Moderator: Redaktörer
Nattlorden skrev:Svårt... Aldrig sett en cd-spelare i skjorta....
Objektivisten skrev:...snart 30 år gamla Philips CD150 lira skjortan av moderna CD-spelare?
Diskutera!
Richard skrev:Objektivisten skrev:...snart 30 år gamla Philips CD150 lira skjortan av moderna CD-spelare?
Diskutera!
Många nyare spelare har ett ganska tunt ljud tycker jag, just den där phillipsen tyckte ju linngalningarna om också, kanske var det en lyckoträff i konstruktionen ? ( eftersom inga efterföljande phillipsspelare låtit lika bra .).
En spelare som var lika bra och kom några år senare var marantz cd 65.
Kanske är det så enkelt att om det lyssnas mycket under utvecklingen av apparaten så blir resultatet bättre.
Kenta skrev:Den (och hjärnan) är inspelad.
Harryup skrev:Kan den vara mekanisk stabil och ha Philips mech drive CDM1?
mvh/Harryup
Harryup skrev:Ok, ja den är ju ännu bättre.
Grattis.
mvh/Harryup
Objektivisten skrev:...snart 30 år gamla Philips CD150 lira skjortan av moderna CD-spelare?
Diskutera!
Diskutera!
petersteindl skrev:Objektivisten skrev:...snart 30 år gamla Philips CD150 lira skjortan av moderna CD-spelare?
Diskutera!
Den är inspelad med osöndermastrade cd
Fast, på den tiden då det begav sig spelade de stratosfäriska hifigurusarna på ...
... en mycket tidig Sony walkman CD-player, discman. Jag har dock ett minne av att just den modellen inte hade någon display och den hade naturligtvis batteridrift.
Jean Hiraga var ett exempel på sådan stratosfäriska hifiguru. På mässor demade han sina stora hornsystem med Sony Discman.
Philips CD150 har jag inte lyssnat så mycket på.
Mvh
Peter
RogerGustavsson skrev:Vad jag kan minnas lät Sonyn inte speciellt bra.
RogerGustavsson skrev:Vad jag kan minnas lät Sonyn inte speciellt bra.
petersteindl skrev:RogerGustavsson skrev:Vad jag kan minnas lät Sonyn inte speciellt bra.
Vilken Sony menar du? Jag tror inte att det var just den på bilden som förordades av bl a Jean Hiraga. Det kom flera varianter under 1984-86 och det var endast en av dessa som dög och den var inte så lätt att få tag på.
Mvh
Peter
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 19 gäster