Audiofili på DN:s kultursida!!!

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Objektivisten
Semesterfirare

Audiofili på DN:s kultursida!!!

Inläggav Objektivisten » 2013-11-22 15:57

Äntligen!

Om ni ser något kastas upp på högtalarna under "Iron man" så är det bara min påse med kristaller.

http://www.dn.se/kultur-noje/kronikor/fredrik-strage-fortjanar-inte-gesaffelstein-annu-fetare-sladdar-med-guldplaterade-pluggar/
Pålitlig, Flexibel, Robust

Användarvisningsbild
Objektivisten
Semesterfirare

Inläggav Objektivisten » 2013-11-22 16:03

Hmm, pinsamt- Jag inser nu att jag var tvåa på den. :D
Pålitlig, Flexibel, Robust

Användarvisningsbild
hcl

Inläggav hcl » 2013-11-22 19:27

Äntligen?

Jag tycker det är trist att det figurerar folk i (hifi-)branschen som utnyttjar en skara vilsna individer, som i tron att alla andra vill väl och talar sanning utan hänsyn till ev. egen vinning. Mycket high-end, anser jag, vilar på det som artikeln tar upp, men allt som tillverkas är inte humbug och lurendrejeri. Det finns guldkorn både här och där. Vi föredrar alla något av en anledning, vissa för apparaternas tekniska eller teknikestetiska företräden, vissa för den musikorienterade upplevelse de ger. Det senare, d.v.s. att det också finns för upplevelsen väsentliga skillnader att hämta och som gör mödan värd, ja detta förloras helt genom, vad jag skulle kalla, artikelförfattarens ignoranta vinkling. Just denna syn, brett spridd, utgör döden för goda musikupplevelser utanför konsertlokalernas väggar. När musikälskare föraktar allt vad som kan associeras till musikförmedlingsapparater. Bra som dåligt, allt dras över en kam. Tycker ni då det är bra? Jag tycker det är sorgligt.

Jansson
Tänk på livet

Inläggav Jansson » 2013-11-22 21:06

O.

Jag gillar Strage.
Men är han lite lat nu för tiden?

http://faktoider.blogspot.se/2013/11/au ... n.html?m=1
I CAN´T THINK.... ..... OF ANYTHING BOW LP2

tiaz

Inläggav tiaz » 2013-11-22 21:21

JAAA!!!! "De som vill höra ett bättre ljud genom superkablar kommer att göra det, likt munkar som isolerar sig för att Gud ska tala till dem."

Återgå till Generellt om hifi