. Kruxet är att vi förlorade.

Användarvisningsbild
Svante
Audiot!
 
Inlägg: 37552
Blev medlem: 2004-03-03
Ort: oakustisk

Re: Senaste Molt! Qualitätspackad!!!

Inläggav Svante » 2017-06-26 22:34

sprudel skrev:
DQ-20 skrev:
sprudel skrev:
Ja. "Utvärdering" av dac endast enligt mätning utan lyssning.
Ljud-tekniska sällskapet, ska det vara vi då? :)


Tja... Eftersom jag själv är med i några ideella föreningar så vet jag att orken är en faktor. När det gäller ideella föreningar tycker jag att man i huvudsak skall se till det som finns, inte det som inte finns. Och funktionärerna gör ju annat också. Att dra ihop ett gäng för f/e-lyssning på t.ex. Studio Blue kräver ju lite logistik så det kanske man inte kan räkna med varje nummer. Men visst vore det "intressant".

/DQ-20


Jag är medveten om ansträngningen DQ och har många gånger hyllat de som producerar tidningen för deras insats. Det gör jag fortfarande. Lyssningsintryck kan ju mycket väl komma från forumet som komplement men det blir knappast legitimerad F/E.
Många dacar har testats och nästan alla är ohörbara i F/E vilket förvånar mig något.


Petimäterkommentar: En DAC kan per definition inte FE-lyssnas. Det vi gör i LTS är dock, vill jag påstå, så nära man kan komma, dvs att alla andra delar i jämförelsen ges förutsättningar att vara väsentligt bättre än DACen. De flesta andra tester är känsliga för latency och bygger på att en ADC eller DAC ingår som har en lika svår uppgift som den testade DACen.

När man tittar på data på de DACar som testas är jag inte särskilt förvånad att vi misslyckas med detektion. Dist och brus ligger typiskt på -100 dB, tonkurvan är rak inom ett par tiondelas dB och då endast högst upp strax under 20 kHz. DACarna idag är bättre än väldigt mycket analogelektronik.
Så länge har jag längat efter att loudness war skulle vara över. Nu börjar jag tro att vi faktiskt är där. Kruxet är att vi förlorade.

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör
 
Inlägg: 57178
Blev medlem: 2003-10-28
Ort: Grå Hamnarna

Re: Senaste Molt! Qualitätspackad!!!

Inläggav Nattlorden » 2017-06-27 07:54

Svante skrev:
sprudel skrev:
DQ-20 skrev:
Tja... Eftersom jag själv är med i några ideella föreningar så vet jag att orken är en faktor. När det gäller ideella föreningar tycker jag att man i huvudsak skall se till det som finns, inte det som inte finns. Och funktionärerna gör ju annat också. Att dra ihop ett gäng för f/e-lyssning på t.ex. Studio Blue kräver ju lite logistik så det kanske man inte kan räkna med varje nummer. Men visst vore det "intressant".

/DQ-20


Jag är medveten om ansträngningen DQ och har många gånger hyllat de som producerar tidningen för deras insats. Det gör jag fortfarande. Lyssningsintryck kan ju mycket väl komma från forumet som komplement men det blir knappast legitimerad F/E.
Många dacar har testats och nästan alla är ohörbara i F/E vilket förvånar mig något.


Petimäterkommentar: En DAC kan per definition inte FE-lyssnas. Det vi gör i LTS är dock, vill jag påstå, så nära man kan komma, dvs att alla andra delar i jämförelsen ges förutsättningar att vara väsentligt bättre än DACen. De flesta andra tester är känsliga för latency och bygger på att en ADC eller DAC ingår som har en lika svår uppgift som den testade DACen.

När man tittar på data på de DACar som testas är jag inte särskilt förvånad att vi misslyckas med detektion. Dist och brus ligger typiskt på -100 dB, tonkurvan är rak inom ett par tiondelas dB och då endast högst upp strax under 20 kHz. DACarna idag är bättre än väldigt mycket analogelektronik.


Eget jitter och "jittertolerans" på inkommande då? Hur testas det? Det är ju av intresse för alla som kanske har en sämre digitalkälla än Studio Blue
It's all fun and games until Darth Vader comes.

Användarvisningsbild
Svante
Audiot!
 
Inlägg: 37552
Blev medlem: 2004-03-03
Ort: oakustisk

Re: Senaste Molt! Qualitätspackad!!!

Inläggav Svante » 2017-06-27 13:21

Nattlorden skrev:
Svante skrev:
sprudel skrev:
Jag är medveten om ansträngningen DQ och har många gånger hyllat de som producerar tidningen för deras insats. Det gör jag fortfarande. Lyssningsintryck kan ju mycket väl komma från forumet som komplement men det blir knappast legitimerad F/E.
Många dacar har testats och nästan alla är ohörbara i F/E vilket förvånar mig något.


Petimäterkommentar: En DAC kan per definition inte FE-lyssnas. Det vi gör i LTS är dock, vill jag påstå, så nära man kan komma, dvs att alla andra delar i jämförelsen ges förutsättningar att vara väsentligt bättre än DACen. De flesta andra tester är känsliga för latency och bygger på att en ADC eller DAC ingår som har en lika svår uppgift som den testade DACen.

När man tittar på data på de DACar som testas är jag inte särskilt förvånad att vi misslyckas med detektion. Dist och brus ligger typiskt på -100 dB, tonkurvan är rak inom ett par tiondelas dB och då endast högst upp strax under 20 kHz. DACarna idag är bättre än väldigt mycket analogelektronik.


Eget jitter och "jittertolerans" på inkommande då? Hur testas det? Det är ju av intresse för alla som kanske har en sämre digitalkälla än Studio Blue


Det mäter vi inte specifikt. Det finns många sådana saker som man skulle kunna mäta, som vi testar implicit i den uppställning vi kör. Man kan aldrig testa alla kombinationer av sånt.
Så länge har jag längat efter att loudness war skulle vara över. Nu börjar jag tro att vi faktiskt är där. Kruxet är att vi förlorade.

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör
 
Inlägg: 57178
Blev medlem: 2003-10-28
Ort: Grå Hamnarna

Re: Senaste Molt! Qualitätspackad!!!

Inläggav Nattlorden » 2017-06-27 13:31

Svante skrev:
Nattlorden skrev:
Svante skrev:
Petimäterkommentar: En DAC kan per definition inte FE-lyssnas. Det vi gör i LTS är dock, vill jag påstå, så nära man kan komma, dvs att alla andra delar i jämförelsen ges förutsättningar att vara väsentligt bättre än DACen. De flesta andra tester är känsliga för latency och bygger på att en ADC eller DAC ingår som har en lika svår uppgift som den testade DACen.

När man tittar på data på de DACar som testas är jag inte särskilt förvånad att vi misslyckas med detektion. Dist och brus ligger typiskt på -100 dB, tonkurvan är rak inom ett par tiondelas dB och då endast högst upp strax under 20 kHz. DACarna idag är bättre än väldigt mycket analogelektronik.


Eget jitter och "jittertolerans" på inkommande då? Hur testas det? Det är ju av intresse för alla som kanske har en sämre digitalkälla än Studio Blue


Det mäter vi inte specifikt. Det finns många sådana saker som man skulle kunna mäta, som vi testar implicit i den uppställning vi kör. Man kan aldrig testa alla kombinationer av sånt.


Nej, men det vore ju trevligt att veta ifall den topp-preseterande DACen även funkar om inte insignalen håller toppklass. Skulle kanske gå att hitta en transport eller något som är lagom dålig och jämföra resultatet då med ni normalt använder?
It's all fun and games until Darth Vader comes.

Användarvisningsbild
Svante
Audiot!
 
Inlägg: 37552
Blev medlem: 2004-03-03
Ort: oakustisk

Re: Senaste Molt! Qualitätspackad!!!

Inläggav Svante » 2017-06-27 13:49

Nattlorden skrev:
Svante skrev:
Nattlorden skrev:
Eget jitter och "jittertolerans" på inkommande då? Hur testas det? Det är ju av intresse för alla som kanske har en sämre digitalkälla än Studio Blue


Det mäter vi inte specifikt. Det finns många sådana saker som man skulle kunna mäta, som vi testar implicit i den uppställning vi kör. Man kan aldrig testa alla kombinationer av sånt.


Nej, men det vore ju trevligt att veta ifall den topp-preseterande DACen även funkar om inte insignalen håller toppklass. Skulle kanske gå att hitta en transport eller något som är lagom dålig och jämföra resultatet då med ni normalt använder?


Ja, det skulle gå att göra många jämförelser av den typen. Jag kan tänka mig ett par-tre olika som jag tycker är viktigare än den som vi inte heller gör. Jag kan också tycka att det är viktigare att vi gör sådant som inte andra gör, numera går det ju att hitta ganska mycket mätningar på nätet.
Så länge har jag längat efter att loudness war skulle vara över. Nu börjar jag tro att vi faktiskt är där. Kruxet är att vi förlorade.

Användarvisningsbild
sprudel
ADHB
 
Inlägg: 9564
Blev medlem: 2008-01-20
Ort: Göteborg

Re: Senaste Molt! Qualitätspackad!!!

Inläggav sprudel » 2017-12-19 11:22

Återigen ett gediget nummer med fina insatser, tom så långt att lyssnarpanelen riskerar sin egen hörsel vid lyssningen av dacar. Många trevliga musiktips och rabatter på dacen Chord 2 Qute och snygga kablar :)
Känns bra att vara medlem.
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so.

M.Twain

Perhaps you say that it's not accurate? I say it's entertainment!

© 2012 Nelson Pass

Användarvisningsbild
distad
Semesterfirare
 
Inlägg: 10217
Blev medlem: 2004-07-25
Ort: På samhällets botten

Re: Senaste Molt! Qualitätspackad!!!

Inläggav distad » 2017-12-19 12:08

Vilka Dacar testas, är det flera så kanske man ska beställa numret.
Psykfall med Komplex PTSD,Paniksyndrom,Ångest osv.
Tror på Kablar,ett altare och ett färgrikt ljud och är obegåvad enligt en del personer.

Användarvisningsbild
RogerGustavsson
 
Inlägg: 22665
Blev medlem: 2004-05-02
Ort: Huskvarna

Re: Senaste Molt! Qualitätspackad!!!

Inläggav RogerGustavsson » 2017-12-19 12:17

I det senast numret är den en DAC som testas. Det verkar vara svårt att testa sådana, åtminstone år jag den uppfattningen efter att ha läst det senaste numret. Skillnaden mellan olika "bättre" DAC:ar är väl att anse som väldigt små numera? Finns förmodligen annat som är angelägnare att testa vilket har framkommit.

Användarvisningsbild
Bill50x
Trevlig prick
 
Inlägg: 32008
Blev medlem: 2004-07-15
Ort: Bromma-Stockholm

Re: Senaste Molt! Qualitätspackad!!!

Inläggav Bill50x » 2017-12-19 12:24

PerStromgren skrev:Får man önska här?

I så fall skulle jag önska att få läsa ett hemma-hos-reportage hos någon med stor skivsamling(!), någon med enkel men välljudande anläggning, någon som har smart fixat lyssningsrum, eller något liknande. Det skulle kunna bli litet mer människa och mindre maskin, typ.

Jaaa, vi börjar hos dig ;-)
Tror ett sådant reportage skulle bli väldigt intressant.

/ B
När Einstein insåg att allt var relativt började han kröka på rummet.

Användarvisningsbild
bassman
 
Inlägg: 4284
Blev medlem: 2007-01-01
Ort: Piteå

Re: Senaste Molt! Qualitätspackad!!!

Inläggav bassman » 2017-12-19 12:36

RogerGustavsson skrev:I det senast numret är den en DAC som testas. Det verkar vara svårt att testa sådana, åtminstone år jag den uppfattningen efter att ha läst det senaste numret. Skillnaden mellan olika "bättre" DAC:ar är väl att anse som väldigt små numera? Finns förmodligen annat som är angelägnare att testa vilket har framkommit.



Burke Shelley här i stan har ett väldigt unikt rum och en ny pojkdröms-anläggning.

Lång resa för ett rep kan jag anta..
Skidåkarens rättesnöre, är att tänka efter före. © R Eriksson

Användarvisningsbild
AndreasArvidsson
Admin emeritus
 
Inlägg: 19298
Blev medlem: 2005-07-15
Ort: Karlstad

Re: Senaste Molt! Qualitätspackad!!!

Inläggav AndreasArvidsson » 2017-12-19 12:48

Bra nummer som alltid. Känns som att priset för riktigt bra DACar börjar gå ned. Jag funderar dock på hur billigt man kan komma undan med en DAC som är icke färgande eller iaf så lite att det är väldigt svårttestat.

Det går ju alltid att läsa genom alla molt och sedan jämföra priser, men det är en hel del läsande. Jag skulle gärna se mer information om testade produkter på lts hemsida. Tex rekomenndationer i olika prisklasser och detektionsprotokoll kanske?

Kanske inte för produkter i senaste numret då så folk som läser tidningen fortfarande får förtur, men en kunskapsbank på hemsidan skulle jag gärna se. Eller jag skulle gärna se att alla tidningarna fanns att ladda ned också. Iaf för betalande medlemmar.

Användarvisningsbild
sprudel
ADHB
 
Inlägg: 9564
Blev medlem: 2008-01-20
Ort: Göteborg

Re: Senaste Molt! Qualitätspackad!!!

Inläggav sprudel » 2017-12-19 13:00

FBK skrev:Vilka Dacar testas, är det flera så kanske man ska beställa numret.


Chord 2 Qute testas. Är inte du medlem FBK?
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so.

M.Twain

Perhaps you say that it's not accurate? I say it's entertainment!

© 2012 Nelson Pass

Användarvisningsbild
distad
Semesterfirare
 
Inlägg: 10217
Blev medlem: 2004-07-25
Ort: På samhällets botten

Re: Senaste Molt! Qualitätspackad!!!

Inläggav distad » 2017-12-19 13:07

sprudel skrev:
FBK skrev:Vilka Dacar testas, är det flera så kanske man ska beställa numret.


Chord 2 Qute testas. Är inte du medlem FBK?

Har varit.
Psykfall med Komplex PTSD,Paniksyndrom,Ångest osv.
Tror på Kablar,ett altare och ett färgrikt ljud och är obegåvad enligt en del personer.

Användarvisningsbild
nuffe
 
Inlägg: 2334
Blev medlem: 2010-09-28
Ort: Lerum

Re: Senaste Molt! Qualitätspackad!!!

Inläggav nuffe » 2017-12-19 15:07

AndreasArvidsson skrev:Bra nummer som alltid. Känns som att priset för riktigt bra DACar börjar gå ned. Jag funderar dock på hur billigt man kan komma undan med en DAC som är icke färgande eller iaf så lite att det är väldigt svårttestat.

Det går ju alltid att läsa genom alla molt och sedan jämföra priser, men det är en hel del läsande. Jag skulle gärna se mer information om testade produkter på lts hemsida. Tex rekomenndationer i olika prisklasser och detektionsprotokoll kanske?

Kanske inte för produkter i senaste numret då så folk som läser tidningen fortfarande får förtur, men en kunskapsbank på hemsidan skulle jag gärna se. Eller jag skulle gärna se att alla tidningarna fanns att ladda ned också. Iaf för betalande medlemmar.


På den gamla hemsidan vill jag minnas att det fanns en "kunskapsbank" med det bästa av det bästa som testats.
Köpte för ett bra tag sedan några äldre ex av Molten, då fanns en text som hette "lavaspalten" som handlade om lite udda musik, det vore trevligt och givande om den kommer tillbaks.

Henrik

rajapruk
 
Inlägg: 2832
Blev medlem: 2013-04-23

Re: Senaste Molt! Qualitätspackad!!!

Inläggav rajapruk » 2017-12-19 15:36

Vilken är den billigaste dacen som klassats som ”ohörbar”?

Tangband
Semesterfirare
 
Inlägg: 8841
Blev medlem: 2017-11-28

Re: Senaste Molt! Qualitätspackad!!!

Inläggav Tangband » 2017-12-19 16:02

rajapruk skrev:Vilken är den billigaste dacen som klassats som ”ohörbar”?


Du menar ” som inte kunde detekteras vid testtillfället ”.

Yamaha wxc 50 är billigast av dessa om jag inte minns fel för 3400:- .

Tangband
Semesterfirare
 
Inlägg: 8841
Blev medlem: 2017-11-28

Re: Senaste Molt! Qualitätspackad!!!

Inläggav Tangband » 2017-12-19 16:08

RogerGustavsson skrev:I det senast numret är den en DAC som testas. Det verkar vara svårt att testa sådana, åtminstone år jag den uppfattningen efter att ha läst det senaste numret. Skillnaden mellan olika "bättre" DAC:ar är väl att anse som väldigt små numera? Finns förmodligen annat som är angelägnare att testa vilket har framkommit.


Det där suget att läsa om Dacar tror jag till dels består av massiv reklam från hifitidningarnas testande. Det testas ju nytt i vart och vartannat nummer, och det som är dyrast är konstigt nog alltid bäst. :roll:
Jag gillar också att läsa om avancerade dacar med exotiska lösningar. :D

Men jag tycker det är kul med testande som är så genomgående objektivt som Musik och ljudteknik gör.

Användarvisningsbild
sprudel
ADHB
 
Inlägg: 9564
Blev medlem: 2008-01-20
Ort: Göteborg

Re: Senaste Molt! Qualitätspackad!!!

Inläggav sprudel » 2017-12-19 16:22

Bill50x skrev:
PerStromgren skrev:Får man önska här?

I så fall skulle jag önska att få läsa ett hemma-hos-reportage hos någon med stor skivsamling(!), någon med enkel men välljudande anläggning, någon som har smart fixat lyssningsrum, eller något liknande. Det skulle kunna bli litet mer människa och mindre maskin, typ.

Jaaa, vi börjar hos dig ;-)
Tror ett sådant reportage skulle bli väldigt intressant.

/ B


Det är en jättetrevlig tanke. :)
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so.

M.Twain

Perhaps you say that it's not accurate? I say it's entertainment!

© 2012 Nelson Pass

Användarvisningsbild
RogerGustavsson
 
Inlägg: 22665
Blev medlem: 2004-05-02
Ort: Huskvarna

Re: Senaste Molt! Qualitätspackad!!!

Inläggav RogerGustavsson » 2017-12-19 18:06

Bill50x skrev:
PerStromgren skrev:Får man önska här?

I så fall skulle jag önska att få läsa ett hemma-hos-reportage hos någon med stor skivsamling(!), någon med enkel men välljudande anläggning, någon som har smart fixat lyssningsrum, eller något liknande. Det skulle kunna bli litet mer människa och mindre maskin, typ.

Jaaa, vi börjar hos dig ;-)
Tror ett sådant reportage skulle bli väldigt intressant.

/ B


Beror på vad som menas med "enkel väljudande anläggning"? Per har väl rätt enkel men dyr anläggning?

Tangband
Semesterfirare
 
Inlägg: 8841
Blev medlem: 2017-11-28

Re: Senaste Molt! Qualitätspackad!!!

Inläggav Tangband » 2017-12-20 08:23

IMG_6559.JPG
sprudel skrev:
FBK skrev:Vilka Dacar testas, är det flera så kanske man ska beställa numret.


Chord 2 Qute testas. Är inte du medlem FBK?


Många sidor säljer nätdelen S booster tillsammans med chord 2qute som sägs förbättra ljudet ett snäpp till . Bättre än transparent ?
Eller blir ljudet sämre med en sån här nätdel ?

Användarvisningsbild
distad
Semesterfirare
 
Inlägg: 10217
Blev medlem: 2004-07-25
Ort: På samhällets botten

Re: Senaste Molt! Qualitätspackad!!!

Inläggav distad » 2017-12-20 09:33

Tangband skrev:
IMG_6559.JPG
sprudel skrev:
FBK skrev:Vilka Dacar testas, är det flera så kanske man ska beställa numret.


Chord 2 Qute testas. Är inte du medlem FBK?


Många sidor säljer nätdelen S booster tillsammans med chord 2qute som sägs förbättra ljudet ett snäpp till . Bättre än transparent ?
Eller blir ljudet sämre med en sån här nätdel ?

Jag vet folk som har köpt den där nätdelen och är nöjda.
Psykfall med Komplex PTSD,Paniksyndrom,Ångest osv.
Tror på Kablar,ett altare och ett färgrikt ljud och är obegåvad enligt en del personer.

Användarvisningsbild
Alexi
 
Inlägg: 16537
Blev medlem: 2003-03-19
Ort: Stockholm

Re: Senaste Molt! Qualitätspackad!!!

Inläggav Alexi » 2018-01-02 00:23

Tangband skrev:Många sidor säljer nätdelen S booster tillsammans med chord 2qute som sägs förbättra ljudet ett snäpp till . Bättre än transparent ?

Nu gick ju 2Qute att detektera, så det finns förbättringspotential.
Var med och grundade Faktiskt.se, men är inte involverad i nya .io

Tangband
Semesterfirare
 
Inlägg: 8841
Blev medlem: 2017-11-28

Re: Senaste Molt! Qualitätspackad!!!

Inläggav Tangband » 2018-01-02 10:23

Alexi skrev:
Tangband skrev:Många sidor säljer nätdelen S booster tillsammans med chord 2qute som sägs förbättra ljudet ett snäpp till . Bättre än transparent ?

Nu gick ju 2Qute att detektera, så det finns förbättringspotential.


Hur försämrade den ?

Användarvisningsbild
Alexi
 
Inlägg: 16537
Blev medlem: 2003-03-19
Ort: Stockholm

Re: Senaste Molt! Qualitätspackad!!!

Inläggav Alexi » 2018-01-02 12:09

Tangband skrev:
Alexi skrev:
Tangband skrev:Många sidor säljer nätdelen S booster tillsammans med chord 2qute som sägs förbättra ljudet ett snäpp till . Bättre än transparent ?

Nu gick ju 2Qute att detektera, så det finns förbättringspotential.


Hur försämrade den ?

Det står i Molt :twisted:
Var med och grundade Faktiskt.se, men är inte involverad i nya .io

FöregåendeNästa

Återgå till Generellt om hifi


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 15 gäster